Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny Zafira Tourer, to ecoFlex or not to ecoFlex

NYTT TEMA
billibob
billibobInnlegg: 27
08.02.12 19:15

Jeg vurderer sterkt å kjøpe den nye Zafira Tourer, men er veldig i tvil rundt motorvalg.

-2.0 CDTi 110 hk manuell, kler min lommebok best og dekker mine behov helt greit

- 2.0 CDTi 130 hk manuell koster +20.000, de penga kan jeg bruke på noe annet gøy.

Så er det 2.0 CDTi 130 ecoFlex Start/Stop 130hk. Den er bare priset 7.000 over 110hk. (regavgiften er 5.500 lavere på ecoFlex)

ecoFlex'en så for meg ut som et selvsagt valg, men jeg opplevde ikke at selgeren pushet den, selv om butikken hadde 4 zafiraer inne hadde de ingen med denne motoren. og ingen av de testene jeg har lest (aftenposten/db/dinside) fremhever ecoFlex modellen.

Tilfeldigheter, eller har jeg grunn til å være skeptisk?

Nick_Name
Nick_NameInnlegg: 5640
08.02.12 20:33
billibob: Tilfeldigheter, eller har jeg grunn til å være skeptisk?

Tilfeldigheter. Det er ingen grunn til skepsis ettersom modellene knapt er kommet på veien. Zafira ville vært mitt førstevalg dersom jeg skulle hatt en MPV som var litt mindre enn Sharanen,

PassatGL
PassatGLInnlegg: 10547
08.02.12 20:37
billibob: Så er det 2.0 CDTi 130 ecoFlex Start/Stop 130hk.

Av de du nevner er dette den riktige utgaven.

Den har ingen øyensynlige ulemper i forhold til 2.0 CDTi 130 uten S/S og er adekvat motormessig sammenliknet med 110.

Du kan jo også prøvekjøre 1.4T, den koster det samme som 2.0 CDTI 130 ecoFlex S/S og er sansynligvis rimeligere å drifte om du kjører moderat.

Siste innlegg