Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tectylbehandling?

NYTT TEMA
den1m
den1mInnlegg: 13660
02.05.12 18:30

Hallo, tenkte å gi kjerra en omgang med tectyl e.l understellsbehandling, ble kjøpt ny og tenkte å beholde den til den skal skrotes så vil holde rusten unna. Hvilke gir bra priser på tectylbehandling (oslo-området), og er det eventuelt andre behandlingsformer som er like bra og gir samme garanti mot rust og er billigere?

(Innlegget ble redigert 02.05.12 18:31)

sl500
sl500Innlegg: 8790
02.05.12 18:52

Du har oljebehandling som et alternativ.
Det er billigere men behandllingen må gjøres oftere.

Betalte kr 1495 på Vestfold Antirust for 2 år siden og planlegger ny behandling til høsten.
Jeg har klokke tro på dette produktet til eldre biler fordi jeg har erfaring med å lukke påbegynte rustangrep inn med Tectyl ikke er veldig vellykket.

Har også kjøpt meg en BMW 2006 mod som skal få samme behandling men ikke før det blir kuldegrader.-

Regn med endel olje dryping den første tiden så tenk litt på hvor du parkerer og hva som ligger under bilen.
Jeg har vært på en bildel butikk å hentet en tom eske til skiboks som passer perfekt under bilen i garasjen

Første gang så dryppet den på brosteinen min så jeg måtte parker bilen på gresset en stund før den ble stuerein.
Det rant jo ikke litervis ut men nok til at man ikke vil ha 10 drypp på garasje gulvet i døgnet de første ukene

(Innlegget ble redigert 02.05.12 18:58)

den1m
den1mInnlegg: 13660
02.05.12 19:01
sl500: Du har oljebehandling som et alternativ.
Det er billigere men behandllingen må gjøres oftere. Betalte kr 1495 på Vestfold Antirust for 2 år siden og planlegger ny behandling til høsten.
Jeg har klokke tro på dette produktet til eldre biler fordi jeg har erfaring med å lukke påbegynte rustangrep inn med Tectyl ikke er veldig vellykket. Har også kjøpt meg en BMW 2006 mod som skal få samme behandling men ikke før det blir kuldegrader.- Regn med endel olje dryping den første tiden så tenk litt på hvor du parkerer og hva som ligger under bilen.
Jeg har vært på en bildel butikk å hentet en tom eske til skiboks som passer perfekt under bilen i garasjen Første gang så dryppet den på brosteinen min så jeg måtte parker bilen på gresset en stund før den ble stuerein.
Det rant jo ikke litervis ut men nok til at man ikke vil ha 10 drypp på garasje gulvet i døgnet de første ukene

Min er ikke så gammel, skal ha den på service og få dem til å titte etter rust før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør. Jeg tror jeg tar tectyl, 5000 kr første gangen der jeg hørte, så 2500 hvert 3 år tror jeg det var. Takk for svar :)

(Innlegget ble redigert 02.05.12 19:01)

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 8957
02.05.12 20:10

Jeg har også oljebehandlet min 14 år gamle bil. Den ble førstegangsbehandlet februar 2011 og etterbehandlet november 2011. Verkstedet sier jeg ikke trenger å møte opp igjen før november 2013. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg