Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Felgpakker?

NYTT TEMA
Cobber
CobberInnlegg: 6123
23.08.11 10:32

Jeg kunne trengt en felgpakke med sommerdekk til bilen. Selvsagt er hjul/ dekk-komboen ukurrant (5x114,3) med standard 205/70-15 dekk. Jeg trenger 16" eller 17" hjul.

Har du kjøpt felgpakker på nett, hva kan i så fall anbefales?  

e505
e505Innlegg: 1266
23.08.11 13:43

Hmm tja, www.eiker.com er vel en..

Ellers handla en kammerat av meg noen ukurant til ok pris her: www.dekkskift.no

Dette gjelder om du holder til i Oslo-området da.

Cobber
23.08.11 13:58

Sharif er råbillige på nett, men det er mange rykter om levering (eller mangel på levering). Jeg bor ikke i Oslo.

Den prisgunstigste komboen til bilen min er 6,5X17 og 215/55-dekk ser det ut til.

Starter på like over 6000 kr med drittdekk :)

Cobber
23.08.11 16:13

Bestilte Sharif-pakke med litt dyrere dekk. Får se om de klarer å levere på estimerte 7-8 virkedager

Timmelsjoch
TimmelsjochInnlegg: 18893
23.08.11 16:26

Er dette hjul til HR-V eller til den CR-V du hadde muntlig avtale på?

Kinderegg-tråden din døde ut så ingen har vel gratulert deg med CR-V?

Cobber
23.08.11 23:33

CR-V skal få større sommerhjul. Den har pinglete 15" i dag.

Det er ikke rare bilen, men jeg klarte i det minste å holde meg til bensinmotor :)

silkshade
silkshadeInnlegg: 3547
24.08.11 00:06

Jeg har bestilt både felger, dekk og felgpakker hos Sharif og aldri hatt noe problem med levering. Alltid på døren og alltid innefor estimert leveringstid.

TORANA_XU-1
TORANA_XU-1Innlegg: 5347
24.08.11 07:03
Cobber: Selvsagt er hjul/ dekk-komboen ukurrant (5x114,3)

Ukurrant for pokker ....det er jo det samme som Amazonen har :)))

Cobber
24.08.11 12:18
TORANA_XU-1: Ukurrant for pokker ....det er jo det samme som Amazonen har :)))

Sorry, felgene er ikke ukurrante, men dekk-komboen er ukurrant :)

varg_
varg_Innlegg: 136
24.08.11 12:34

My flotte felger å få i den komboen. Om du vil ha billige felger finnes det jo mye brukt til salgs. club-honda.org har kjøp og salg seksjon, dette er den Norske klubben. Husker ikke addressen til den Svenske, men de har ofte mye flott til salgs. Også et flott sted å spørre om ting angående Honda :)

Ellers har jeg fått gode priser hos dekk1 kjeden på dekk/felg. Nå sist handlet jeg felger fra Japan selv og kjøpte dekk på dekk1. Om du vil ha noe litt spesiellt som ikke alle andre har, sånn som meg :)

Gratulerer med bilen i alle fall :)

TORANA_XU-1
TORANA_XU-1Innlegg: 5347
24.08.11 16:17

Jeg skal forresten til Drammensområdet å hente felgpakke til Amazonen, piggdekk (alle pigger er der) godt mønster , Conti dekk. Kroner 1000 for 4 stk. :))

Cobber
01.09.11 09:26

Det gikk ikke så bra med dekkpakken fra Sharif. Jeg skulle ha dekk i size 215/55-17, men fikk 215/45-17. Det kan jeg ikke bruke så nå sender jeg i retur. Det var forøvrig en pakke/ plukkefeil for det står 55-profil på ordrebekreftelsen.

Nå må jeg putte nye dekk på noen gamle 15" alufelger som fulgte med bilen inntil videre :(

Cobber
01.09.11 11:49

Så har vi det gående - Sharif vil ikke ta hjulpakken i retur siden bilen min har rullet 3 kilometer på dekkene. De har gjort en feil - jeg får svi! Nå sitter jeg med en hjulpakke som ikke er godkjent for bruk på min bil. Tusenlapper ut vinduet er ikke noe jeg setter pris på.

Noen som har e-mailadressen til Tommy Sharif og andre "viktige" folk som kan "banke vett inn i skallen" på diverse ansatte hos Sharif's dekksenter?

Msport77
Msport77Innlegg: 7460
01.09.11 12:46
Du handla hos feil mann....

(Innlegget ble redigert 01.09.11 12:46)

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10313
01.09.11 12:50
Cobber: De har gjort en feil - jeg får svi!

Det er jeg helt enig i. Men jeg stusser på at du rakk å montere de på og kjøre med de før du fant ut at de var for lave i profilen! Når man først er skeptisk til en handel og likevel gjennomfører er det vl første bud å sjekke at mottatte varer stemmer med ordre?

Cobber
01.09.11 12:52
Msport77: Du handla hos feil mann....

Klar over det, men hvordan får jeg Sharif's dekkesenter til å høre på meg...og Forbrukerloven?

"Er ikke tingen i samsvar med det dere avtalte eller det du kan kreve ifølge loven, har varen en mangel. Det betyr at du kan kreve at selgeren omleverer, retter feilen, gir prisavslag, hever kjøpet og/eller gir erstatning. "

Cobber
01.09.11 13:00
Larsabal: Det er jeg helt enig i. Men jeg stusser på at du rakk å montere de på og kjøre med de før du fant ut at de var for lave i profilen! Når man først er skeptisk til en handel og likevel gjennomfører er det vl første bud å sjekke at mottatte varer stemmer med ordre?

Jeg stoler nok for mye på spesialistene. Jeg hadde kun sett løse dekk og løse felger på nett, aldri montert sammen. Min første tanke var at jeg burde valgt 16" for å få mer gummi. Min far,  naboen (som er gammel bilmekanikker) og jeg var enige om at  55-profil var for lite for en Honda CR-V. Min far tittet på ordrebekjeftelse, men ingen kom på å sjekke at dekkene aldri ville gått gjennom kvalitetskontrollen hos Sharif. Det SER ikke så ille ut.

Først i morges når jeg så bilen igjen fra en annen vinkel stusset jeg på at dekksiden så merkelig lav ut foran. Jeg tenkte at det kunne være lite luft, og det var da jeg oppdaget 45-profil merket.

Jeg har heller ikke sjekket at inpress er riktig. Hvordan ville du gjort det Larsabal?

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10313
01.09.11 13:11
Cobber: Hvordan ville du gjort det Larsabal?

Siden jeg er oppvokst på samme sted som Tommy hadde jeg tatt turen og slått av en prat om gamle dager på "Korset", før jeg penset temaet inn på feilleveringen mens vi lo av noen gamle historier.

Siden det er en uaktuell vinkling for deg kan jeg jo ta det slik jeg ville gjort, og har gjort, i noenlunde tilsvarende situasjon.

Får du ikke gehør på "kundeservice" sjekker du hvem som er over vedkommende på rangstigen og prøver der. Finner du ikke ut hvem det er, eller fortsatt møter veggen, sjekker du om det finnes en markedssjef i selskapet. De har en tendens til å være mer bekymret for omdømme enn de nedover i systemet. Skulle det heller ikke fungere tar du kontakt med Tommy på 924 10 000. Gjerne med en sms som i så korte og formelle trekk som mulig forklarer problemet med spørsmål om hvem du kan kontakte for hjelp. Kommer du så langt, og Tommy er i rett humør løser det seg. Hvis ikke, og først da, ville jeg startet med formell henvendelse pr brev/epost med henvisning til forbrukerkjøpsloven osv. Men da vil ting ta tid, og det er du vel ikke interessert i?

Det viktigste er vel strengt tatt å roe seg ned og ikke være sint/aggresiv når prosessen begynner og holde en saklig og hyggelig tone ved alle henvendelser. Det kommer man faktisk overraskende langt med i de fleste tilfeller.

(Innlegget ble redigert 01.09.11 13:13)

ferrek
ferrekInnlegg: 14345
01.09.11 13:15

Hadde dette vært for to uker siden kunne jeg spørt Sharif for deg, han satt ved siden av meg på Jacob Aal på Aker Brygge og spiste lunsj.

Uansett, kjedelig når sånt skjer, det blir så mye ekstrajobb for en.

Cobber
01.09.11 15:03

Nå har jeg kjøpt nye dekk til andre felger på Dekk1. Vil ikke bruke Sharif-dekkene på veien. De er som nye og det meste av klistermerkene står fremdeles på dekkbanen. Fikk vite at jeg hadde fått dimensjoner som passer til bl.a. Auris og Civic.

Jeg vil jo fremdeles ha 17"-pakken jeg bestilte hos Sharif, men uten riktige dekk (som jeg hadde spesifisert) kan jeg ikke bruke den.

Håper Sharif kommer opp med en bedre løsning enn "fuck you" kjære kunde.

Ellers skal jeg høre på dine råd Larsabal :)

Cobber
02.09.11 11:55

Kundeservice har ikke svart på mailen min. Over helgen tar jeg ny kontakt. Nå er de ubrukelige Sharif-hjulene dessverre pakket pent inn i dekkposer fra Dekk1 og lagret i kjelleren. De skulle jo stått på bilen.

Klarte ikke dy meg i formiddag og tok kontakt med Forbrukerrådet for å høre om det var noe som helst hold i selgers påstand. Vedkommende lo og mente at det er alltid noen som prøver seg med egne og kreative måter på å omgå lover og regler.

Cobber
07.09.11 09:14

Dessverre skjer det ikke så mye. Websupport (!) som er Sharifs kundeservice viser null forståelse og fraskriver seg alt ansvar.

Ganske merkelig, tar de ansvar og kommer opp med et forslag vil jeg bli en fornøyd kunde med fine hjul. Er ikke så mye som skal til for å hindre en misfornøyd kunde som potensielt kan skape mye støy.

Snodig foretak dette...

PS: Rangstigen er "usynlig". Noen som har inside-information?

Cobber
16.09.11 07:36

Noen som trenger nye felger og dekk som passer Civic, Auris og andre mellomstore japanere?

Skalman77
Skalman77Innlegg: 1433
16.09.11 07:59

MYCKET MÄRKLIGT...???

Om de har skickat fel dimension på dekken och du har bevis på det, att de inte bara tar sitt ansvar och byter dekken??? Om du kört några km ska det ändå inte vara något problem för jag menar vem kontrollerar det? Man är oftast glad i hågen för nya fälgar/dekk och monterar dem snabbt och tar sig en tur :-P Inget konstigt att du inte upptäckte att det ver fel dekk med en gång...

Om de gjort ett uppenbart fel får de ta konsekvenserna av det och inte försöka lägga över ansvaret på kunden. De har tydeligen inte hört det med att "kunden har alltid rätt" :-P

Det minsta de borde kunna göra är att erbjuda dig rätt dekk för säg 1000 kr sedan du kört några km med dekken men inte ens det, mycket märkligt som sagt...

(Innlegget ble redigert 16.09.11 08:00)

enzo328
enzo328Innlegg: 1402
16.09.11 10:45
Cobber: PS: Rangstigen er "usynlig". Noen som har inside-information?

Tasawer Sharif (Tommy) er både styreleder og daglig leder, har kun en vararepresentant i styret. Det er nok Tommy Sharif som kjører "showet" her, og den du burde ringe til. Jeg er enig med deg i at servicen du opplever er dårlig, det er ikke du som har begått feilen i utgangspunktet her. Det er blitt mer og mer vanlig at kundeservice avdelinger beskytter sine ledere og medarbeidere, snart er det ikke mulig å få noen i tale.

Jeg skal nevne et eksempel fra i vår. Min kone var på konferanse med DFDS til København. Hun parkerte i havnen på plasser med spesialpris for reisende med DFDS, skulle koste ca. 250 kr. Jeg gidder ikke forklare hele prosessen man må igjennom for å oppnå denne prisen (angi tid på forhånd, bli belastet for faktisk tid, trekk kortet i dedikerte automater etc). For å gjøre historien kort gjorde min kone alt korrekt, men var utenksom og bommet 20 min på parkeringens avslutning. Dette resulterte i at kortet ble belastet med 960 kr og i tillegg lå en kontrollavgift på 500 kr på ruta - sum 1.460 kr.

Min kone ringte umiddelbart kundeservice i Q-Park, men de svarer ikke på henvendelser pr. telefon, de ber om at du sender e-post. Kona ringte så meg, og jeg tenner på alle "plugger". Har opplevd noen kontrollavgifter som føles urettferdige, men siden man møter lite gehør gidder jeg som regel ikke klage, men denne var for grov. Jeg ringer også kundeservice, får beskjed om å sende e-post. Jeg sender e-post, får et standard "god dag mann økseskaft" svar. Jeg svarer på e-posten og ber om å få kommunisere med noen som kan lese og skrive, får nytt svar av samme type - betal og hold kjeft. Jeg gir beskjed til sentralbordet på jobben at nå blir jeg opptatt i 2 timer, dette er blir en prinsipp sak. Deretter følger mobilsamtaler med adm. direktør i Q-Park og Country Manager i DFDS, e-poster til begge med kopier av alt jeg kunne finne av relevante personer i begge selskaper. Jeg gir beskjed til kredittkortselskapet at vi er utsatt for svindel, transaksjonen på 960,- må ikke effektueres. Etter noen timer kommer beskjeden fra DFDS - de tar hele regningen, vil skal ikke betale noe - ikke parkering og ikke kontrollavgift. De skal ta saken videre med Q-Park.

Dagen etter er kr. 1460,- på konto og jeg får telefon fra sjefen for kundeservice i Q-Park. Han beklager behandlingen jeg har fått og lover at de skal foreta en gjennomgang av rutinene slik at servicen blir bedre (yeah right). Jeg vet at den sitter langt inne hos et parkeringsselskap.

Dette ble nok en gang mye skrift, men var tenkt som en motivasjon til å forfølge saken. Føler man seg urettferdig behandlet, skal man ALDRI gi seg. Jeg ringer gjerne Helge Lund privat på kveldstid hvis jeg opplever overtramp hos Statoil, vel og merke hvis ikke organisasjonen i selskapet gjør jobben sin.

(Innlegget ble redigert 16.09.11 10:48)

Cobber
16.09.11 12:31
enzo328: Dagen etter er kr. 1460,- på konto og jeg får telefon fra sjefen for kundeservice i Q-Park. Han beklager behandlingen jeg har fått og lover at de skal foreta en gjennomgang av rutinene slik at servicen blir bedre (yeah right). Jeg vet at den sitter langt inne hos et parkeringsselskap.

Der fikk Q-park en høyere stjerne hos meg :)

enzo328
16.09.11 12:48
Cobber: Der fikk Q-park en høyere stjerne hos meg :)

I begynnelsen innfridde de på alle punkter mht. fordommer mot parkeringsselskaper, men til slutt ble jeg positivt overrasket. Vet derimot ikke hvordan dette hadde gått uten at jeg fikk DFDS på mitt lag :-)

Allegerita
AllegeritaInnlegg: 15873
16.09.11 12:51
enzo328: jeg får telefon fra sjefen for kundeservice i Q-Park. Han beklager behandlingen jeg har fått og lover at de skal foreta en gjennomgang av rutinene slik at servicen blir bedre

Imponerende at det finnes folk i p-selskap som har hørt om slike sjeldne ord som kundebehandling og service :)

enzo328
16.09.11 12:55
Allegerita: Imponerende at det finnes folk i p-selskap som har hørt om slike sjeldne ord som kundebehandling og service :)

En av mange poenger jeg fremmet i de innholdsrike e-postene som ble sendt den dagen, både kundebehandling og service ble presentert som fremmedord :-)

SUV_4WD
SUV_4WDInnlegg: 7027
18.09.11 21:03
Cobber: Dessverre skjer det ikke så mye. Websupport (!) som er Sharifs kundeservice viser null forståelse og fraskriver seg alt ansvar.
Ganske merkelig, tar de ansvar og kommer opp med et forslag vil jeg bli en fornøyd kunde med fine hjul. Er ikke så mye som skal til for å hindre en misfornøyd kunde som potensielt kan skape mye støy.
Snodig foretak dette...
PS: Rangstigen er "usynlig". Noen som har inside-information?

Jeg trodde Sharifs dekkhandel var umulig å få kontakt med på andre måter enn ved å møte opp der for å handle, det har hvertfall jeg hørt, men du har tydligvis klart det siden du ikke er derfra og likevel har fått handlet.

Broren min bor nærmere og skulle ha nye sommerdekk til en bil for noen år siden og leverte inn bilen (elelr muligens bare hjula) der. han fikk på nye dekk og neste gang vi var på besøk hos foreldrene våre så jeg at han hadde en anne dekkdimensjon enn sist (155 istedenfor 165 tror jeg det var). Det hadde han ikke lagt merke til, og sånt burde de jo opplyst om hvis de skulle byttet til annen dimensjon enn det som var på. Men broren min sendte ikke inn noen klage eller noe sånt, men lot det bare være.

Men også mange andre dekkforhandlere roter det til med dekkdiensjoner. Min forrige bil hadde dekk med for lav lastindeks. Forrige eier hadde levert inn hjula for btte avdekk og fått dem tilbake med anen dimensjon med for lav lastindeks som da var ulovlig å bruke. dette var hos merkeforhandler der bilen var kjøpt og det var en av de biltypene de hade solgt mest av, så det skulle ikke være så veldig vanskelig å få på rette dekk (særlig ikke når man bare kunne sette på det samme som før). Her hadde de helt klart gjort en feil og jeg oppdaget det da dekene var et år gamle og ikke nevneverdig slitt, men altså ulovlige å kjøre på, så jeg foreslo å løse saken ved at de tok inn de et år gamle dekkene og jeg fikk tilbake halvparten av det som var betalt for de (jeg hadde kvitteringen), men det ville de ikke. Det eneste d kunn tilby var å forsøke å selge dem på kommisjon for meg. Det vil egentlig si at dersom det komemr en person inom denne merkeforhandleren ogspør etter brukte dekk i denen dimensjonen så selger de dem for meg, altså lite sannsynlig, men jeg satte nå igjen dekkene der så de kunen gjøre et forsøk. Så sendte jegsaken til forbrukerrådet (og omtrent samtidig med at jeg fikk brev om saken med kopi til merkeforhandleren så kom det en telefon fra merkeforhandleren om at dekkene var solgt. Tviler egentlig på at det akkurat da dukket opp en kjøper, så de kjøpte dem nok selv da de skjønte at jeg mente alvor med forbrukerrådet.

Det lønner seg nok i lengden for dekkforhandlere og andre som lever av å selge noe å være ærlige og helelr rette opp feil enn å lage mer problemer.

Merkeforhandleren hadde rotet mye i andre sammenenger også den siste tiden da, så forrie eier som hadde kjøpt to nye biler der kjøpte ikke sin tredje der, og har heller aldri kjøpt dekk der, og det har ike jeg heller.

Jeg har kjøpt dekk et helt anent sted (Dekk1) og er godt fornøyd med service og priser der, og har fortsatt å handle der siden. Og da jeg en gang punkterte (ikke deres skyld) så var det dem som ordnet opp raskt og effektivt, noe som også teller positivt.

Oisann, nå begynner Mythbusters på Discovery og de skal se på blant annet myter om det med å fikse dekk på egenhånd på diverse primitive måter. Så de skar hull i dekket og stappet det fullt av halm.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg