Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erfaring med rustbjørn

NYTT TEMA
juzzy
juzzyInnlegg: 279
17.04.12 20:13

Hei, jeg eier en 94mod med litt skjønnhetsfeil kan du vell si. Jeg har gjort ganske omfatende reprasjoner på den både motor/oppheng o.l... Men nå begyner det å bli på tide å ta rusta. 
Jeg har blitt tipsa om å bruke rustbjørn noen som har noe erfaring med denne?

sl500
sl500Innlegg: 10254
17.04.12 21:07

Rustbjørn er en fin bjørn men bjørner hører hjemme i naturen og ikke på bilen.

Er det lakkrust du ska ta?

3itmarck
3itmarckInnlegg: 7809
18.04.12 08:41

Benytt sandblåsing hvis du kan. Deretter påfør alminnelig grunning og lakk innen kort tid. Et varig resultat, noe som ikke er tilfelle med noen rusthemmer.

sgh8000
sgh8000Innlegg: 1
16.03.17 14:42

Rustbjørn er et utrolig bra stoff, men pass på å ikke fjern rusten. Kun den helt løse rusten som du kan fjerne helt lett med en fin stålbørste.
Rustbjørn er avhengig av å ha rust å reagere med. Etter at den er tørr og ferdig å virke, så kan du slipe så mye du ønsker.
Fargen blir blå/sort når den er ferdig.

For 20 år siden bodde jeg i et hus med mange leiligheter, og vinduene der var av den gammeldagse typen, der det var skrudd en vinkel i hvert hjørne av vinduene.
Vinklene har en lei tendens til å ruste under malingen, og det ser stygt ut igjen etter ganske kort tid etter at man har malt.
Nå er det 20 år siden jeg smurte vinklene med Rustbjørn, og det har aldri vært rust på vinklene i ettertid.

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2052
16.03.17 19:27

.Solgte Rustbjørn til maritimt bruk (på slepebåter) da jeg jobbet hos TESS. Virket bra for de.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg