Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

kontrakt ved salg av bil?

NYTT TEMA
adinho82
adinho82Innlegg: 405
06.11.08 21:49
Skal selge bilen min og bruker dermed kontrakten fra forbrukerportalen:
http://forbrukerportalen.no/filearchive/ferdig_Kontrakt_bruktbil.pdf

Lurer på om denne her er god nok??

Jeg kan blant annet se at det ikke er noe felt der det står selges som den er.
Dette er viktig synes nå jeg.
Burde jeg lage et separat dokument på dette og få kjøperen til å skrive under pådette dokumentet??
StevePick
StevePickInnlegg: 354
07.11.08 00:09
Det holder å påføre det en eller annen plass på kontrakten.
semmern
semmernInnlegg: 1888
07.11.08 01:00
NAF har en grei kontrakt som jeg har brukt både ved salg av min forrige bil og ved kjøp av den jeg har nå:

http://naf.no/Documents/Kj%C3%B8pekontrakter/Kj%C3%B8pekontrakt%20for%20bil.pdf
BrannSeriemester07
BrannSeriemester07Innlegg: 3399
07.11.08 01:31
Skriv en svada-kontrakt på egenhånd. Gjorde jeg ved kjøp nummer 1 og salg av nummer 1. Så nøye er de ikke.
Ved kjøp av nummer 2 gadd vi ikke engang skrive en.
BrannSeriemester07
07.11.08 01:33
Skal sies at man bryr seg litt mer derson bilen koster litt og/eller forrige eier befinner seg innenfor en fin avstand.
NAF-kontrakten var for øvrig ganske pen:)
FredPerry
FredPerryInnlegg: 27879
07.11.08 02:28
"adinho82 skrev:
Jeg kan blant annet se at det ikke er noe felt der det står selges som den er.
Dette er viktig synes nå jeg."

At bilen selges "som den er" er underforstått så lenge du opplyser om hvilken tilstand bilen faktisk er i, og eventuelle feil den måtte ha. Man kan ikke si at bilen selges som den står og komme unna med hva som helst i etterkant.
Eventyrernes_konge
Eventyrernes_kongeInnlegg: 137
07.11.08 07:34
Bruk i alle fall kontrakt så har dere et papir der dere har skrevet ned alt dere har blitt enige om. Sjekk eventuelt ut flere kontarkter og ta den som er mest omfattende. Ser at seriemester sier det ikke er så nøye og ofte går det bra. Men en vet nå aldri. Og det kan kanskje komme godt med at du kan dokumentere at kjøper har tatt bilen som den er. Sist jeg solgte bil skrev vi opp i kontrakten at bakre støtfanger var byttet. Ville ha det med så ikke kjøperen skulle komme trekkende med at bilen har jo vært til reparasjon og kreve kompensasjon for dette.
BrannSeriemester07
07.11.08 14:12
Finnes folk som skal ha kompensasjon for det ene og det andre ja, men.. Min siste bil var'e ikke så nøye med. Kosta 13 lapper, hehe. Who cares.
FredPerry
FredPerryInnlegg: 27879
07.11.08 14:14
Da er du bare rett og slett en mer ålreit person å ha med å gjøre enn mange andre. Ser fryktelig mange som kommer ut for kranglefanter på forskjellige bilforum rundt omkring. Skjønner godt rosmebraad har fobi for å kjøpe bil.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg