Haha BR, I can make your dreams come true! Vi har begge modellene serru.
Lillesøster suser rundt i herrrlig V6 lyd og den er mer comfy en Cherokeen og djevelsk solid bygd (bortsett fra alt el. utstyret). Tok den ut for en liten spinn i jula når vi var oppe i Troms og den er solid som få. Hun har derimot et anstrengt forhold til bensinutgiftene, enda den ikke bruker mer enn 1,5 liter pr. mil, noe jeg begynner å betrakte som miljøbil i forhold til Jeepen som jo er en sportsbil i forhold. Gi henne 10000,- og bilen er din, no questions asked (litt skjemmende og ufarlig rust).
Den jeg har er nesten i mint condition, men en Country, ikke Limited utagve. Den blir faktisk EU godkjent idag as we speak, måtte bare ta av Xenon 1000metrene, få nye reflektorer og justere bremsene. Mekonomen fyren snakket om bytte av bremsene, men herregud, Bil og Transmisjon i Bodø brukte det de hadde og nå bremser den som en nybil, uten annet enn litt arbeidspenger. Det er jo pinadø meg en mitralsjøsesikker bilkonstruksjon. Og de 184hk og 305 Nm merkes godt når du er villig til å ofre litt hydrokarboner og med et helt spessielt lydbilde, som en BMW R6 bare ganget opp til det doble med steroider. Det jeg liker best er faktisk hvor sykt enkel bilen er bygd og hvor godt den ligger på veien. Den er jo egentlig ikke så forbannet stor og bred som man kanskje skulle tro. Den er vel faktisk mindre enn dagens RAV4 og er bare å hive den dit du vil ha den. Elsker å frese opp på fortau for å passere feilplasserte biler som skal til venstre i kryss og lese frykten i øynene når pinglesjåførene ikke skjønner hva som skjer med et drønn av 4 literen inn siderutene deres mens de venter på at Fiatkjerringa fra høyre skal tørre å flytte på seg.