Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mest attraktive bilmerker i Kina

NYTT TEMA
nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 8512
30.07.12 22:36

Kina er som vi vet verdens største bilmarket, og hvis det ikke blir bråstopp mot slutten av året så blir det solgt ca 20 millioner biler der i år. Og hva blir solgt?

Vi hører ofte om at de 3 store tyske, og flere superbiler selger godt i Kina. Nå ser det også ut til at det bremses litt i Kina for dyre biler. Prisras for luksusbiler etter Kina-brems.

Men det er mye kjedligere ting som ligger på topp.

1)  Buick Excelle - Kina er eneste landet i verden hvor en Buick er på topp.
2) 
Chevrolet Sail 
3)  
VW Jetta 
4)  Chevrolet Cruze
5)  
VW Passat 
6)  
VW Bora
7)  
Ford Focus 
8)  VW Lavida
9)  
Hyundai Verna 
10) Hyundai Elantra Yuedong 
11)  
VW Tiguan
12)  
Nissan Tiida 
13)  
Toyota Corolla 
14)  Honda CR-V 
15)  
Nissan Sunny16)  FAW Xiali N3/N5

Den første helkinesiske bilen kommer altså først på 16. plass. 

Tråden er inspirert av 
Iseran sin tråd om USA. ;-)

(Innlegget ble redigert 30.07.12 22:38)

Burkar
BurkarInnlegg: 6674
30.07.12 22:41
nometalhorse: Kina er eneste landet i verden hvor en Buick er på topp

Buick selges i bare 6 land i verden, så det er jo ikke rart :-)

Someone
SomeoneInnlegg: 22087
31.07.12 11:13
nometalhorse: Tråden er inspirert av Iseran sin tråd om USA. ;-)

Men er en vesentlig forskjell. Iseran sin ser på det folk helst vil ha, din er hva de har råd til ;)

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 4274
31.07.12 11:57
Someone: Men er en vesentlig forskjell. Iseran sin ser på det folk helst vil ha, din er hva de har råd til ;)

Korrekt

sabre2
sabre2Innlegg: 10369
31.07.12 20:08
nometalhorse: Vi hører ofte om at de 3 store tyske, og flere superbiler selger godt i Kina. Nå ser det også ut til at det bremses litt i Kina for dyre biler. Prisras for luksusbiler etter Kina-brems.

Det stemmer nok ettersom de også kjenner de dårlige tidene på kroppen.

Men sist jeg var på omvisning i Sindelfingen, så var ca 50% av alle S Klasse bestilt til Kina. Og de fleste var L og hadde alt av utstyr inkl egen AC til baksetet.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 25568
31.07.12 22:16
nometalhorse: 1)  Buick Excelle - Kina er eneste landet i verden hvor en Buick er på topp.

Buick er nok på eller nær toppen i Gjøvik/Mjøstraktene også. 
(BR tegner sikkert opp sitt eget lille land der oppe også: landet hvor Caprice er arbeidsbil, Buick er fritids/representasjonsbil og Silverado er for varetransport.) 

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 8512
01.08.12 00:09
rosmebraad: Buick er nok på eller nær toppen i Gjøvik/Mjøstraktene også. 
(BR tegner sikkert opp sitt eget lille land der oppe også: landet hvor Caprice er arbeidsbil, Buick er fritids/representasjonsbil og Silverado er for varetransport.)

Ja, i bakventland skal man ikke bli forundret over noe.
Og må Silverado bite i gresset så er det bare å ringe vår venn i HR-V som kommer til unnsetning. Han kjører gjerne forbi både en Audi og en BMW i oppoverbakker med eller uten båt/henger på slep.

Buick-Riviera
Buick-RivieraInnlegg: 15151
01.08.12 00:20
nometalhorse: med eller uten båt/henger på slep.

Det er vel helst med BÅThenger? :)

(Innlegget ble redigert 01.08.12 00:20)

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 25568
01.08.12 00:36
nometalhorse: Ja, i bakventland skal man ikke bli forundret over noe.
Og må Silverado bite i gresset så er det bare å ringe vår venn i HR-V som kommer til unnsetning. Han kjører gjerne forbi både en Audi og en BMW i oppoverbakker med eller uten båt/henger på slep

Ja merkelig igrunn at hele "truck"bransjen ikke har skjønt dette med at HR-V sleper kjapt opp bakker.

For jeg lurer på om det bare er tull når de selv i Tundra-reklamen sa at "every trucker knows that hauling takes its toll on the transmission".
Og da var det snakk om 5,7 bensin.

De skulle ha innsett at 1,6 sleper tungt!  

drillern
drillernInnlegg: 6430
01.08.12 00:48
Buick-Riviera: Det er vel helst med BÅThenger? :)

Det blir nok båthenger,for en HR-V har vel ikke lov å trekke ei biltralle.

SUV_4WD
SUV_4WDInnlegg: 6031
01.08.12 18:54
nometalhorse: Ja, i bakventland skal man ikke bli forundret over noe.
Og må Silverado bite i gresset så er det bare å ringe vår venn i HR-V som kommer til unnsetning. Han kjører gjerne forbi både en Audi og en BMW i oppoverbakker med eller uten båt/henger på slep.

For to dager siden kjørte jeg faktisk igjen forbi en BMW og et par Audier når jeg var ute og luftet båthengeren med båt oppå.

Audiene var i oppoverbakke, mens BMW-en var på flatmark. Ingen av dem hadde henger, men BMW-en hadde sykkelstativ på hengerfestet.

Tror muligens en annen BMW-fører synes det var litt nederlag at en BMW ble forbikjørt av en billig SUV med båthenger på slep (riktignok mulig han ikekså hva slags bil som lå foran båten). For straks jeg hadde kjørt forbi BMW-en og lastebilen som lå foran den og la meg inn i høyre felt så kjørte en annen BMW forbi meg (jeg la meg inn for at den kunne passere før jeg så kjørte forbi en ane bil etterpå som planlagt), så da ble jeg liggende bak denne andre BMW-en en stund, men den holdt ok fart så det er ikke noe galt i det.

Jeg ble ikke forbikjørt av en eneste bil med henger på min over 300 km lange ferd med båt på slep denne dagen, så helt gal som trekkbil er nok ikke min bil.

Når det gjelder biler uten henger så ble jeg forbikjørt av noen og kjørte selv forbi noen.

SUV_4WD
01.08.12 19:01
drillern: Det blir nok båthenger,for en HR-V har vel ikke lov å trekke ei biltralle.

Joda, det er fullt lovlig så lenge det ikek eraltfor tung bil oppå biltralla og man har BE slik jeg har (har forøvrig CE også utenat det har betydning i den sammenhengen).

Jeg har forøvrig flere ganger kjørt med boggihenger med tillatt totalvekt på 2600 kg etter bilen min, men da selvfølgelig ikke lastet opp til maks last. Var iblant mest praktisk å låne denne selv om jeg på det tidspunktet disponerte to andre varehengere.

Av ulike årsaker så har jeg faktisk aldri trukket biltralle. Er et par anledninger jeg skulle ha gjort det, men ene gangen så hadde noen andre ødelagt den nesten nye biltrala jeg skulle leie. Og en annen gang så var det en amerikansk bil som ikke ville starte så derfor ble det ikke noe trekking av biltralleda heller. Skulle forøvrig ikke trekke biler etter min egen bil da det ville blitt litt overvekt da de aktuelel bilene var tyngre enn min egen bil og biltralla veier et halvt tonn i tillegg.

InternalExile
InternalExileInnlegg: 14426
01.08.12 19:02
nometalhorse: Buick Excelle

Er vel en Opel Astra?

Stusser på at de har både VW Jetta og VW Bora på listen, trodde det var samme bil. Mener VW Bora heter Jetta i USA....?

SUV_4WD
01.08.12 19:06
Burkar: Buick selges i bare 6 land i verden, så det er jo ikke så rart :-)

Hva er de tre siste landene da det selges Buick i da?

Jeg vet om USA, Kina og Oppland (sistnevnte kan muligens strykes hvis det bare er nye Buicker du mener).

SUV_4WD
01.08.12 19:08
InternalExile: Stusser på at de har både VW Jetta og VW Bora på listen, trodde det var samme bil. Mener VW Bora heter Jetta i USA....?

Dette er Kina-tråden, ikke USA-tråden om attraktive bilmerker.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 4274
01.08.12 19:09
InternalExile: Stusser på at de har både VW Jetta og VW Bora på listen, trodde det var samme bil. Mener VW Bora heter Jetta i USA....?

De selger sikkert både den gamle som het Bora i Europa og Jetta i USA og den nye som heter Jetta både i Europa og USA.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg