Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Snøkaos-tråden 2017/18

NYTT TEMA
FredPerry
FredPerryInnlegg: 30426
14.11.17 14:43

Selv om snøen har begynt å komme i store deler av landet kan vi ikke si at det er vinter i Norge før det har blitt hvitt på Østlandet. I dag var dagen, og søringene skuffer selvsagt ikke.

Oslos lokalavis Aftenposten melder om problemer vest for hovedstaden. På Lysaker er det trailere som sliter, i Stabekk renner det vann fra en bygning - og i Porsgrunn fikk nordlandske tastaturkrigere full jackpot ved at en tysk forhenværende premium-SUV på piggfrie vinterdekk klarte å kjøre i sjøen på noe som ser ut som tre centimeter snø og måtte bli løftet fra havnebassenget som en våt katt.

Selv vurderte jeg å ta trikken i dag for å slippe å skitne til bilen, men siden jeg ikke fant nøkkelen til boden hvor vinterskoene lå måtte Alfaen til pers likevel. Skal vi tro riksavisene så turen fra Sagene til sentrum omtrent slik ut.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 14:46)

cjparker
cjparkerInnlegg: 2143
14.11.17 15:27
FredPerry: I dag var dagen, og søringene skuffer selvsagt ikke.

Jeg forsov meg selvsagt i dag, så det ble bil fremfor sykkel (i Oslo). Det var overraskende glatt på ring 3 og nedover sørkedalsveien. Jeg oppdaget en Outlander som hadde fått nok på Gaustad, hvor hele siden på bilen var trykket inn. Tipper vedkommende ikke greide å stoppe før rundkjøringen.

Allegerita
AllegeritaInnlegg: 17004
14.11.17 15:34

Vi kan ikke la en sjanse til å henge ut Tesla-førere gå fra oss, så her kommer en sak fra Bærum
Og jammen ser det ut som en Leaf har fått problemer med festet også. 

FredPerry
14.11.17 15:35
cjparker: Tipper vedkommende ikke greide å stoppe før rundkjøringen.

Merkelig. Må ha vært en Outlander med forhjulstrekk.

FredPerry
14.11.17 15:36
Allegerita: Vi kan ikke la en sjanse til å henge ut Tesla-førere gå fra oss, så her kommer en sak fra Bærum.

Det var ikke Teslaen som skled ned i grøfta, men grunnen som ga etter.

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3816
14.11.17 19:29

I dag var det skikkelig glatt på enkelte 30-sone småveier i Bærum. Det var folk i grøfter her og der og speilblank is som gjorde det umulig å stoppe selv med piggdekk i slakke bakker. Nesten la-bilen-stå føre slike steder nå i kveld.

xorcist
xorcistInnlegg: 2490
14.11.17 19:46

Kjørte litt rundt ved Sinsen tidligere i kveld og det var ikke spesielt glatt. Dette på piggfrie dekk. Jeg måtte imidlertid gå litt omveier tidligere i dag for å unngå bratte stigninger da jeg skulle trille barnevogn i joggesko.

Burkar
BurkarInnlegg: 8484
14.11.17 20:04

Kjørte Vestfold - Oslo t/r på E18 i dag, og det gikk smertefritt. Ikke mye kø i dag tidlig, så kanskje mange valgte å ikke kjøre i dag?

FredPerry
14.11.17 20:53
Kompressor-V8: Nesten la-bilen-stå føre slike steder nå i kveld.

Du må frigjøre litt kapital til vedlikehold fra alle disse tullebilene deres og kjøpe firehjulstrekker en premium-megler verdig.

Det finnes ikke dårlig føre. Bare bil som er for dårlig å kjøre.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 20:53)

Ribba
RibbaInnlegg: 34625
14.11.17 21:26
Allegerita: Vi kan ikke la en sjanse til å henge ut Tesla-førere gå fra oss, så her kommer en sak fra Bærum.

Men hvor er egentlig Tesla-menigheten? Man skulle jo nesten tru at det skulle være over hele Internet om hvor genialt en Tesla Model X er designet siden du kan meie ned ei gammel dame uten at hun blir skadet.

FredPerry
14.11.17 21:42
Ribba: Man skulle jo nesten tru at det skulle være over hele Internet om hvor genialt en Tesla Model X er designet siden du kan meie ned ei gammel dame uten at hun blir skadet.

Merkelig at ingen har poengtert det fine med at selv om Teslaen er tung, så ligger all vekten i bunn. Når den møter en gammel dame, som har mesteparten av vekten rundt hoftene, så vil Teslaen treffe henne hvor hun kan gi mest motstand. Skulle dog ikke forundre meg om falconwing-dørene nå må inn til en fire måneder lang service hos merkeforhandler.

Kompressor-V8
15.11.17 07:52

Bentley er herlig. Selv om det er «Phaeton edition». Men i bare litt over den prisklassen får man kjøpt en langt nyere Aston Martin Rapide, som er min nye favoritt. 

Synes det likevel er for mye penger på «verditapsbil» slik bilmarkedet og andre markeder endrer seg nå. Med unntak av SL har vi nå biler med relativt beskjedent verditap. Med unntak av i3 er alle bilene våre relativt gamle. Går nok mot å selge SL til fordel for elektrisk Audi Etron. 

(Innlegget ble redigert 15.11.17 07:53)

Someone
SomeoneInnlegg: 24505
15.11.17 10:04

Trikken gikk smertefritt i går også, og innenfor Ring 3 gikk det helt greit med dressko, selv for de av oss som hadde glemt kalosjene

FredPerry
22.11.17 18:58

Snø på morgenen etterfulgt av regn på ettermiddagen er ingen god kombinasjon. TV2 melder om trafikkaos på Østlandet

Selv har jeg nyvasket bil, og den står tørt og rent i garasjen mens jeg tok trikken for å unngå å skitne den til. 

Someone
22.11.17 19:47

Tja, nå har jeg nettopp kjørt tur/retur Bærum. Null problemer på både Ring 3 og Bærumsveien. Kom meg også opp alle steder på småveiene

JackNapier
JackNapierInnlegg: 1598
24.11.17 10:50

Gidder folk å kjøre til jobb om de bor og jobber i Oslo altså?

FredPerry
24.11.17 11:13
JackNapier: Gidder folk å kjøre til jobb om de bor og jobber i Oslo altså?

De siste ukene og månedene har jeg hatt 12-14-timers dager på Blindern. Dama drar på jobb før jeg står opp og har lagt seg før jeg skrur av pc'n. De omveiene jeg tar i Alfaen på vei hjem er den eneste gleden jeg har i livet. 

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35176
24.11.17 13:16

Tar av og til en ekstra runde i dieselbil jeg også, du FP.

InternalExile
InternalExileInnlegg: 17899
24.11.17 16:50
FredPerry: Selv har jeg nyvasket bil, og den står tørt og rent i garasjen mens jeg tok trikken for å unngå å skitne den til.

He, he. Kanskje vi med pene biler burde få en avgiftslette på bilen, men kjenner vi politikeren rett, så blir det vel helleren ekstra avgift på stygge biler ;-) 

aeroX
aeroXInnlegg: 773
24.11.17 17:46
FredPerry: De siste ukene og månedene har jeg hatt 12-14-timers dager på Blindern

Nå har jeg falt litt ut av hva som skjer på den personlige fronten din, er du evig student, eller jobber du der? 

aeroX
aeroXInnlegg: 773
24.11.17 17:48

Jeg har for øvrig en kamerat med Range Rover (P38) 2.5 tdi som bor på Briskeby og kjører til jobb på Blindern hver dag. Jeg hyller hans miljøprotest

Kompressor-V8
24.11.17 18:13

Jeg kjenner en med samme bil bare med V8 bensin som jobber på Ullevål.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 12662
24.11.17 18:28
JackNapier: Gidder folk å kjøre til jobb om de bor og jobber i Oslo altså?

Jeg bor relativt sentralt i Oslo og har kjørt til og fra jobb i alle år. Med parkeringskjeller både hjemme og på jobb har jeg alltid brukt kortere tid med bil enn med offentlig transportmiddel.

Bare å gå til nærmeste T-banestasjon tar nesten like lang tid som hele bilturen.  

FredPerry
24.11.17 19:03
aeroX: Nå har jeg falt litt ut av hva som skjer på den personlige fronten din, er du evig student, eller jobber du der?

Har vært en slags kombinasjon av evig student og evig sjømann de siste årene, men har tatt meg fri fra jobb i høst for å skrive masteroppgave i jus. Den skal leveres i morgen formiddag, så jeg bruker den siste kvelden fornuftig ved å henge på VGD. 

(Innlegget ble redigert 24.11.17 19:05)

InternalExile
InternalExileInnlegg: 17899
25.11.17 02:33
Iseran2770: Med parkeringskjeller både hjemme og på jobb har jeg alltid brukt kortere tid med bil enn med offentlig transportmiddel.

Hysj, hysj, hysj!!! Dette er jo bensin på bålet for MDG.

sl500
sl500Innlegg: 10433
25.11.17 09:24
InternalExile: He, he. Kanskje vi med pene biler burde få en avgiftslette på bilen, men kjenner vi politikeren rett, så blir det vel helleren ekstra avgift på stygge biler ;-)

Det er høyre politikk mens sosialistene hadde valgt pene biler som skatte objekt for en ekstra avgift.

Someone
25.11.17 19:35

Regn på kald bakke gjorde det relativt glatt på Tjøme i dag. Var ute å løp, litt ala Bambi på isen, og var endel biler som slet der det ikke var saltet

Jan
JanInnlegg: 4503
26.11.17 01:33
FredPerry: Har vært en slags kombinasjon av evig student og evig sjømann de siste årene, men har tatt meg fri fra jobb i høst for å skrive masteroppgave i jus. Den skal leveres i morgen formiddag, så jeg bruker den siste kvelden fornuftig ved å henge på VGD.

Lykke til med oppgaven. Hvis du skriver like bra som her på vgd., går det nok bra.

FredPerry
28.11.17 15:05

VG melder om store problemer i østlandstrafikken og ber folk kjøre forsiktig. Siden jeg har min første totale fridag på mange måneder har jeg tatt alfaen på oppdagelsesferd på gamle rallyløyper og skogsveier på Hedmark. Kan melde om glimrende kjøreforhold med en gang man kommer seg ut av hovedstaden

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35176
28.11.17 16:18

Så flott, FP.

Det gir stor glede å ta med bilen på tur på sideveier i fred og ro.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg