Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

norDAB ND407 og Golf

NYTT TEMA
Kent
KentInnlegg: 112379
07.09.17 18:26

Nettopp fått innstallert DAB/DAB+ i min VW Golf 2011 modell, men i dag da jeg kjørte hjem fra jobb og skulle koble til telefonen via AUX, så fant jeg den ikke i stereoen.

Regner med det har en sammenheng med norDABen jeg har fått innstallert.

Noen som har vært borti dette?

Nekter å tro at det ene utelukker det andre. Hvis så skulle være, hvordan får jeg gjort om på dette?

Hører aldri på radio, så hadde aldri gått for dette om jeg visste det betød at jeg ikke kunne spille musikk via AUX.

sl500
sl500Innlegg: 10289
08.09.17 20:33

Du har valgt lydkilde AUX i menyen på radioen regner jeg med?

Kent
09.09.17 10:42
sl500: Du har valgt lydkilde AUX i menyen på radioen regner jeg med?

Selvfølgelig.

Snakket med Sulland i går og det viste seg at det var som jeg fryktet. Dab-adapteret bruker samme medieinngang som AUX'en.

Håper dette er noe jeg kan bytte over selv relativt greit, for det er fullstendig uaktuelt å ikke kunne spille egen musikk.

InternalExile
InternalExileInnlegg: 17761
09.09.17 11:34
Kent: Dab-adapteret bruker samme medieinngang som AUX'en.
Torotto
TorottoInnlegg: 11894
09.09.17 20:58

InternalExile.   Går det bra med,signaler inn på en inngang?

Eller må han bruke en DPDT bryter for å skille signal inn?

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9129
10.09.17 10:33
Kent: Hører aldri på radio, så hadde aldri gått for dette om jeg visste det betød at jeg ikke kunne spille musikk via AUX.

Da fatter jeg ikke i det hele tatt att du gjorde dette.
Selv hører jeg kun radio i firma rønna.

Dermed kommer jeg ikke til og bytte enhet i min bil. (Adapter er uansett uaktuelt)

Men siden dem som installerte for deg aldri forklarte dette så kan du vel heve kjøpet med det som grunnlag.

På en annen side kan du jo bare streame med bluetooth via dab adapteren.

Kent
10.09.17 13:04
hillebillys: Men siden dem som installerte for deg aldri forklarte dette så kan du vel heve kjøpet med det som grunnlag.

Jeg fikk det med på kjøpet av bilen, så da tenkte jeg ikke noe særlig over det.

Men hadde jeg visst det hadde jeg nok bare latt det være.

Så du mener DAB-adapteren har bluetooth?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg