Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøpe bruktbil for første gang

NYTT TEMA
Chip_chipperson
Chip_chippersonInnlegg: 28
08.01.17 15:40

Hva bør jeg se etter når jeg kjøper bruktbil? Vil helst ikke kaste bort 20-30.000 kr på en bil som blir ødelagt etter noen dager. Noen tips?

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 33876
08.01.17 16:02

Mange feller å gå i her! En del.av dem kan du unngå ved å lese tråden om emnet

hillebillys
hillebillysInnlegg: 8671
08.01.17 16:49

Husk att du ikke må kjøpe den du ser på....
Tenk når du ser på en bil, att det finnes flere biler på markedet.

Så er det noe som gjør att du er litt usikker, ikke kjøp se på en annen bil.

Men samtidig, i den prisklassen så ikke forvent gull og diamanter.
Men noen trur dem kan få gull og diamanter for ett vrak dem har hatt siden den var ny...

Og les i tråden som rosmebraad linker til...

M-T
M-TInnlegg: 4916
08.01.17 20:51
Chip_chipperson: Hva bør jeg se etter når jeg kjøper bruktbil? Vil helst ikke kaste bort 20-30.000 kr på en bil som blir ødelagt etter noen dager. Noen tips?

Å kjøpe bruktbil for så lite penger er veldig vanskelig, og her er tilstand og vedlikehold mye viktigere enn merke. Du må rett og slett gjøre gode undersøkelser av bilen og hvordan den er holdt, og og gjerne velge et ukurrant merke. 

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 33876
08.01.17 21:46

Veldig generelt kan man velge å betale tusenlappene i renter og avdrag på ny bil, eller i reparasjoner på slitne hauger. Selvsagt finnes der velholdte bruktbiler innimellom også. men en god del av bilparken får mindre, ofte vesentlig mindre, vedlikehold enn hva som er foreskrevet, både mekanisk/teknisk, og av karosseri.

(Innlegget ble redigert 08.01.17 21:46)

Chip_chipperson
Chip_chippersonInnlegg: 28
11.01.17 06:04

Burde vell forvente en bil i forsvarelig stand til 20-30k? (Hvis oppgitt i annonse) Altså starter/kjører greit og kan EU godkjennes uten eller med lave kostnader. For dette er prisnivået jeg må forholde meg til :/ 

(Innlegget ble redigert 11.01.17 06:06)

M-T
M-TInnlegg: 4916
11.01.17 10:43

Ja, men på så billige biler blir det et sjansespill. Du kan få en bil som går i 5 år uten trøbbel, eller en som må ha svindyr reparasjon neste måned. Så du må sjekke ut bilen nøye.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg