Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Frakt av båt fra Bergen til Kristiansand.

NYTT TEMA
Windsor
WindsorInnlegg: 3781
08.06.09 10:27

Har en 5.5 meters skjærgårdsjeep (2.25 bred) stående i Bergen. Skulle gjerne hatt den til Kristiansand. Noen med erfaringer/råd om transportselskap?

Forfun
ForfunInnlegg: 3773
08.06.09 13:22

Har du bil med hengerfeste er det billigste å leie båthenger og kjøre den selv. Båten bør være lett nok til at du ikke trenger hengerlappen. Ellers er båten smal nok til å gå på lastebil, så bør være kurrant (men ofte dyrt) hos ett transportselskap.

UtenKontroll
UtenKontrollInnlegg: 7222
09.06.09 18:02

Varmedress, termos, og endel jerrykanner :)

Windsor
WindsorInnlegg: 3781
09.06.09 19:41

Ser ut til at jeg ender opp med å gjøre det enkelt. Kjøpe ny :)

UtenKontroll
UtenKontrollInnlegg: 7222
09.06.09 21:26
Windsor: Ser ut til at jeg ender opp med å gjøre det enkelt. Kjøpe ny :)

Da tar jeg gjerne i mot den gamle som står i Bergen... :)

Rune_4
Rune_4Innlegg: 6668
11.06.09 20:36
Windsor: Ser ut til at jeg ender opp med å gjøre det enkelt. Kjøpe ny :)

Synes det var rart at du regner det som den enkleste løsningen, forutsatt at du har en båt du er fornøyd med. Da jeg kjøpte båt, motor og henger kikket jeg opå mangeannonser på finn.no, og var også noen bomturer og kikket på båter pluss endel telefoner til båter som jeg aldri kikket på. Så fant jeg en som var to timers kjøretur unna som virket kurant, og det var den jeg kjøpte, så det ble jo 4 timer ekstra i bil for å hente den pluss tiden de tok å se på den og ordne papirer. Salget av båthengeren tok meg ikke fullt så lang tid, men jeg skrev jo en temmelig lang annonse og tok endel bilder og la inn annonsa på finn.no, men visninga av den foregikk hjemme hos meg, så da var det kjøper som tok turen hit (han bodde 120 km unna).

Hvis du likevel skal til dette stedet med bil er det jo ikke all verdens tungvint å hekte på en båthenger og ta med båten med det samme. Nå er jeg klar over at ikke alle har en båthenger eller to i innkjørselen, og å leie kan jo være dyrt dersom du skal være der borte på ferie noen uker med det samme (om du ikke får til en god avtale med utleier). Et alternativ kan jo være å leie privat av noen som bare bruker hengeren til vinterlagring og lar hengeren stå tom hele sommeren.

Ellers kan du jo rett og slett kjøpe en brukt båthenger og satse på at du får solgt den for omtrent det samme etter turen, annonsekostnaden på 25 kr må du nok likevel regne med å punge ut for. Men prisene kan jo variere ganske mye og virke litt rare iblant, forrige båthengeren min var i annonsa (båt, motor og henger) verdisatt til 2000 kr (forskjellen i prisen med og uten henger), mens jeg annonserte den til 4000 kr og fikk solgt den lett (80-mod med 600 kg tillatt totalvekt, uten bremser og med litt lysfeil og slark i hjullager, men av et bra merke som ikke produseres lenger fordi mange kunser på pris og ikke på kvalitet når de kjøper båthenger.

ronander
ronanderInnlegg: 5246
02.07.09 21:49

Bruk Norlines, har brukt de selv, billig og bra!

MrMate
MrMateInnlegg: 1770
03.07.09 18:26

Vil tippe ca 3000 med NorLines sine skip.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg