Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Takras og erstatning.

NYTT TEMA
-Vanaheim-
-Vanaheim-Innlegg: 16130
22.11.07 17:13
Bilen min ble angrepet snøtakras forleden dag, med resultat i ei frontrute som ser ut som et dårlig kunstverk og et panser med småbulker, spennet gikk også ut.
Bilen sto under en bygning som ikke har snøfangere, jeg var forsåvidt klar over faren, og pleier å parkere langt ute fra bygningen, men denne dagen var det veldig kaldt om morgenen, men mildvær med sol startet raset.
Så hvordan gjør jeg det? Reparerer skadene og sender bare egenandel/regninga til huseier?
Noen med erfaring på området?
Steppenwolf
SteppenwolfInnlegg: 845
22.11.07 17:20
Ring forsikringsselskapet ditt og hør. Kanskje de kan søke regress mot gårdeier under henvisning til dårlig sikring. Verdt et forsøk. Spiller ingen rolle hva slags forsikring du har. Det er i tilfelle gårdeierns forsikring som skal benyttes.
Hør med dem.

På jobben skjedde noe lignende for et par år siden. Mange biler fikk et digert sneskred over seg. Alle trodde at dette ville gårdeierens forsikring dekke.
De fikk ikke en krone. Måtte betale alt selv. Og det var store skader.

Men prøv. Ikke sikkert det samme skjer deg. Overlever problemet til forsikringsselskapet ditt.

-Vanaheim-
-Vanaheim-Innlegg: 16130
22.11.07 17:28
Har snakket litt med forsikringsselskapet, de virket lite lysten på å sparke i gang et apparat for å knerte huseier. Sjefen min har mast på huseier i flere år for å få ham til å montere snøfangere, men han sier han ikke har råd, men er fullt klar over ansvaret sitt.
marcusj
marcusjInnlegg: 1701
22.11.07 17:59
Gjør som forsikringsselskapet sier?

Var det Larsabal som fikk taket over Audien sin pga snø i fjorvinter?
Steppenwolf
SteppenwolfInnlegg: 845
22.11.07 19:14
-Vanaheim- skrev:
Har snakket litt med forsikringsselskapet, de virket lite lysten på å sparke i gang et apparat for å knerte huseier. Sjefen min har mast på huseier i flere år for å få ham til å montere snøfangere, men han sier han ikke har råd, men er fullt klar over ansvaret sitt.
__________________________________________-

Spiller ingen rolle at forsikringsselskapet har liten lyst. De er forpliktiget til det.
Bare sett i gang.

Hva slags forsikring har du? Hvilket forsikringsselskap?

Hvis forsikringsselskapet prøver å vri seg unna, så hør med Forbrukerrådet hva de mener. Og hør med TV2 hjelper deg. Jeg mener forsikringsselskapet har plikt på seg til å hjelpe deg. Jeg mener det taler til din fordel at gårdeier er klar over sitt ansvar. Spiller ingen rolle at han ikke har råd. Mener nå jeg.

Ribba
RibbaInnlegg: 30916
22.11.07 19:17
marcusj skrev:
""""Var det Larsabal som fikk taket over Audien sin pga snø i fjorvinter?""""

Om du tenker på carporten, så var det Mac'ern.
Joey
JoeyInnlegg: 17971
22.11.07 19:21
-Vanaheim- skrev:

Dersom en eventuell kaskoforsikring kommer til anvendelse i dette tilfellet, er det rart om ikke selskapet ditt ihvertfall vil gjøre et forsøk på regress. Om du ikke har slik forsikring, kan det ikke forventes at selskapet skal gjøre dette, da de ikke vil ha noe krav selv.
Huseier er ansvarlig dersom denne har utvist uaktsomhet. Samtidig kan det også din medvirkning bli et tema. Idet du var kjent med faren, kan du fort bli møtt med at du ved å ta sjansen har akseptert risikoen som forelå. Dersom skadeomfanget ikke er det største er det vel også en stor sjanse for at skaden kan være under huseiers egenandel. I så tilfelle vil dette bli en sak mellom deg og huseier.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg