Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trenger hjelp med parkering i Oslo, Fagerborg

NYTT TEMA
mr.vegard
mr.vegardInnlegg: 19
17.07.17 01:56

Så ja, som tittelen viser fikk jeg plutselig ett akutt parkeringsplass behov. Har egentlig alltid parkert inne hos grunneier, men grunnet håndverkere som skal gjøre arbeid blir den plassen nå borte. Er litt grønn når det kommer til parkering her i Oslo, har som regel alltid tatt kollektiv, men grunnet jobb utenbys ble det nødvendig med bil. Alle gatene rundt som jeg kan se krever beboerkort, eller kun tillatt med 2 timer parkering.

Nå er det ikke slik at dette skal vare så lenge, så jeg hadde tenkt å slippe å søke om beboerkort, men vil heller ikke bruke masse penger på parkering heller. Gjør ikke om det er et stykke unna, da jeg i utgangspuntket ikke skal bruke bilen så mye denne uken. 

Feks gatene rundt Univseritet ved Blidern, Prestegårdsveien, ser ikke noe parkeringsskilt her, men vet ikke om disse plassene er kun ment for de som bor der? Går det greit å sette bilen der en stund?

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 11341
17.07.17 09:06
mr.vegard: Prestegårdsveien, ser ikke noe parkeringsskilt her, men vet ikke om disse plassene er kun ment for de som bor der?

I villaveier som dette er det helt greit å sette fra seg bilen. Det er ikke en privat vei og tilhører derfor ikke de som eier eiendommene på begge sider av veien.

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10877
17.07.17 09:57
mr.vegard: Feks gatene rundt Univseritet ved Blidern

Fagerborg har beboerparkering, med et lite unntak...

Fastingsgate ansees som privat og er dermed ikke skiltet eller regulert ift beboerparkeringen. Halve gaten håndheves som privat ift parkering og skiltet deretter, mens den andre halve delen er fritt frem og først til mølla. Jeg gikk gjennom den i går og da var den nærmest full, men det hender det er en ledig plass eller to. Fastingsgate går fra Fagerborggata til Pilestredet. Det er delen mellom Lyder Sagens gate og Pilestredet du kan parkere fritt i. Delen mellom Lyder Sagens gate og Fagerborggt er skiltet som privat parkering og må ikke brukes uten tillatelse.

Hvis det skulle være fullt i Fastingsgate er nærmeste gate med fri parkering den lille delen/bakken av Ullevålsveien som går skrått opp fra Kirkeveien (retning Majorstua fra Ullevål sykehus) til Vestre Aker Kirke. Der er det stort sett alltid plass.

Et annet alternativ hvor det alltid er plasser så lenge det ikke er aktivitet på Universitetet, er Apalveien, bak NRK/Universitetet.

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30150
17.07.17 10:33
mr.vegard: Feks gatene rundt Univseritet ved Blidern, Prestegårdsveien, ser ikke noe parkeringsskilt her, men vet ikke om disse plassene er kun ment for de som bor der? Går det greit å sette bilen der en stund?

Du kan fint parkere langs Prestegårdsveien. Etter klokken 16 og fram til 08:00 kan du også stå på parkeringsplassene til UiO uten ansatt eller studentkort, pluss hele helgen.

mr.vegard
mr.vegardInnlegg: 19
17.07.17 20:12

Tusen takk! Det med fastingsgate har jeg faktisk ikke tenkt over at kun halve gaten er privat, takk for tips! De andre stedene er og aktulle, så da skal jeg prøve meg frem, igjen takk for hjelpen! Endte opp med å kjøre litt rundt her igår, og prestegårdsveien var den jeg fant som var mest aktuell, men den er en del lenger unna enn de du foreslo Larsabal, så skal prøve de!

Men da fikk jeg og bekreftet at prestegårdsveien er tillatt å parkere i! :) 

(Innlegget ble redigert 17.07.17 20:17)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg