Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vi er kvitt Kleppa!

NYTT TEMA
Someone
SomeoneInnlegg: 21978
18.06.12 10:04

Og da var vi kvitt en av historiens mest talentløse mennesker. I hvertfall alle oss som ikke bor i Rogaland siden hun fort ender opp som fylkesmann der.

Så blir det spennende å se da. Arnstad kan umulig være like ille som Kleppa, selv om det er jo mye rart som kommer fra det partiet der, og kanskje også hun skal ha en tunnell hjem til bygden sin?

J Nissen
J NissenInnlegg: 46561
18.06.12 10:06

Da blir det slutt på alle gjønågangene.. Hvordan skal vi DA få gjort noe.. :p

GoldenCock
GoldenCockInnlegg: 418
18.06.12 10:10
Someone: Arnstad kan umulig være like ille som Kleppa, selv om det er jo mye rart som kommer fra det partiet der, og kanskje også hun skal ha en tunnell hjem til bygden sin?

Det mangler nok noe vei oppi der (Trøndelag) og :-)

enzo328
enzo328Innlegg: 1341
18.06.12 11:01
Someone: Arnstad kan umulig være like ille som Kleppa

Du kan si mye om norske politikere, men en ting skal de ha - evnen til å grave frem de mest talentløse og de med minst forutsetning til å gjøre jobben de settes til.

PassatGL
PassatGLInnlegg: 11165
18.06.12 13:30

Håper vi får en udugelig fant fra trøndelagen, så han eller hun i det minste kan lage et stykke privat veistubb til seg selv her. Fortrinnsvis sør for Værnes.

maxg
maxgInnlegg: 6073
18.06.12 13:55

Gratulerer til trøndelag. Sende penger hjem posten gikk til midtnorge denne gangen.

Landesorg på vestlandet. Men Kleppa klarte å sende penger hjem til det siste men nå må de vente på flere tunneller og bruer.

Forventer en byste av Kleppa ved siden av Opseth.

Trøndere derimot kan se frem imot nye veger og ny asfalt. Det er bare å gratulere.

(Innlegget ble redigert 18.06.12 13:55)

mrpink1069
mrpink1069Innlegg: 6275
18.06.12 14:18

Stoltenberg er mer opptatt av hvilken retning naboen klipper plenen enn landets veier så eneste kravet til ny samferdselminister var en person uten ryggmarg som kan svare tomt på pressens spørsmål og stille null krav til sine sjefer.

McToffifee
McToffifeeInnlegg: 188
18.06.12 14:31
mrpink1069: eneste kravet til ny samferdselminister var en person uten ryggmarg som kan svare tomt på pressens spørsmål og stille null krav til sine sjefer.

Får tro Marit Arnstad, som har erfaring som advokat, styreleder ved NTNU, styreleder i Statskog, nestleder i Statoil-styret, styremedlem i Aker Seafoods, nestleder i Polaris Media og styremedlem i Maja Teknobygg, kan bedre enn som så! Skjønt, man kan aldri vite ...

maxg
18.06.12 14:34
McToffifee: Får tro Marit Arnstad, som har erfaring som advokat, styreleder ved NTNU, styreleder i Statskog, nestleder i Statoil-styret, styremedlem i Aker Seafoods, nestleder i Polaris Media og styremedlem i Maja Teknobygg, kan bedre enn som så! Skjønt, man kan aldri vite ...

Hun virker meget tøff og kompentent. Men hvem sin advokat er hun er vel heller spørsmålet.

McToffifee
McToffifeeInnlegg: 188
18.06.12 14:44
maxg: Men hvem sin advokat er hun er vel heller spørsmålet.

Ja, det blir spennende å se. Noe voldsomt taktskifte i samferdselspolitikken er vel for mye å håpe på, all den tid hun blir del av den samme regjeringen som Kleppa. En bedre og mer tydelig ledelse bør vi imidlertid kunne forvente.

Sommertid
SommertidInnlegg: 1737
18.06.12 14:46
enzo328: Du kan si mye om norske politikere, men en ting skal de ha - evnen til å grave frem de mest talentløse og de med minst forutsetning til å gjøre jobben de settes til.

Hvordan skal eller de stygge nerdene også få litt oppmerksomhet og komme på TV? :-)

Larsabal
LarsabalInnlegg: 9906
18.06.12 14:55

De følger i det minste gode tradisjoner når nye ministre skal på plass. Sitat fra vår nye samferdselsminister: - Jeg har ikke jobbet med samferdselspolitikk tidligere.

maxg
18.06.12 14:59
Larsabal: De følger i det minste gode tradisjoner når nye ministre skal på plass. Sitat fra vår nye samferdselsminister: - Jeg har ikke jobbet med samferdselspolitikk tidligere.

Dørum hadde ikke lappen og flyskrekk.

Arnstad har sikkert B-Lappen og det er godt nok for denne regjeringen :-)

Muppen
MuppenInnlegg: 1968
18.06.12 18:24

Personligen så tror jag att det inte spelar så stor roll vem som sitter på posten.....ingenting kommer att ändras! Samma skitvägar och dyra bilar.  Beslutsångesten är stor i detta landet!

Men jag håller med, hon var inte den skarpaste kniven i skuffen....undrar bara vilka trådar som Stoltenberg drog i när hon sprattlade i otakt med den Norska befolkningen.

stix10
stix10Innlegg: 945
18.06.12 18:46

Har Arnstad lappen da?

250GTO
250GTOInnlegg: 8697
18.06.12 20:04
enzo328: Du kan si mye om norske politikere, men en ting skal de ha - evnen til å grave frem de mest talentløse og de med minst forutsetning til å gjøre jobben de settes til.

Tja, Arnstad burde vel ha gode nok forutsetninger for jobben.

250GTO
18.06.12 20:05
maxg: Arnstad har sikkert B-Lappen og det er godt nok for denne regjeringen :-)

Det burde vel være godt nok for de fleste regjeringer. Tror ikke forutsetningene hadde blitt bedre om hun var trailersjåfør.

enzo328
18.06.12 20:51
250GTO: Tja, Arnstad burde vel ha gode nok forutsetninger for jobben

Det har hun selvfølgelig ikke, men hun oppfyller åpenbart Jens og dine sine krav. Det sier dessverre ikke stort.

Hvis kravet er å videreføre en samferdselspolitikk som har brakt oss til det europeiske lavmål vi er på i dag, er sikkert alle forutsetninger på plass. Hun klarer sikkert også å krone sitt politiske verk med et eller annet gjennomført idiotprosjekt, for så å trekke seg tilbake som fylkesmann.

250GTO
18.06.12 20:59
enzo328: Det har hun selvfølgelig ikke, men hun oppfyller åpenbart Jens og dine sine krav. Det sier dessverre ikke stort.

Hvilke kvalifikasjoner bør hun ha etter dine krav da? Trailersjåfør? Arnstad har en solid utdannelse som passer bra i det offentlige, og hun har veldokumentert erfaring fra næringslivet. Tror nok at en slik person er i stand til å sette seg inn i det meste.

enzo328
18.06.12 21:20
250GTO: Hvilke kvalifikasjoner bør hun ha etter dine krav da?

Solid utdannelse som passer bra i det offentlige er dessverre oppskriften på at intet blir gjort.

Man kan jo starte med å se etter en person som har erfaring fra samferdselspolitikk, i Norge er det dessverre ikke rare kvalifikasjonen i seg selv. Deretter kunne man ønske seg en klar og tydlig person med handlekraft, med visjoner og klare mål for hvordan vi skal starte innhentingen av 50-60 års vanstyre. Og da snakker jeg ikke om luftige drømmer av typen lyntog fra nord til sør.

Dessverre ser jeg ikke denne personen i norsk politikk i dag, og i hvert fall ikke blant de rød-grønne. Og hadde denne personen eksistert, hadde nok engasjementet raskt tatt slutt i møtet med departementet og byråkratiet. Som de fleste har fått med seg styres Norge i størst grad av byråkratiet, og i liten grad av en minister.

enzo328
18.06.12 21:21
250GTO: Tror nok at en slik person er i stand til å sette seg inn i det meste.

Naiviteten lenge leve! Det er slik valg vinnes.

trheim11
trheim11Innlegg: 3874
18.06.12 21:21

Arnstad er nok veldig solid og i en helt annen divisjon enn Kleppa. Kanskje kan det skje noe nå.
Synd hun tilhører feil parti. 

250GTO
18.06.12 21:31
enzo328: Solid utdannelse som passer bra i det offentlige er dessverre oppskriften på at intet blir gjort.

For noe intetsigende svada. En juristutdannelse er vel en av de bedre utdannelsene man kan ha som politiker. Den gir god innsikt i offentlig forvaltning, og er såpass krevende at man kan regne med at personen er relativt oppegående. Forøvrig kan vel Arnstad dokumentere mer handlekraft enn de fleste.

250GTO
18.06.12 21:32
enzo328: Naiviteten lenge leve! Det er slik valg vinnes.

Kan jeg spør om hvilken utdannelse og hvilket yrke du har, siden du mener at en juridisk embedseksamen ikke er noe å komme med?

kjell75
kjell75Innlegg: 3744
enzo328
18.06.12 21:38
250GTO: For noe intetsigende svada

Når dette kommer fra deg burde jeg vel ta det til meg. Er det noe du er ekspert på er det jo nettopp dette.

Empirien taler deg dessverre midt i mot, og fremtiden vil vise at du nok en gang tar feil. Men å diskutere norske forhold med deg er en ganske uinteressant greie, det blir litt som å be en nord-koreaner om å slutte å gråte når Kim Jong-un holder tale. Ha en fin kveld.

enzo328
18.06.12 21:41
250GTO: Kan jeg spør om hvilken utdannelse og hvilket yrke du har, siden du mener at en juridisk embedseksamen ikke er noe å komme med?

Det har vel strengt tatt lite med saken å gjøre, men jeg har kun 5 års utdannelse på universitetsnivå. Men jeg har studert og jobbet lenge nok til å forstå at en utdannelse i beste fall er et utgangspunkt.

250GTO
18.06.12 21:47
enzo328: Men å diskutere norske forhold med deg er en ganske uinteressant greie

Vel, jeg har nå iallefall en litt mer balansert holdning enn at alt er dritt i Norge og at alt er best i det 3. riket. Den tyske transportministeren er forøvrig heller ingen samferdselspolitiker, men jeg husker at han var ganske flink til å spille cello. Ei heller den østeriske, som har bakgrunn som bla feministpolitiker og som sekretær for en sosialistiske ungdomsorganisasjon.

250GTO
18.06.12 21:58
enzo328: Det har vel strengt tatt lite med saken å gjøre, men jeg har kun 5 års utdannelse på universitetsnivå.

Hva vil det si? Vi kan vel alle raskt slå fast at vi ikke snakker NTNU, ettersom teknikk ikke er helt din greie, så da er du vel muligens utdannet for offentligheten selv?

Utdanningen din har forøvrig mye å si da du hevder at en person med juridisk embedseksamen som har jobbet for noen av de mest anerkjente advokatkontorene i Norge, som har vært minister for et av de viktigste departementene, som har sittet i flere av de viktigste stortingskomiteene, som har lang og variert politisk karriere, som er styreleder for en av de fremste utdanningsinstitusjonene i Norge, og som har flere styreverv i store norske selskapere er talentløs og uten handlekraft. For meg høres det mer ut som en uttalelse fra en trygdet eks taxisjøfør enn en person med noe å slå i bordet med.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 4069
18.06.12 22:00
250GTO: og at alt er best i det 3. riket.

Det 3.riket gikk til grunne i 1945 så det er tåpelig av deg å trekke inn slike navn, om du da ikke synes det er litt lenge siden vi har kalt deg tyskerhater.

Jeg er enig i at Arnstad virker som en dyktig dame. Allikevel vil jeg sikkert ikke bli fornøyd med det hun gjør. Men det skyldes bare at jeg ikke er rødgrønn og ikke er enig i rødgrønn politikk.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg