Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reparere Audi A6 Quattro eller kjøpe nytt

NYTT TEMA
TheManWithThePlan
TheManWithThePlanInnlegg: 1
13.09.17 21:04

Har en 2004 Audi Quattro 2.4 bensin som har gått 230000. Kostet på mye de siste årene, full lakkering, to nye skjermer osv osv. Så bilen er veldig fin i forhold til km.stand. så vidt jeg kan forstå. Må nå bytte luftfjær høyre bak og litt småtteri for nye 15000K. Så frister så klart å kjøpe/lease nyere bil for å få mindre problemer, men når man har kostet på den så mye bør man kanskje kjøre den noen år ekstra også? Har fått bud på 30K for den nå

Jan
JanInnlegg: 4071
13.09.17 22:04

Det ser ut som om du har havnet i den klassiske halvgammel bil fella.

Der har jeg også vært. Man koster på en bil masse penger, og tenker at nå må den holde en stund til, siden man har reparert så mye.

Det gjør den helt sikkert ikke. En 13 år gammel premiumbil, vil garantert få stadig nye utfordringer.

Hvis du ikke er spesielt skrukyndig, og kjøper brukte deler fra en høgger, er mitt råd, si ja takk til budet på 30.000, og kjøp deg en 10 år nyere bil.

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2036
14.09.17 07:31

En tidligere nabo har en tilsvarende bil, bare 99-modell.

Regninga for EU-godkjenninga i forfjor kom først på 32.000, men de fikk prutet den ned 10.000,-, da det var det bilen var verdt.

Årets kontroll kostet 260,- i deler som sønnen i huset byttet.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9031
14.09.17 13:53

Selg for 30 kjøp/leas ny bil.

For selv om du har gjort mye og kosta på mye. 
Så vill etter disse 15K komme flere ting også dyre ting.

Det vil ikke stoppe..

Pass på og informer kjøpe rom det du veit på bilen, bli kvitt den, kjøp/leas ny bil

Klikk for å gå tilbake til toppen