gråskjeggInnlegg: 9824
kvitfors: da fikk jeg start på freseren.. satt på en brukt kondensator. å pussa vekk brenn merket på platinan. nå går freseren igjen :)
Jammen, så bra da :-)
Er bare om å gjøre at kondensatoren har rett verdi (måles i microfahrrad) Ellers så kan det fortsatt gi problemer på sikt.
(Innlegget ble redigert 07.02.12 21:06)
gråskjeggInnlegg: 9824
Dieselolds: Er det tenningsstiften du mener nå?
Han mener stiften, ja. Anslagsflaten på den, der strømmen brytes , slik at spenningsfeltet i coilen/tennspolen brytes og gnist oppstår. Den er av platina, for å tåle julingen den får.
Kondensatorens oppgave er å holde spenningen tilbake i noen tusendeler av et sekund, eller noe sånt, slik at gnistdannelse over stiften, som kan brenne opp anslagspunktene unngås.
(Innlegget ble redigert 07.02.12 21:09)
Goblin_9Innlegg: 11549
Dieselolds: Hva sliter du med på din motor?
Ikke bare er det som å trekke en trailer med startsnora, men noen ganger stanser startsnora som om den sto i stein. Da må jeg vente litt å prøve igjen. Undres litt om det er samme symptom som jeg hadde på Fords evig forbannede OHC-motor - at kryssbolten er løs og huker seg under kanten på sylinderløpet?
Ellers er den treg som F.. å starte, og motorkraften er så dårlig at jeg kunne erstattet motoren med min lokale grevling i et sånn hamsterhjul. Et 1700 kroners besøk på verksted gjorde fint liten forskjell. (Skulle jeg begynt med den selv, måtte det ha blitt ute - så nei takk.)
Hvorfor kunne de ikke lage en skikkelig forgasser, og forsyne spetaklet med en ventilløfter for starten?
(Innlegget ble redigert 08.02.12 22:02)
maxgInnlegg: 5908
(Innlegget ble redigert 09.02.12 14:19)