Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

registerreim intervall

NYTT TEMA
walt_3
walt_3Innlegg: 461
26.04.10 11:57

På nye biler idag, hvorfor er det forskjellige intervaller på regreimsbytte?

Det er vel de samme fabrikantene som produserer regreim.

Er det noe håp om at det utvikles longlife-reimer i den nærmeste framtid?

Timmelsjoch
TimmelsjochInnlegg: 18893
26.04.10 12:51

Det finnes allerede en longlife løsning. Løsningen heter registerkjede :-)

Beetleen
BeetleenInnlegg: 21
26.04.10 13:10
Timmelsjoch: Det finnes allerede en longlife løsning. Løsningen heter registerkjede :-)

Så fremt du ikke har en Chrysler Voyager med 2.5td motor fra 96 eller 97. Motoren er vistnok også brukt i noen utgaver av Jeep Cherokee. Skiftet registerkjede på min Voyager for 11000 km siden, og nå er det snart på tide og bytte igjen. Heldigvis en garantisak da.

(Innlegget ble redigert 26.04.10 13:10)

Buick-Riviera
Buick-RivieraInnlegg: 15149
26.04.10 13:14
Beetleen: Så fremt du ikke har en Chrysler Voyager med 2.5td motor fra 96 eller 97. Motoren er vistnok også brukt i noen utgaver av Jeep Cherokee. Skiftet registerkjede på min Voyager for 11000 km siden, og nå er det snart på tide og bytte igjen. Heldigvis en garantisak da.

Det er vel dobbelt sett med reimer? Dette er en italiensk motor.

Voyager bør absolutt kjøpes med 3.3 V6 :)

Beetleen
BeetleenInnlegg: 21
26.04.10 13:19
Buick-Riviera: Det er vel dobbelt sett med reimer? Dette er en italiensk motor. Voyager bør absolutt kjøpes med 3.3 V6 :)

Ja, dette er en italiensk motor, fra VM motori(VM står absolutt ikke for verdensmester). Men den har enkelt kjede. Noen har laget et ombyggingssett med dobbel kjede, men har hørt at det er samme problemene med dem. Og der får man ikke garanti fra Chrysler Norge heller. Tja, Voyageren med 3,3 V6 har jo en del problemer med girkassene da, i tillegg til at dem er nesten dobbelt så dyre i drift.

rallysport
rallysportInnlegg: 3346
26.04.10 15:14
walt_3: På nye biler idag, hvorfor er det forskjellige intervaller på regreimsbytte? Det er vel de samme fabrikantene som produserer regreim. Er det noe håp om at det utvikles longlife-reimer i den nærmeste framtid?

Fordi motorene har forskjellige løsninger på hva reima driver.Løsningen for stramming av reim osv... Noen har vannpumpe på regreim også.. Som oftest så byttes alt i "god" tid på intervallet..

På min audi står det 180 000 km og 8 år.. Byttes ved det som intreffer først.. Så jeg kaller det mini-longlife.. Koster fort 10 000 kr å skifte med alle delene...

Volvo 940'n min er det 75000 km eller hvert 5 år.. Til gjengjeld koster det ca 2000 kr på volvo å skifte denne.. Eller 400 kr om en er skrutrekkerape sjøl.. Som jeg er..

Vanos_1986
Vanos_1986Innlegg: 2282
26.04.10 16:29
Timmelsjoch: Det finnes allerede en longlife løsning. Løsningen heter registerkjede :-)

Velfortjent tommel gitt:-)

Men nå skal det ikke stikkes under en stol at jeg sannsynligvis er forumets største kjedefanatiker.

(Innlegget ble redigert 26.04.10 16:43)

coldman
coldmanInnlegg: 3499
26.04.10 18:00

Tannhjul har ennå lengere levetid. Strengt tatt så holder de vel motorens levetid og vel så det :-)

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 28183
27.04.10 17:52
Vanos_1986: Velfortjent tommel gitt:-) Men nå skal det ikke stikkes under en stol at jeg sannsynligvis er forumets største kjedefanatiker.

Det burde være velsmurte kjeder i mist duplex-utførelse.

I mange instruksjonsbøker står det jo NULL om når reimen skal byttes også.

250GTO
250GTOInnlegg: 8697
27.04.10 18:20
Beetleen: Ja, dette er en italiensk motor, fra VM motori(VM står absolutt ikke for verdensmester). Men den har enkelt kjede.

Motoren er italiensk, men registerkjedet er amerikansk...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg