Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bytte vindusheis bryter på Mazda 323F 2001 modell

NYTT TEMA
Andyflaks
AndyflaksInnlegg: 14
12.09.17 20:18

Hei!

Lurte på hva det ca. koster å bytte vindusheis bryteren på en Mazda 323F 2001 modell? Da jeg åpnet vinduet på førersiden i går, ville ikke vinduet opp igjen. Det var strøm i bryterpanelet, men det kom bare en slags "klikkelyd" da jeg prøvde å heise vinduet. 

Var derfor på Bilxtra idag og fikk tvangskjørt vinduet opp, og de sa at det var vindusheis bryteren som var ødelagt. Fikk et prisoverslag på 4400 ,- + 0,25 time arbeid. Jeg synes dette virket litt dyrt for en vindusheis, men det skal sies at jeg ikke har spurt så mye rundt på verksteder enda. 

Noen som har erfaringer med å bytte dette selv?

(Innlegget ble redigert 12.09.17 20:19)

Jan
JanInnlegg: 4070
12.09.17 20:51

Hvis det bare er bryteren som er defekt, var dette en vanvittig pris. 

Hvis det er motoren og hele mekanikken, høres det normalt ut.

Jeg hadde dette problemet på en Accord for en del år siden, pluss at sentrallåsen på førerdøren ikke virket.

Da kjøpte jeg en komplett dør, i riktig farge, med speil hos en høgger for en tusenlapp og byttet hele greia i et stykke. Måtte bare flytte over låssylinderen, da det ikke fulgte nøkkel med den nye døren.

InternalExile
InternalExileInnlegg: 17654
12.09.17 20:59
Andyflaks: Lurte på hva det ca. koster å bytte vindusheis bryteren på en Mazda 323F 2001 modell? Da jeg åpnet vinduet på førersiden i går, ville ikke vinduet opp igjen. Det var strøm i bryterpanelet, men det kom bare en slags "klikkelyd" da jeg prøvde å heise vinduet.

Har du prøvd med CRC 5-56 eller WD40 spray?

Hadde samme problem på en Lancia Thema på 90-tallet. En liten dusj spray og alt var ok ;-)

_roffe_
_roffe_Innlegg: 5958
_roffe_
_roffe_Innlegg: 5958
12.09.17 23:51
Andyflaks: Noen som har erfaringer med å bytte dette selv?

Hvis det bare er bryteren, så tror jeg ikke det er så vanskelig å gjøre dette selv..

Er det selve mekanismen, så sitter jo denne f..skapen inni døra og i tillegg festet til selve vinduet, så det er mulig den kan være mer kødden å få skiftet.. Da må jo hele dørpanelet av..

Turbo_Benzina
Turbo_BenzinaInnlegg: 86
15.09.17 11:31

Mulig det holder å rense bryteren og. Regelen er, spesielt hvis bilen er gammel, å prøve det rimeligste først.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg