Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Honda den beste utenbordsmotoren?

NYTT TEMA
BorisA
BorisAInnlegg: 2571
22.06.16 23:05

Hørt hørt flere påstå at Honda er det merket som har høyest kvalitet. Med kvalitet mener jeg her lavt lydnivå, lavt forbruk og ikke minst høy driftsikkerhet og lave servicekostnader.

Noen andre synspunkter på dette?

TomPadang
TomPadangInnlegg: 13338
10.07.16 19:49

Nja, jeg tror også jeg ville nevne Suzuki og Yamaha, som gode motorer.  Selv har jeg hatt Mariner (2T), Evinrude (2T)og 3 Suzuki (2T/4T).  Alle har funket godt.  Evinruden er 10 år gammel og rusler like godt avgårde som da jeg kjøpte den brukt.  Starter fortsatt på første drag når den er varm.

sl500
sl500Innlegg: 10229
11.07.16 18:18
BorisA: Med kvalitet mener jeg her lavt lydnivå, lavt forbruk og ikke minst høy driftsikkerhet og lave servicekostnader.

Legg til tung og latt så blir bilde av Honda litt mere nyansert

RickiBK
RickiBKInnlegg: 58317
11.07.16 18:21
BorisA: Hørt hørt flere påstå at Honda er det merket som har høyest kvalitet. Med kvalitet mener jeg her lavt lydnivå, lavt forbruk og ikke minst høy driftsikkerhet og lave servicekostnader. Noen andre synspunkter på dette?

Selv har jeg aldri hatt problemer av noen art med mine Mercuryer. 

Mesteparten henger nok på vedlikeholdet uansett. 

excon2
excon2Innlegg: 1928
11.07.16 18:27
BorisA: Hørt hørt flere påstå at Honda er det merket som har høyest kvalitet. Med kvalitet mener jeg her lavt lydnivå, lavt forbruk og ikke minst høy driftsikkerhet og lave servicekostnader.
Noen andre synspunkter på dette?

Hondaene er svært utsatt for korrosjon og tæring. Vet om flere tilfeller der det rett og slett har tært hull i blokka. Har hatt mange påhengser opp gjennom årene. Den beste motoren jeg har hatt var en 28 hk Mariner 2 takt. Den kjøpte jeg ny rundt 1980, og den motoren går fortsatt. Den var i mitt eie frem til ca 2000, så overtok min bror den, og han ga den vekk for et par år siden til en nevø av oss. Det eneste som har vørt gjort med denne motoren, bortsett fra normalt vedlikehold, er skifte av gassvaier, startapparatet ble byttet, og propellen har vært byttet et par ganger. Aner ikke hvor mange timer denne motoren har gått, men det dreier seg nok om flere 1000 timer, og det er mye for en liten påhenger.

TomPadang
TomPadangInnlegg: 13338
12.07.16 10:29

Imponerende av Mariner'n...  Men hva med skifte av impeller o.l.?

BorisA
BorisAInnlegg: 2571
12.07.16 21:50

Min far kjøpte en brukt 4hk Cresent (noen som husker det merket?) i 1970. En ganske bråkete motor, men du verden så driftssikker og slitesterk. Tror han hadde den til ca 2000, da han kjøpte et råskinn av en 5hk Tohatsu.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 58317
12.07.16 21:51
BorisA: Min far kjøpte en brukt 4hk Cresent (

Selveste Svenskejævelen ja. 

Men var ikke den Italienskbygget tro? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg