J-MarxonInnlegg: 4
Ønsker å høre synspunkter og litt debatt rundt biler som det er mange av rundt om, men som vi ikke hører så mye om i bil-media, sikkert pga at de ikke er så populære.
Det jeg tenker på er pickuper, vans, og kassebiler med lasteplan blant annet. Så jeg spør følgende;
#Hvordan sammenligne en Merc Sprinter pickup med f.eks en Chevy Silverado pickup? (kan godt også være andre merker/modeller for all del :p)
-Hvilken av dem er best for norske forhold??
-Hvorfor den store forskjellen i motorstørrelse??
-Hvilken er mest praktisk??
....Blant annet disse spørsmålene.. Hva mener dere, hadde dere valgt en amerikansk eller europeisk arbeidshest?
(Innlegget ble redigert 17.06.12 16:19)
J-MarxonInnlegg: 4
FOrsåvidt kunne jeg tatt med japanske arbeidsbiler også, men velger Eur vs US i første omgang.
Er det bl.a. sånn at SPrinter pickup er rendyrket arbeidsbil med tilhørende "kraftig" interiør mens (f.eks)SIlverado er mer komfortabel og på sett og vis kombo av personbil og arbeidsbil?
Er Silverado mer laget for å trekke last, istedet for å bære last som Sprinter, derfor den oversize motorstørrelsen i amerikanske arbeidsbiler?
(Innlegget ble redigert 17.06.12 16:28)
EpicurusInnlegg: 1368
J-Marxon: ....Blant annet disse spørsmålene.. Hva mener dere, hadde dere valgt en amerikansk eller europeisk arbeidshest?
Spørs jo hva du vil ha. Man sitter ikke akkurat og gliser frydefullt i en sprinter eller en Caravelle... eller kanskje mer korrekt... det er ikke selve bilen som setter gliset på plass... men en Amerikaner kan godt klare den biffen.
Du slår ikke volum for trekking av last heller, selv om kreftene på både i tall og effektkurver kan virke like ellers.
Utover det så er det vel litt mer økonomisk og kjøre europeisk symaskin, og det å ha diger Amerikaner er jo en ting ikke alle legger sin elsk på, inkludert flere av kundene dine.... mens en litt mer kjedelig Europeer her nok blir usynlig for de fleste.
(Innlegget ble redigert 19.06.12 01:30)