Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Honda verksted/forhandler nær Strömstad

NYTT TEMA
Rakafisk78
Rakafisk78Innlegg: 5
21.01.11 22:59

Noen som kjenner til en Honda forhandler eller verksted, fortrinnsvis noen med delelager, nær svenske-grensa på østlandet?

Prøver å søke litt rundt, men så langt ikke funnet noe... Tips mottas med takk!

:)

Burkar
BurkarInnlegg: 7158
21.01.11 23:03

Det er et utfyllende kart her:

http://www.honda.se/sw19047.asp

Rakafisk78
Rakafisk78Innlegg: 5
21.01.11 23:15

Takk for link, men det var det første stedet vi sjekket ;) Skulle gjerne hatt tips om noe enda litt nærmere grensa. Litt dumt å svi av mer i drivstoff enn det man sparer på deler.... ;)

Rune_4
Rune_4Innlegg: 6668
21.01.11 23:40
Rakafisk78: Takk for link, men det var det første stedet vi sjekket ;) Skulle gjerne hatt tips om noe enda litt nærmere grensa. Litt dumt å svi av mer i drivstoff enn det man sparer på deler.... ;)

Du ønsket altså tips om en Honda-forhandler i Sverige som folk her visste om, men som Honda-systemet i Sverige ikke visste om og dermed ikke hadde på kartene sine? Det tror jeg nok er vanskelig ettersom det som finnes av forhandlere nok ligger inne i dette systemet.

Skal du bruke verksteder i utlandet så bør du sjekke om du får det samme der som hjemme hvis det feks er service det er snakk om. Jeg sjekket priser to steder en gang jeg skulle ta service og det var litt billigere hos en annen forhandler i Norge. Men så fant jeg ut at den lokale forhandleren som jeg alltid har brukt smører opp bemsemekanismen på bilen min, mens de andre ikke gjør det. Dette er senere kommet inn i service-opplegget til Honda sånn at alle skal gjøre det så man unngår problemer på de saltede norske veiene med bremser som henger og slikt. Om feks dette ligger inne i rutinene til svenskene vet jeg ikke, og det kan også være andre ting jeg ikke har tenkt på. Jeg har kun hatt bilen min inne hos den lokale forhandleren, som jeg er fornøyd med. Mulig jeg kunne fått det noe billigere i Sverige, men da måtte jeg vel brukt masse tid og penger på dette så det ville blitt dyrere, og så måtte jeg tatt fri fra jobben og fått et inntektstap som gjør at det nok garantert ville blittet tapsprosjekt om det ikke var det allerede. Men uanset så har det vært lite tull med bilen min, så det med verksteder er ikke noe jeg tenker så mye på nå.

Angående bremser så har jeg nå kjørt over 92.000 km og har fortsatt massevis igjen av de originale bremseklossene, mens en annen her på forumet byttet visst klosser for hver 25.000 km.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg