Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Privat båt en dag

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 27733
04.07.15 21:38

Noen som har tips til hvordan man evnt. kan legge ut annonse! Dvs. noen som kan ta oss ut med båt en hel dag (12-20). Fra Drammen eller Osloområdet?

En pensjonist kanskje som er fornøyd med en tusenlapp??? Dvs. vet ikke hvor mye bensin det går. Trenger ikke kjøre så veldig langt da ene sønnen min blir litt sjøsyk.

SUV
SUVInnlegg: 2979
18.07.15 13:13

To uker siden du skrev ser jeg. Har dere kommet dere ut på båttur?

Det står ikke noe om hvor stor båt dere tenkte på men min erfaring er at jeg har kastet opp ombord i mange store båter pga sjøsyke, men aldri i små båter selv om jeg har vært mye utaskhærs i endel bølger. Reisesyke oppstår sterkest når syn og bevegelse ikke passer sammen (altså særlig om man ikke ser bølgene). I småbåt har man som regel god oversikt og frisk luft.

Sidenbølger stort sett kommer av vind kan det lønne  seg å styre unna dager der vinden blåser på langs av lange rette fjorder. Blåser det på tvers og man holder seg på den siden vinden lommer fra så blir det lite vind og bølger.

Jeg har selv 15 fots båt registrert for seks personer altså maks fem passasjerer (men med seks voksne ombord er det trangt). Den har vindskjerm foran.

Bensinforbruket på en slik tur i rolig tempo vil sannsynligvis ligge på 10-20 liter med min båt (+ ca det samme på bilen om jeg skal til Oslo eller Drammen med båten på slep).

(Innlegget ble redigert 18.07.15 13:21)

VivaLV
18.07.15 14:30
SUV: To uker siden du skrev ser jeg. Har dere kommet dere ut på båttur?

Nei. Det ser dårlig ut. Skal sjekke om det er noen større cruisebåt i Oslofjorden. Det vet jeg at det er, men trur det bare er rekecruise og ungene er ikke så interessert i reker.

I tillegg har vi 3-4 litt mer perifere venner som vi håper kanskje kan invitere oss med på tur.

SUV
SUVInnlegg: 2979
18.07.15 15:17

Burde vel ikke være så vanskelig å få til båttur. En tusenlapp dekker jo utgiftene og vel så det om man ikke har en veldig stor båt eller andre store ekstrautgifter.

Er dere mange og er kun større båter av interesse? Jeg har kun 15 fot.

Er feks Tyrifjorden også aktuell eller bør det helst være Oslo eller Drammen? I byer er det oftere vanskeligere å finne ledig båtrampe og parkering nær denne. 

Jeg har ingen vester for unger, kun for voksne. Før gikk det an å leie vester hos brannvesenet noen steder men mulig det er slutt på det. Men vester kan man iblant få fra 99 kr og da har dere dem til senere også.

Har du evt en mailadresse? Jeg har bare en som inneholder litt for mye av navnet mitt til at jeg vil legge den utther på vgd.

VivaLV
18.07.15 18:19

Takker for tilbudet. Nå skal vi til Tønsberg noen dager så mulig det er relativt tett gjenstående ferie.

Strandereng
StranderengInnlegg: 6135
04.08.15 22:06
VivaLV: så mulig det er relativt tett gjenstående ferie.

Hvis du ikke bor for langt unna, så kan du jo sjekke ut disse båtene. Ser de har sjørøver-tema for unger også.
Passe lange turer, veldig bra har jeg hørt.

karstendronen
karstendronenInnlegg: 9
07.12.16 09:08

Hei, jeg har kjøpt meg en 34 fot Carat Seilebåt, i meget god stand, som jeg kommer til og seile over Nordsjøen med mange ganger, i sommer halvåret 2017. Shetland, skottland, Irland, ferøyene, og Island, er planen. Også turer andre plasser i Auropa er er mulig. Vi kan planlegge en tur sammen også, om det er noen som ønsker og vere med. Hilsen trygdet overstyrmann.

karstendronen
07.12.16 09:13

Hei, jeg har kjøpt meg en Carat 34 havseiler som jeg kommer til og seile med i hele Auropa i sommer, og  håper det er mange som vil vere med, vi kan planlegge en tur sammen. Båten er i meget god stand. Hilsen pensjonert overstyrmann

(Innlegget ble redigert 07.12.16 09:31)

karstendronen
07.12.16 09:28

Avgang fra Vestlandet. 

karstendronen
07.12.16 09:29

Avgang fra Vestlandet. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg