Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
jeg pleier å montere fast kamera i buret jeg Men nok om det, diskuter denne filmen og ikke meg :) Det kommer nok en film fra meg etterhvert, men da blir det fra isbanetreffet på sigdal i lovlige former. Har blitt så lovlydig jeg
Motorlyden i Audis femmere er kul den, men er var det en pop-off lyd som egentlig ødela veldig mye, hver gang han slapp gassen. Utrolig harry. Ellers så det ut som at han kunne kjøre pent, men tenk om han møter seg selv :-)
Så tamt. Turbotrykket må bygges opp hele tiden for å få ut rumpa og holde den der, det ødelegger mye, spesielt for en amatør. Jeg skulle gjort det bedre med min ikketurbo. Og det uten at jeg vil karakterisere min kjøring som direkte farlig.
Jeg prøvde en coupe quattro med sugis ifjor vinter og vil si det slik at det var for lite motorkraft til å få lakt den brei i over 50 kmt.. Mulig du klarer det med riktig teknikk men i forhold til turboen jeg kjører så var det veldig vrient da :/
Det der er faktisk er faktisk lyden du får når du ikke har dump.
Har hatt slik i endel år nå, her om dagen så fant jeg fram original delene så det skal monteres inn om ikke så lenge. Da blir det ikke et eneste lite turbovissel engang.
Avansert versjon av forrige innlegg: Den coupe quattroen i første innlegg har en dump som er veldig stram og ikke åpner før maks trykk og maks turtall og gasslipp.. Derfor sier jeg at den ikke har dump da det blir det samme :)
Men hvis du synes den var masete, hør på en ekte Audi rallybil (S1)
MrEirik2 skrev: "Jeg prøvde en coupe quattro med sugis ifjor vinter og vil si det slik at det var for lite motorkraft til å få lakt den brei i over 50 kmt.. Mulig du klarer det med riktig teknikk men i forhold til turboen jeg kjører så var det veldig vrient da :/"
Ja, nettopp. Og det var litt av poenget. Jeg tror at vedkommende som kjører i filmen ikke kan kjøre turbo, og da hadde han muligens fått det bedre til uten turbo. Det hadde gitt bedre flyt inn og ut av svinger, især krappe svinger.
Sånn spesifikt hvor er det han demonstrerer manglende kjørekunnskaper? Jeg synes han treffer turbotrykket riktig i forhold til hva jeg tror han vil ha trykk jeg. Ser at han nøler i enkelte blinde svinger men det ville da de fleste gjort mtp at det kan komme biler og slikt.
Det er bra å innse sine begrensninger. Men han kunne da holdt litt høyere fart enn som så uten at det hadde oppstått fare. Det går jo nesten bakover i noen svinger. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Er han en forsiktig råkjører, eller får han bare ikke opp dampen?
Synes han kjører fint og fornuftig jeg. Man behøver ikke å kjøre helt idiot for å legge ut en film på nettet. Så skikkelig moro ut, selv om lyden var litt slitsom ja. Oppfordringen om kamerafeste støttes. :)
lupus skrev: "Synes han kjører fint og fornuftig jeg. Man behøver ikke å kjøre helt idiot for å legge ut en film på nettet."
Kanskje vi ser starten på en ny trend? Ungdommer som filmer at de har det moro uten å kjøre idiot, det hadde jo vært noe. Jeg applauderer de få som gjør det.
2bitmarck skrev: "Kanskje vi ser starten på en ny trend? Ungdommer som filmer at de har det moro uten å kjøre idiot, det hadde jo vært noe. Jeg applauderer de få som gjør det."
Jeg kan bidra med en klipp fra det å kjøre S-klasse i 50 km/t. :-)
Jeg vet jeg er "uvanlig", men selv da jeg var 18 år kunne jeg ikke ha det bedre.
2bitmarck skrev: Det er bra å innse sine begrensninger. Men han kunne da holdt litt høyere fart enn som så uten at det hadde oppstått fare.
-
Dette er litt standard når det gjelder bilfimer. Det samme gjaldt jo RS2 filmen jeg la ut ifjor. Folk trodde han lå i 60kmt mens egentlig hastighet var 160kmt.
Han ligger i 2. og 3. gir. 2. gir går til 120kmt 3. gir går til 160kmt
Han ligger ikke på maks turtall men det går ann å ressonere seg fram til vilken hastighet. Når du ser den slake svingen til venstre i begynnelsen hvor han drar ut skikkelig så ligger han i 3. og et stykke over 100kmt. For de som har sladdet på snø/is på veien i over 100kmt så veit man at her begynner det å gå virkelig fort når man skal prøve å bremse og er relativt nervepirrende.
Så morro at folk diskuterer denne filmen, og at det er flere verdensmestre som ville gjort det mye bedre i biler med halve effekten (det skulle jeg likt å sett) Og som MrEirik2 sier får du ikke fartsfølelsen av et håndholdt kamera i bil, for ja farten er relativt høy visse plasser ;)
quattro20vt skrev: "Så morro at folk diskuterer denne filmen, og at det er flere verdensmestre som ville gjort det mye bedre i biler med halve effekten (det skulle jeg likt å sett) Og som MrEirik2 sier får du ikke fartsfølelsen av et håndholdt kamera i bil, for ja farten er relativt høy visse plasser ;)"
Les svarene en gang til, det er ikke gitt at du tar poenget på første leseforsøk, og sjekk dato på tråder før du svarer. Denne tråden er passe passé.