http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33015183
Saftig verditap....
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Interessant opplysning i annonsa: Ikke importert!
Rå bil det der, men jeg hadde aldri betalt over 600k for en 2 år gammal golf.
(Innlegget ble redigert 08.02.12 18:42)
Herlig, endelig en skikkelig norskprodusert Golf!!
Prisen "blåser" jeg i, men bilen digger jeg!
Hva skal man synes? Over 600k er er jo galskap for en Golf...
over 600 tusen for Golf med en oppjazza 2.0T, det er galskap.
Som jerg nevte i en annen tråd er prisen alt for høy. En blunk ny Golf R koster 670.000. Denne har selvsagt en del utstyr som drar opp prisen (og noen veldig stygge svarte felger).
Jeg har selv eid biler som jeg betalte over 600.000 og over 800.000 for og vet hvor mye slike biler faller i pris på 2 år. 30% prisfall på 2 år er ikke unormalt. Dessuten har selger kanskje ikke fått med seg at Golf R har blitt billigere.
Med en grei rabatt skulle jeg klart å få en ny Golf R med tilstrekkelig ekstrautstyr for 700.000. Etter 2 år vil den være verdt 490.000 (30% ned).
(Innlegget ble redigert 08.02.12 19:14)
Men hva er det som er galt med den.
2 år gammal bil og 2 eiere??
Noe må gjøre att dem etter ett år ikke vil ha den lengre...
Det jeg stusser litt på er hvordan de kan kjøpe en så til de grader dyr bil, kjøre den i 2 år og 40.000 KM, for så å selge den til tilnærmet nypris?
Tidenes julenisse?
Prisen er muligens satt ut fra at det er en salgspant på bilen på 632k.
Hva restansen er idag vet vi ingenting om. Det eneste de 632k sier oss er hvor mye panten var på ved låneopptak. Det kan være betalt inn en halv mill på det lånet uten at vi ser det.
Må jo vera ein grunn til den astronomiske prisen?
Jo, men så er nå du norges dårligste "bruktbilselger", da :-)
Man kan jo spekulere i om antall eiere av slike biler sier noen om levetiden på serfikatet..
Hadde heller tatt en MK5 R32 tror jeg.
Flott kombinasjon. R-golf og ISOfix barnesete... noen sammenheng?
Turbomamma? : - )
Forutsatt at vi snakker om en ny Golf R her synes jeg absolutt at man kunne gått i verre feller enn å kjøpe en bil med 271 bensinhester og firehjulstrekk.
Hadde jeg hatt såpass mye penger å bruke på en bil kunne valget fort ha falt på en Golf R. Skjønt, 335i eller 530i eller lignende frister også endel om vi først snakker bil til 700K.
Men til trådens tema: 640K for denne er rimelig drøyt.
(Innlegget ble redigert 08.02.12 23:27)
Galskap.
Jeg kunne kanskje tålt en tilsvarende utgave av en gammel Golf, men siden Golf V har jo disse bilene vært høye som hus. Golf er nå offisielt helt uaktuell.
Som bruktbilselger på finn.no kan nok det stemme. Men i innbyttesituasjoner har jeg som regel opplevd at det minste forsøk på å få litt mer enn taksten de har produsert har endt opp med at de helt mister interessen for å selge meg en ny bil.
30% verdifall på en 2 år gammel bil som har kostet langt over hva folk betaler for en sølvgrå Avensis er dessverre veldig realistisk.
Ja, dette er en Raufoss Edition. Produsert ikke så mange meterne unna deg, altså. Du har grunn til å være stolt!
Jeg spekulerer i om det vanvittige tapet de første årene på "sportslige" biler kan slå ut i lite tap de neste, altså at markedet er lite interessert i nye brukte statusbiler, mens "ungdommer" med relativt lite penger er veldig interessert når prisen kommer under et vist nivå ?
(Innlegget ble redigert 09.02.12 11:54)
Det tror jeg er riktig. Da min 2003 BMW 330Ci falt under 300.000 byttet den stadig eier uten at prisen falt nevneverdig. Det var da en annen kundegruppe som hadde overtatt (unge menn med en del penger).
Min mor kjøpte en 1999 E46 328Ci i 2003 for 260.000.
Hun solgte den i år for 220.000.
Greit verditap det.