Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny bil bestilt

NYTT TEMA
Burkar
BurkarInnlegg: 8282
09.11.15 14:06

Ingen overraskelse for faste lesere - men nå er Passat GTE bestilt :-)

Produksjonsdato er fortsatt i det blå, men estimert levering er på høsten neste år.

Så da er spørsmålet - hva skal man kjøre i mellomtiden? Kom gjerne med forslag fra finn til biler som antagelig kan selges uten det store tapet om et års tid.

Someone
SomeoneInnlegg: 24120
09.11.15 14:09

Nesten et år leveringtid var ganske voldsomt

Uansett grattis

(Innlegget ble redigert 09.11.15 14:10)

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30029
09.11.15 14:30

Gratulerer med ny bil :) 

Nå har jeg ikke fulgt med nok til å få med meg hva slags kriterier du har, men med Passat GTE på ønskelista trenger du vel noe plass. Fram til du får deg denne syns jeg imidlertid du kan kjøre noe litt friskere. Stemmer for en Citroën C4 Cactus til salgs privat med massevis av garanti igjen. 

Ribba
RibbaInnlegg: 34006
09.11.15 14:43

Denne holder seg nok greit i pris også neste år.

Men grattis med at du har satt deg på ventelista. Du er ikke alene her på VGD om å sitte å vente.

(Innlegget ble redigert 09.11.15 14:45)

FredPerry
09.11.15 14:56
Ribba: Denne holder seg nok greit i pris også neste år.

Godt forslag, men selv om enkelte Tesla-eiere mener 400+ hester på bakhjulene er perfekt vinterstid tror jeg det er neste høst vil være lettere å selge noe med firehjulstrekk, bedre bagasjeplass og fri service

(Innlegget ble redigert 09.11.15 15:02)

Ribba
09.11.15 15:05
FredPerry: Godt forslag, men selv om enkelte Tesla-eiere mener 400+ hester på bakhjulene er perfekt vinterstid tror jeg det er neste høst vil være lettere å selge noe med firehjulstrekk, bedre bagasjeplass og fri service.

Ja, men i følge engelske motorjournalister fikk den kritikk for å ikke ha så gode vinteregenskaper selv med 4WD.

Så skal man høre på den, så er denne den som Burkar bør se på.

(Innlegget ble redigert 09.11.15 15:08)

FredPerry
09.11.15 15:09
Ribba: De foretrakk derimot denne om gode vinteregenskaper var viktig.

Godt forslag, men er usikker på om vi bør anbefale Burkar å kjøpe et VAG-produkt fra denne perioden. Den har sikkert ikke en ekte motor under panseret engang. 

Ribba
09.11.15 15:11
FredPerry: Godt forslag, men er usikker på om vi bør anbefale Burkar å kjøpe et VAG-produkt fra denne perioden. Den har sikkert ikke en ekte motor under panseret engang

Godt poeng.

Så siden vi i stor grad har sluppet opp for alternativer, så blir konklusjonen er av vi anbefaler at han benytter seg av kollektivtransport det neste året?

FredPerry
09.11.15 15:21
Ribba: Så siden vi i stor grad har sluppet opp for alternativer, så blir konklusjonen er av vi anbefaler at han benytter seg av kollektivtransport det neste året?

Når verken Lambo Diablo, Ferrari FF, Bentley Continental eller Citroën C4 er aktuelt stemmer jeg for at han gjør som representantene i MDG og reiser kollektivt (taxi) så ofte som mulig. 

(Innlegget ble redigert 09.11.15 15:22)

ferrek
ferrekInnlegg: 15475
09.11.15 15:31

Gratulerer! Legger du ut (foreløpig) spesifikasjonsliste?

Tipper leveringsdato blir fremskyndet en del når Nederland nå har brukt opp sine plugin-incentiver dette året. 

Jeg hadde i mellomtiden gått for en "normal" bil med fortsatt fabrikkgaranti når den selges om ett år. En modell som ikke har modellskifte i denne perioden og som kanskje er et godt valg å kjøpe mot høsten (4x4). 

aeroX
aeroXInnlegg: 738
09.11.15 15:46

Grattis med bestilling! Mitt tips er å styre unna 4wd i mellomtiden, da blir det en stor nedtur å gå tilbake til 2wd når du får Passaten. Kjøp en godt brukt Saab 9-3ss :)

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 11046
09.11.15 16:57

Gratulerer Burkar. Men det var voldsomt til leveringstidspunkt.

t109
t109Innlegg: 3152
09.11.15 18:08
aeroX: Grattis med bestilling! Mitt tips er å styre unna 4wd i mellomtiden, da blir det en stor nedtur å gå tilbake til 2wd når du får Passaten. Kjøp en godt brukt Saab 9-3ss :)

Gratulerer med ny bil (en eller annen gang;)). Jeg har veldig sansen for aeroX sitt forslag. Saab er velkjørende, sikker og komfortabel. Tror det verdifallet som kom som et resultat av konkursen har stabilisert seg, og at en Saab kan bli grei å bli kvitt igjen uten å tape "skjorta". 

Litt av utfordringen når man skal kjøpe bil, og vet man kun skal eie den kort tid er, foruten å forsøke å styre unna et betydelig verdifall, også å forsøke å styre unna biler der slitedeler og andre reparasjoner står i kø det forestående året. Jeg ville derfor ha satset på en bil med en nyservet bil med minst 1.5 - 2 års gjenstående garanti; helst med ok km.stand og av det kurante slaget.

Jeg har ikke noe mot diesel, men det kan nok hende at en bensinbil er lettere å få solgt om et års tid?? Kommer selvsagt an på plassbehovet, men både 3 år gamle Golf, Focus, div Skoda, Toyota, Mazda, Nissan, Volvo og Peugeot (de sistnevnte sannsynligvis med diesel) har vel gjort fra seg det bratteste verdifallet + at de fortsatt har garanti.

Mht 4WD har jeg selv vekslet mellom 4WD og 2WD de siste årene. 4WD er kjekt å ha, men jeg har tilgode å savne det når jeg kjører 2WD. I tillegg er vi vel inne i den årstiden at det er lant mellom "go-kjøpene" på nyere brukte, kurante 4WD. Når man må betale "top dollar" for en 3-4 års gammel 4WD, er det vel heller ikke sikkert du får tilbake pengene dine ved salg av bilen igjen....

smurfen-10
smurfen-10Innlegg: 979
09.11.15 18:54

Ville nok kjøt en gammel eu ok volvo 850/v70 til ca 20000kr.selge den for 10000 når passaten blir levert så har du billigt bilhold.

Burkar
09.11.15 21:03
ferrek: Legger du ut (foreløpig) spesifikasjonsliste?

Det kan jeg:

Stasjonsvogn
Deep Black (usikker på denne)
Transportpakke
Discover Pro Navi
Soltak panorama 

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 14952
09.11.15 21:07
Burkar: Transportpakke

Gratulerer med lang ventetid, og etterhvert bil. ;-)

Hva er en transportpakke?

(Innlegget ble redigert 09.11.15 21:08)

Burkar
09.11.15 21:09
FredPerry: Når verken Lambo Diablo, Ferrari FF, Bentley Continental eller Citroën C4 er aktuelt stemmer jeg for at han gjør som representantene i MDG og reiser kollektivt (taxi) så ofte som mulig.

Det var ikke overveldende respons fra økonomisjefen på hverken Lambo, Ferrari eller Bentley :-)

Cactus er en mulighet.

Kollektivt er ikke en mulighet her ute på landet hvor jeg bor nå.

Burkar
09.11.15 21:14
nometalhorse: Hva er en transportpakke?

Fjernbetjent parkeringsvamer med timer, nettingvegg, svingbart tilhengerfeste og bagasjeromsnett. Kun til stasjonsvogn.

FredPerry
09.11.15 21:37
Burkar: økonomisjefen

Siden prisklasse ikke ble spesifisert gikk nok tipsene litt til alle kanter. Hva jeg imidlertid ser for meg som en typisk sum å bruke på en bil jeg skulle hatt i ett år, og forhåpentligvis ikke tape noe særlig på, ville jeg personlig tittet nærmere på noen av disse: 

Honda Accord
BMW E39
Saab 9-5

ferrek
ferrekInnlegg: 15475
09.11.15 21:42

Siden du allerede har valgt riktig navi bør du vurdere å legge med Active Info Display, må si jeg liker Passat med dette veldig godt. 

Av farger liker jeg godt Indium (?) grå og Harvard Blå. 

K-dawg
K-dawgInnlegg: 945
09.11.15 21:53
FredPerry: Saab 9-5

Hvordan er det å selge desse bilene igjen? Etterspørselen etter 9-5 må være lav. Folk er vel fortsatt "redd" for å kjøpe et konkursmerke.

Burkar
09.11.15 22:18
ferrek: Siden du allerede har valgt riktig navi bør du vurdere å legge med Active Info Display, må si jeg liker Passat med dette veldig godt.

Jeg finner ikke noe om dette i prislisten?

m-sport
m-sportInnlegg: 1613
09.11.15 22:24
K-dawg: Hvordan er det å selge desse bilene igjen? Etterspørselen etter 9-5 må være lav. Folk er vel fortsatt "redd" for å kjøpe et konkursmerke.

Jeg har fulgt med på 9-5 en stund og de som er priset rett og er i god stand går unna som varmt hvetebrød. Mange av bilene går i løpet av få dager.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 34312
09.11.15 22:37
FredPerry: en bil jeg skulle hatt i ett år

E39 så veldig fin ut. Skulle gjerne sett NAF-test om de sier det samme. 
(Dagens kollega til selger?)

Brum-Ole
Brum-OleInnlegg: 2194
09.11.15 22:52

Gratulerer med bestilt bil! Du er vel en av de her inne som ikke har eid cherokee enda, så da er ventepølsa avgjort.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=64851076&engine_fuel=0%2F1&model=1.776.1113&make=0.776&ref=fas

clooney
clooneyInnlegg: 1470
09.11.15 23:11
Burkar: Ingen overraskelse for faste lesere - men nå er Passat GTE bestilt :-) Produksjonsdato er fortsatt i det blå, men estimert levering er på høsten neste år. Så da er spørsmålet - hva skal man kjøre i mellomtiden? Kom gjerne med forslag fra finn til biler som antagelig kan selges uten det store tapet om et års tid.

Gratulerer! Et klokt valg! Lenge å vente, da.

Hvorfor ikke en Passat TSI i mellomtiden?

Rearden86
Rearden86Innlegg: 414
10.11.15 08:20
Burkar: Jeg finner ikke noe om dette i prislisten?

Gratulerer, da er vi to med Passat GTE i bestilling. Samme farge også.

Active info display er VWs heldigitale instrumentpanel. Den Passaten jeg prøvekjørte hadde dette, og jeg ble imponert. Audi har tilsvarende system.

Gir deg muligheten til å selv velge funksjoner, eksempelvis speedometer, batteribruk og gps i midtkonsollen. 

Jeg ser nå at det har falt ut av prislisten, men det tror jeg må være en feil. Hvis du prøver å bygge bilen på vw.no vil du se at den koster kr 4 700,- (forutsetter Discover Pro).

Hvor mye rabatt endte du opp med?

(Innlegget ble redigert 10.11.15 08:27)

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10830
10.11.15 09:36
Burkar: høsten neste år.

Grattis!

Jeg håper virkelig leveringstiden endres i din favør i tiden som kommer. 12 mnd er på grensen til komisk. Selv nærmer jeg meg en alder hvor jeg kunne ha glemt at jeg hadde bestilt bil med slike leveringstider – og jeg ville fått meg en overraskelse når Møller ringer og sier den er klar til levering ;-)

Mujtahid
MujtahidInnlegg: 110
10.11.15 09:46

Gratulerer. Kjedelig, men godt valg.

Burkar
10.11.15 10:24
Rearden86: Gratulerer, da er vi to med Passat GTE i bestilling. Samme farge også. Active info display er VWs heldigitale instrumentpanel. Den Passaten jeg prøvekjørte hadde dette, og jeg ble imponert. Audi har tilsvarende system. Gir deg muligheten til å selv velge funksjoner, eksempelvis speedometer, batteribruk og gps i midtkonsollen.  Jeg ser nå at det har falt ut av prislisten, men det tror jeg må være en feil. Hvis du prøver å bygge bilen på vw.no vil du se at den koster kr 4 700,- (forutsetter Discover Pro). Hvor mye rabatt endte du opp med

Artig :-)

Usikker på farge fortsatt, men har jo litt tid til å låse inn den. Da skal jeg sjekke angående Active Display, har sett tilsvarende på Audi og det er ganske tøft. 

Rabatten ble ca 10%.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg