Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reg Nr?

NYTT TEMA
Porselen
PorselenInnlegg: 681
12.09.07 16:45
Jeg ble påkjørt idag og galningen stakk av, men jeg har reg nr hans:-))) Hvordan finner jeg navn og adresse til eier, må jeg ringe biltilsynet eller finnes det en enklere måte?
Oransjezz
OransjezzInnlegg: 2928
12.09.07 16:49
hør med biltilsynet, eller send sms: Regnr til 2282

eks regnr aa12345
Porselen
12.09.07 16:52
Tanx;-)) dette kan bli morosamt.
Unnskyldningen
UnnskyldningenInnlegg: 22122
12.09.07 16:52
Hvor mye koster det ?
Unnskyldningen
12.09.07 16:55
Noen mulighet for å få sjekket motorstørrelsen når man har reg nummeret ?
Oransjezz
OransjezzInnlegg: 2928
12.09.07 16:59
koster vell 3 kroner.. ligger inne på vegvesen.no nettsiden
sudost
sudostInnlegg: 2706
12.09.07 17:02
med et regnr kan man finne ut nesten alt om en bil

www.brreg.no ----> Her finner man ut hvem som har tatt opp lån på bilen

www.mekonomen.no -----> Her finner man ut årsmodell, motorstørrelse, etc.

send mld til 2282 -----> Her finner man ut hvem bilen er registrert på.

Litt skremmende egentlig, at så mye informasjon er tilgjengelig for alle
Unnskyldningen
12.09.07 17:12
hjertelig!

Tok bilde av en Mercedes M klasse med 4 enderør, viste seg jo selvfølgelig å være ML-230
Porselen
14.09.07 00:09
Jeg skulle hatt adressen til vedkommende, men finner den ikke på noen måter! Ringt til 1881,lokale tlf katalog, sjekket overalt på internett! Er det på noen måte mulig og sjekke opp dette, politiet kanskje, ingen enklere måter? Har jo navnet nå etter og ha søkt på reg nr, men finner ikke noe utifra det, finnes ingen heftelser på bil osv osv, f... altså:-)
KingN
KingNInnlegg: 7559
14.09.07 01:55
Er det så uvanlig navn han har da?
Gå inn på bt.no/skatt og finn hans gamle omtrentlige adresse der. Så kjører du det mot søk på telefonkatalogen og ser om der er samsvar av noen art....

Er bilen registrert så har han jo adresse et eller annet sted. Bilen er vel registrert på ham? Det er vel egentlig bare å gå og anmelde! Og la forsikringsselskapet ta seg av saken videre?

Hvor stor ble egentlig skaden da?

Jeg pleier stort sett å finne folk ved hjelp av internett, dersom jeg søker etter noen! Det er egentlig ikke så vanskelig. Men, du må være litt smart og kreativ med hva du søker på! Gjøre noen kvalifiserte gjetninger av og til.
FFK1903_
FFK1903_Innlegg: 9446
14.09.07 06:23
Porselen skrev:
Jeg skulle hatt adressen til vedkommende, men finner den ikke på noen måter!

- Et skudd i blinde kanskje, men har du prøvd Facebook? Er jo en del folk der inne, og det ender de oppgir en del personopplysninger der. Har han (hvis det er en han da) ikke åpen profil, så får du lage en fake profil med ei hot blondine, og bli "venn" med han, så du får tilgang til hele profilen hans :P
JohnDexter
JohnDexterInnlegg: 773
14.09.07 08:28
sudost skrev:
med et regnr kan man finne ut nesten alt om en bil

www.brreg.no ----> Her finner man ut hvem som har tatt opp lån på bilen

www.mekonomen.no -----> Her finner man ut årsmodell, motorstørrelse, etc.

send mld til 2282 -----> Her finner man ut hvem bilen er registrert på.

Litt skremmende egentlig, at så mye informasjon er tilgjengelig for alle

---------------------------------------------------------------------------------------
Her kan man også finne ut når man skal ha/har hatt EU kontroll.

[url]https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx[url\]
Porselen
14.09.07 08:55
Takker for flere gode tips.Jeg skal prøve meg litt frem på nevnte måter. Skaden ble en stor bulk i den ene døren. Tenkte bare jeg skulle si et par alvorsord til vedkommende siden han stakk av:-)si hva jeg mener om det og spør om han ikke tilfeldigvis så en som nærmet seg veldig raskt idet han skulle til og kjøre:-)), men fungerer ikke noe i forholdt til søk etter adresse så får jeg bare koble inn forsikringsselskapet. Han kan ikke ha hemmeligadresse da? Det er vel ikke så vanlig?
Porselen
14.09.07 09:11
By the way, helt vanlig navn.
Porselen
14.09.07 09:23
Han står på skattelistene, men finner ingen adresse! Ingen profil på facebook. Dette skal jeg finne utav. Hvis jeg ringer til biltilsynet og spør dem, bør ikke de ha slik informasjon, vognkort osv? Da finner jeg vel fort ut om adressen er hemmelig el noe slikt? Merkelig at det ikke finnes noe som helst av informasjon om den. Hvort bor denne fyre, han er langt over 30 år, helt vanlig navn, god inntekt, kjører en forholdsvis ny drittbil:-)
Larsabal
LarsabalInnlegg: 10338
14.09.07 09:30
Hvorfor ringer du ikke bare til politiet og sier du var uheldig å kjøre på hans bil (det er en fin hvit løgn) og ønsker hans kontaktinfo?
marcusj
marcusjInnlegg: 1701
14.09.07 09:40
Du kan sjekke om han står oppført i proffregisteret; [url]http://www.proff.no[url]
Eventyrernes_konge
Eventyrernes_kongeInnlegg: 137
14.09.07 10:00
Det letteste er å ringe ditt forsikringsselskap. De kan registrere en skade bare med reg nummer til motparten. regner med de fikser bilen din og sender regninga til den andre bileierens forsikringsselskap. Så må han vel enten punge ut eller bestride forløpet.
fysj
fysjInnlegg: 17781
14.09.07 15:51
Christonaldo skrev:

>Nei men det der var jo fryktelig "leit" :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Hadde du ikke skulket ungdomsskolen og vidergående hadde du sikkert skjønt at fotgjengere ikke har noe på veien å gjøre. Klovn!"

eh.. hæ? noen bulket bilen til trådstarter og du kaller ham for fotgjenger og klovn uten utdannelse?
Larsabal
LarsabalInnlegg: 10338
14.09.07 16:12
fysj skrev:
eh.. hæ? noen bulket bilen til trådstarter og du kaller ham for fotgjenger og klovn uten utdannelse?
---

Det er vel en av de største steinene i glasshus her inne på en stund :-)
Rote
RoteInnlegg: 5092
14.09.07 16:15
Har tatt nummeret på et par drittsekker som virkelig har kjørt svinfarlig og sendt til 2282. Begge gangene fikk jeg opp "tjenesten er for øyeblikket ikke tilgjengelig" på displayet. Sendte eget regnr. for å sjekke og da kom opplysningene fram.
Det er tydeligvis mulig å reservere seg mot å stå registrert på 2282.
Og mulig det er de som vet at de kjører mye svin som reserverer seg.
Lignage
LignageInnlegg: 2209
14.09.07 16:24
Jeg foreslår at du ikke drøyer dette lengre og handler umiddelbart. Kontakt politi og/eller forsikringssak slik at du kommer i gang.

Venter man for lenge med en slik sak øker sjansjen for at motparten slår seg ytterligere vrang.
Kompressor
KompressorInnlegg: 15375
14.09.07 18:09
Porselen skrev:
"Hvort bor denne fyre, han er langt over 30 år, helt vanlig navn, god inntekt, kjører en forholdsvis ny drittbil:-)"

Kjører han VAG, altså?
Porselen
15.09.07 02:31
Kompressor, det er ikke VAG:-))
Porselen
15.09.07 02:37
Det som er litt spesiellt er jo at vedkommende også kjører rundt med et tydlig og klart billist 2000 i vinduet, men det var muligens ikke helt i tankene hans da han kjørte en tanke uforsvalig og raskt avgårde når han fikk øye på meg:-))

Og ja jeg skal handle raskt hvis ingenting nytter og det ikke hjelper og spore han opp. Da blir det onkel og forsikringselskapets oppgave raskest mulig. Det er nok mye i det du sier. Jeg akter ikke og la han få den fordelen.
Porselen
15.09.07 02:43
Ja jeg skal definitivt gjøre det. Reg nr har jeg, det er det viktigste, bare såvidt det var mulig og få det ned når ting går veeldig fort:-)
Billbabba
BillbabbaInnlegg: 10955
15.09.07 12:12
Porselen skrev:
Jeg kjenner definitivt ikke denne christonaldo og har heller ingen ønsker eller planer om det.

Ut i fra hans reaksjon, så er muligheten stor for att det er han du leiter etter.
Porselen
16.09.07 20:05
;-) mulig
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg