Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Salg av bil

NYTT TEMA
LukeDonald
LukeDonaldInnlegg: 223
12.07.13 18:42

Jeg har min bil ute for salg på finn nå. Men den star på min far pga billigere forsikring (siden jeg er under 25 år).

Og min far har ikke mulighet å være i Norge neste uke og han må vel signere noen papirer dersom bilen skal bli solgt ?

Noen som har vært borti dette her før ? Eller har noen tips på hva man kan gjøre ?

t109
t109Innlegg: 2274
12.07.13 18:56
LukeDonald: Og min far har ikke mulighet å være i Norge neste uke og han må vel signere noen papirer dersom bilen skal bli solgt ?

Dersom din far står registrert som eier i vognkortet må han signere salgsmeldingen (vognkort del 2) ja. Hvis ikke juridisk eier av bilen signerer salgsmelding/vognkort del 2 får man ikke omregistrert bilen til ny eier.

Dersom din far ikke har reist enda, bør du - så raskt som mulig - få ham til å undertegne vognkort del 2/salgsmelding. 

Han bør også skrive en bekreftelse på at du kan selge bilen - som står i hans navn - og gjerne ta kopi av sertifikat/annen legitimasjon som viser hans identitet.

(Innlegget ble redigert 12.07.13 18:59)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg