Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lamborghini Aventador

NYTT TEMA
nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 15260
15.11.10 21:41

Ja, det blir navnet på Lamborghini sin nye superbil. Aventador LP700-4 skal gjøre 0-100 på 2,9s, og den blie 230kg lettere enn forgjengeren. Den nye 6,5l V12 motoren yter 700HK ved 8250 rpm, og har 690Nm ved 5500 rpm. Det er også utviklet en ny 7-trinns girkasse som skifter på 50 mS. Det er kun en clutch. Motoeren er kun 78cm høy og veier 235kg. Girkassen veier 79kg.

ferrek
ferrekInnlegg: 15546
15.11.10 21:43

Bye-bye Ferrari! 

Timmelsjoch
TimmelsjochInnlegg: 18893
15.11.10 21:46
ferrek: Bye-bye Ferrari! 

Vel. Bugatti har 1000 hk, men den har på ingen måte gjort Ferrari uinteressant.

veegee
veegeeInnlegg: 4159
15.11.10 21:53

Er sikkert "brukbart" rask. Bare synd den sikkert blir like fæl å se på som de andre superbilene. (bortsett fra Porsche)

ferrek
15.11.10 21:53
Timmelsjoch: Vel. Bugatti har 1000 hk, men den har på ingen måte gjort Ferrari uinteressant.

Jeg mente ikke noe annet med min kommentar at Ferrari må legge seg i selene for å trumfe dette dersom det er reele tall. Noe jeg regner med at Ferrari klarer. Artig med konkurransen som er mellom disse to italienske selskapene. Personlig håper jeg Lamborghini "vinner".

ferrek
15.11.10 21:57
veegee: Bare synd den sikkert blir like fæl å se på som de andre superbilene. (bortsett fra Porsche)

Synes du Bobla ser bedre ut enn eksempelvis Ferrari 458 Italia og Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera?

veegee
15.11.10 22:05

Ingen moderene Lamborghinier tiltaler meg utseendemessig, ei heller Bugatti, Zonda. Siste pene Ferrarien er 456 GT.

Blir "too much" på en måte for meg. Men jeg er konservativ og liker mere "jordnære" biler/bildesigner. 

Jeg vil ikke at dette skal bli en ny design--smak--dårlig smak--tråd, så jeg legger meg gjerne flat hvis noen er sterkt ueing med mine synspunkter! :-)

Timmelsjoch
15.11.10 22:07
ferrek: Jeg mente ikke noe annet med min kommentar at Ferrari må legge seg i selene for å trumfe dette dersom det er reele tall.

Lamborghini (unntatt Gallardo) har vel tradisjonelt vært et hakk råere enn Ferrari, bortsett fra Ferraris spesialmodeller produsert i veldig begrenset opplag (F40, F50 og Enzo).

Men Lamborghini har også hele tiden vært en veldig liten bilprodusent. Med Gallardo ble forskjellen mellom de to bilprodusentene litt mindre, men Ferrari er fortsatt store sammenlignet med Lamborghini. Ferrari har nå også et ganske høy andel av salget med frontmotor. Det er bare 458 som har midtmotor.  

ferrek
15.11.10 22:07
veegee: Jeg vil ikke at dette skal bli en ny design--smak--dårlig smak--tråd, så jeg legger meg gjerne flat hvis noen er sterkt ueing med mine synspunkter! :-)  

Hva man synes er et godt design er veldig individuelt og har ikke noe fasitsvar. Det at jeg ikke er enig med deg har ingenting å si, bare artig å høre hvorfor andre har de meningene de har. 

nometalhorse
15.11.10 22:11
ferrek:  Jeg mente ikke noe annet med min kommentar at Ferrari må legge seg i selene for å trumfe dette dersom det er reele tall. Noe jeg regner med at Ferrari klarer. Artig med konkurransen som er mellom disse to italienske selskapene. Personlig håper jeg Lamborghini "vinner".

Tja, hvem vet. Dessuten går det rykter om at Mr. Piech som har en overfylt lommebok skal være interessert i at VW kjøper seg opp i Ferrari. Og Fiat trenger penger. Det ser ut som det går som med dekkprodusentene. Det er mange merkenavn fortsatt, men alle eies kun av 2-3 store.

ferrek
15.11.10 22:16
nometalhorse: Det ser ut som det går som med dekkprodusentene. Det er mange merkenavn fortsatt, men alle eies kun av 2-3 store.

Jeg ser helt klart fordelene sånne fusjoneringer medfører så lenge merkene beholder sin identitet. Dersom det blir gjort på samme måte er det bare å ta det imot med åpne armer. 

Litt rart vil det kanskje bli dersom VAG kjøper seg opp i Ferrari siden de allerede har Lamborghini, men det vil vel ikke få noen stor betydning. Deling av motorer og drivverk mellom Ferrari og Lamborghini ville vært katastrofe. ;-)

veegee
15.11.10 22:17
ferrek: bare artig å høre hvorfor andre har de meningene de har. 

Enig! Selv om jeg er konservativ har jeg langt igjen til å tilbe Auris-design!

ferrek
15.11.10 22:24
veegee: Selv om jeg er konservativ har jeg langt igjen til å tilbe Auris-design!

Auris er jo en lekker liten sak som er milevis finere enn sine konkurrenter. Den vil nok gå inn i historiebøkene sammen med Ferrari 250 GTO, Jaguar E-Type, Lamborghini Miuria og lignende.

250GTO
250GTOInnlegg: 9078
15.11.10 22:42

At Fiat skulle være interessert i å selge Ferrari til VAG eller andre er vel liter sannsynlig. De angrer faktisk såpass på at de solgte ut en andel for noen år siden at de nettopp har kjøpt seg opp til 90% for å hindre at noen konkurenter skulle få tak i "arvesølvet"

fcuk
fcukInnlegg: 15269
15.11.10 22:46
veegee: Ingen moderene Lamborghinier tiltaler meg utseendemessig, ei heller Bugatti, Zonda. Siste pene Ferrarien er 456 GT.

Smaken er som baken - men 456GT må være tidenes dølleste Ferrari. Den var faktisk såpass tragisk at det gikk uten videre an å lage stasjonsvogn av den.

veegee
15.11.10 22:51
fcuk: stasjonsvogn

Flott alternativ til Octavia.

Har ingen problemer med å se at den blir "vanlig" og lite nyskapende i designet.

nometalhorse
15.11.10 22:52
250GTO: At Fiat skulle være interessert i å selge Ferrari til VAG eller andre er vel liter sannsynlig.

Du skal ikke være så sikker på det. Alt koker ned til hvordan planer de har med Chrysler. Det er flere som antyder at delsalg både av Magneti Marelli og Ferrari er til vurdering.

250GTO
15.11.10 22:56

Ser forøvrig at de har forandret tenningsrekkefølgen på motoren igjen. Sliter vist med å bestemme seg...

250GTO
15.11.10 23:07
nometalhorse: Du skal ikke være så sikker på det. Alt koker ned til hvordan planer de har med Chrysler. Det er flere som antyder at delsalg både av Magneti Marelli og Ferrari er til vurdering.

Planene for Chrysler er vel relativt klare. Det som ikke er rykter, men fakta er at Fiat nettopp kjøpte seg opp i Ferrari for over 1 mrd, og det stemmer vel ikke helt med rykter om salg. En annen ting er at Ferrari og MM ikke er en ren pr.greie for Fiat, slik Bugatti og Lambo er for VAG. Tvert i mot jobber de sammen i en symbiose som vil gi er betydelig svakere selskap dersom man solgte seg ut. En av de andre mer perifere industridivisjonene er nok mer realistisk.

Timmelsjoch
16.11.10 07:56
250GTO: En av de andre mer perifere industridivisjonene er nok mer realistisk.

Hva tror du om Alfa Romeo som sikkert ikke klarer å oppfylle Fiatledelsens ambiøse salgsmål?

Utskiftingen av modeller går som i sirup hos Alfa. Det tok vannvittig lang tid fra 147's debut til etterfølgeren Giulietta endelig var i "en butikk nær deg". Nå forsvinner Spider og Brera og når erstattere kommer er helt i det blå.

nometalhorse
16.11.10 18:20
Timmelsjoch: Hva tror du om Alfa Romeo som sikkert ikke klarer å oppfylle Fiatledelsens ambiøse salgsmål?

Fiatsjefen sier at de er til salgs, men til en meget høy pris som det kommer frem her. 

Koncernchefen Sergio Marchionne har meddelat att Fiat kan sälja delar av Ferrari och komponenttillverkaren Magneti Marelli. Även Alfa Romeo kan bli till salu, men då till ett "mycket högt pris".

Det bekräftades ännu en gång under fredagens möte i Turin där Sergio Marchionne slog fast att Alfa Romeo är en viktig del av Fiats femårsplan och att en försäljning bara kan ske till ett "mycket högt pris."

Så spørs det om de klarer å få opp utviklingshasigheten den nærmeste tiden, eller om det skjer noe annet.

kjell75
kjell75Innlegg: 4214
16.11.10 20:48

Mulig riktig bilde av Aventador

ferrek
28.04.11 19:39

Da har Autocar kjørt Aventador. Jeg har ikke klart å løsrive meg fra bildene nok til å lese stykket, men med et utseende som det der er den garantert mer enn ekstremt bra.

nometalhorse
30.04.11 01:04

Lamborghini Aventador i Italiensk landskap. Skru opp lyden og nyt.

Allegerita
AllegeritaInnlegg: 16965
Allegerita
13.05.11 02:38

Lamborghini er stolte av sin nye Aventador, og ville vise den i et museum i Roma. Når de så kommer med bilen for å stille den ut, viser det seg at bygningen er eldgammel og har porter laget for hester, ikke for 2 meter brede biler.

Null problem, gutta demonterer bilen, med motor og dører og det hele, skviser delene inn, før de monterer sammen hele sulamitten inne på museet.

nometalhorse
03.01.14 16:00

Nå kan du få en Lamborghini Aventador!

Eneste du må gjøre er å kjøpe en Penthouse leilighet i Damac Maison, The Dubai Mall Street under Dubai Shopping Festival.

Det er vel ting som tyder på at dette ikke er det billigste stedet å kjøpe leilighet på. De har kjørt samme opplegg tidligere år med andre merker, båter osv. 

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30202
03.01.14 16:05
nometalhorse: Det er vel ting som tyder på at dette ikke er det billigste stedet å kjøpe leilighet på. De har kjørt samme opplegg tidligere år med andre merker, båter osv.

Og verditapet på leiligheten når luksusboblen i Dubai går ad dundas overgår vel verdien av en Aventador mange ganger. 

Allegerita
12.10.15 12:47

En færre Avensis... jeg mener Aventador, i Dubai. Ganske unødvendig. 

Sillyspeed
SillyspeedInnlegg: 473
12.10.15 14:14
Allegerita: Ganske unødvendig.

Liker at varsellysene blinker helt til siste slutt :D

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg