Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nye Leaf

NYTT TEMA
Someone
SomeoneInnlegg: 24373
06.09.17 08:01

Da har andre generasjon av "Datsun Blad" blitt presentert, og er definitivt en forbedring i utseende sammenlignet med dagens modell, som rett og slett er stygg. Så får man se hvordan salget her i landet går, om den klarer å selge like bra som forgjengeren, eller om økningen i sammenlignbare modeller gjør at den ikke når de samme nivåene. Men topp 10 kommer den nok uansett opp på i 2018

http://www.side3.no/her-er-nye-nissan-leaf/3423369936.html

passat06
passat06Innlegg: 1082
06.09.17 11:13

Noen som vet om dette er å regne som en ny modell, eller som en facelift? Lik akselavstand som den gamle visstnok, og jeg synes mye ser likt ut ellers også om en klarer å se bort fra kraftige endringer i front og bak.

(Innlegget ble redigert 06.09.17 11:14)

Windsor
WindsorInnlegg: 6541
06.09.17 11:26

Definitivt som ny modell å regne, ikke facelift. Synes den ser bra ut jeg, spesielt bakfra. At det tar en stund før den er tilgjengelig med større batteri er jo klart minus, men denne tror jeg vil selge bra. Får ikke samme markedsandel som første Leaf, men den var jo helt alene en god stund.

VGstig
VGstigInnlegg: 1005
06.09.17 13:09

Interessant informasjon i slutten av artikkelen; nye Nissan Leaf er klartgjort for såkalt vehicle-to-grid-kapasitet, det vil si at bilens batteribakke kan brukes til å gi strøm hjemme.

Heldigvis ser utseende på elbiler til å bli bedre, men jeg er redd denne faller gjennom hvis ikke rekkevidden holder følge med konkurrentene.

shagalott
shagalottInnlegg: 4236
06.09.17 13:50
VGstig: men jeg er redd denne faller gjennom hvis ikke rekkevidden holder følge med konkurrentene

60 kWh pakke til neste år med +/- 500 km. rekkevidde altså i 2018. Fullt ut konkurransedyktig, kanskje spesielt med tanke på at VW sin i.d serie som kommer rundt 2020 snakker om ca. 500 km rekkevidde. 

VGstig
VGstigInnlegg: 1005
06.09.17 16:14

Ja, det var jeg som leste feil og trodde Leaf kom med stor pakke i 2019, men den setningen gjaldt visst Model 3 og Ampera. Når flere og flere bilprodusenter snakker om 50 mil rekkevidde så åpner det opp for et stort marked, tror jeg.

passat06
passat06Innlegg: 1082
06.09.17 19:24

Motortrend spekulerer på det samme spørsmålet som jeg stilte, og konkluderer med at mye er med over fra den gamle:

"While we’re staring at the new Leaf’s profile, let’s use it to do a little automotive detective work. Imagine overlaying the current Leaf’s profile on it. See the match? The front and rear wheels exactly align—a giveaway that Leaf 2’s platform is fundamentally carryover bones not only in wheelbase but also in front track (its rear one is 0.8 inch wider), its essential suspension components, and the positioning of all the basic building blocks needed to assemble a modern EV. Consequently, its interior specs are a close match, too (it’s luggage space is more useful from ironing out small intrusions); externally, it’s 1.4 inches longer, 0.8 inch wider, and 0.4 inch taller."

Burkar
BurkarInnlegg: 8418
06.09.17 20:18

Så denne irl i sommer. Ingen skjønnhet akkurat, men minner om en vanlig hatchback og har mindre særpreg enn gamle Leaf.

Spradebassen
SpradebassenInnlegg: 1046
06.09.17 22:23

Rekkevidde antas iflg. EPA til 24,1 mil. Høres ikke dette litt lite ut med 40 kW batteripakke da? Ioniq går jo nesten like langt med sine 28 kW. 

JackNapier
JackNapierInnlegg: 662
06.09.17 23:38

Synes den ser interessant ut. Har selv hatt en Soul EV i 13 mnd som jeg solgte i dag faktisk, har ikke planer om å eie bil de neste årene, men om jeg skulle hatt ny (el)bil nå til dags ville den absolutt blitt vurdert opp mot Ioniq og Model 3.

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3608
07.09.17 07:56

Ser mye bedre ut og litt mer normal ut enn forrige, men fortsatt ikke spesielt fin.

Allegerita
AllegeritaInnlegg: 16980
08.09.17 11:59
Burkar: Så denne irl i sommer.

Hvor da? Denne har jo ikke vært vist før, selv ikke til forhandlere, så da må du nesten ha ramlet inn porten til fabrikken i Japan, eller?

Burkar
BurkarInnlegg: 8418
08.09.17 14:57
Allegerita: Hvor da? Denne har jo ikke vært vist før, selv ikke til forhandlere, så da må du nesten ha ramlet inn porten til fabrikken i Japan, eller?

De hadde den ute på reklameshoot i Barcelona. Utenfor hotellet jeg bodde på :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg