Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VW ID Buzz

NYTT TEMA
fcuk
fcukInnlegg: 15298
09.01.17 16:28

Fordømt lekkert BEV Buss konsept. Kommer de til å lage denne da? Mer sannsynlig enn før sier jeg, nå som den er helelektrisk trenger ikke overhenget foran å være så stort for å a) få plass til motor og b) få akseptabel kollisjonssikkerhet.

Sere dere, elbiler har små (store) designmessige fordeler.

TorAtle
TorAtleInnlegg: 1044
09.01.17 18:39

Superfin bil til den store familien. Romslig, lys, 15x (!) mer motorkraft enn den forrige Type 1 Microbus og vekten i bunn. Nesten så jeg fikk lyst på en selv.

piezo
piezoInnlegg: 5147
09.01.17 20:26

Jeg synes liksom jeg har sett minibuss-konsept fra VW minst 8 ganger nå. Det nærmeste vi har kommet produksjon er tofarget Caravelle. Nå er det antagelig et solid marked for familiefraktere med elektrisk motor til en overkommelig pris. 

M-T
M-TInnlegg: 5023
09.01.17 21:33
piezo: Jeg synes liksom jeg har sett minibuss-konsept fra VW minst 8 ganger nå.

Enig. Men det er fortsatt kult, så håper de setter det i produksjon!

shagalott
shagalottInnlegg: 4236
10.01.17 00:15
M-T: Men det er fortsatt kult, så håper de setter det i produksjon!

Etter å ha levert konseptversjoner siden 2001, så bør de vel klare å få den i produksjon snart?

TorAtle
TorAtleInnlegg: 1044
10.01.17 00:25
shagalott: Etter å ha levert konseptversjoner siden 2001, så bør de vel klare å få den i produksjon snart?

Mulig hele I.D.-modellrekka til VW venter på neste-neste generasjons batterier fra Samsung som ble presentert i dag?

the new battery tech come with a 10 percent decrease in the number of units and weight required vs. current production battery units made by Samsung SDI.

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2071
10.01.17 08:47

Tror VW bruker Panasonic batterier nå.

Forfun
ForfunInnlegg: 5087
10.01.17 11:04

Min beste bil var en T2b. Fyll bilen med venner, noen kasser øl og dra på tur. Lengter tilbake. Men ser at livsstilen min nå ikke er helt på samme nivået. Vennene mine har blitt mer satt (selv om jeg bytter de ut så snart de blir satt). Skulle jeg hatt en bobil hadde denne fungert veldig bra. Klarer meg fremdeles med en madrass i bilen, men ølen har blitt byttet ut med årgangsvin.

Klikk for å gå tilbake til toppen