Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lett rykking i bilen - sammenheng med coil?

NYTT TEMA
HKM1971
HKM1971Innlegg: 24
03.09.17 07:06

Jeg har en eldre Citroen Berlingo fra 2003. Jeg har i lang tid opplevd noe nøkking/ujevn kraft, ved kjøring på 3/4 gir - litt avhengig av turtall. Det har ikke vært noe stort problem, så har ikke blitt sjekket/snakket med verksted om. Bilen var nylig inne til EU-kontroll og oljeskift. Da jeg hentet bilen fikk jeg beskjed om at de hadde sølt olje i motorrommet under oljeskift og dermed hadde måttet utføre motorvask. Fordi det hadde vært en sprekk i coilen hadde denne kortsluttet, så jeg hadde fått ny coil. 

Etter dette verkstedbesøket syns jeg at bilen gikk mer ujevnt, og kunne eks. oppleve det også når den gikk på tomgang (vanskelig å forklare, men opplevdes som om motoren gikk ujevnt). Så i går, andre eller tredje turen jeg kjører etter verkstedbesøket, så begynner varsellampa for motoren å lyse og i instruksjonsboka står det at det da er noe feil med insprøytningssystemet, tenningssystemet eller avgassystemet. 

Jeg begynner da å lure på om dette kan ha noe med det som skjedde på verkstedet å gjøre, med coilen? Skal selvsagt ringe verkstedet i morgen og presentere situasjonen, men ville bare vite litt mer først, slik at jeg kunne forstå situasjonen og kanskje ha en bedre dialog med verkstedet. 

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9133
05.09.17 20:30

Kan og værra fukt i sensorer, koblinger, brytere.
Fort gjort etter motorvask.

Men kan også værra att den feilen du har hatt fra før har utviklet seg videre. Ikke uvanlig det at feil som ikke gjøres noe med utvikler seg til det verre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg