Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Døra vil ikke igjen!

NYTT TEMA
andreberntsen
andreberntsenInnlegg: 26
05.02.18 20:04

Jeg har motvillig en Touran 2014 som har et problem når temperaturen kryper nedover.. 

Førerdøren går opp uten problem, men den lukker seg ikke uten å bli "oppvarmet/tint" igjen.. Med andre ord, frem med hårføneren til madamen for å varme opp låskassen for å få lukka døra... Ganske tungvindt kl 6.30 om morgenen i -10 grader.. 

Akkurat som en vaier eller fjær i låsemekanismen som fryser og ikke "går tilbake".. Her prøvd å søke opp litt, og ser at dette er en gjenganger på VW.. 

Er dette en typisk garantisak? Aldri vært borti lignende på andre biler. 

Hilsen frustrert. 

Jan
JanInnlegg: 4487
05.02.18 20:15
andreberntsen: Er dette en typisk garantisak? Aldri vært borti lignende på andre biler.

Dette har jeg vært borti på biler av flere merker. Jeg tror ikke det er et typisk VW problem.

Bilen din er bare 4 år, så du har vel garanti fortsatt. Da er det bare å ta en tur innom Møller og få smurt opp låskassen.

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 15333
05.02.18 20:24

Hadde blitt så mye mer artig diskusjon her nå om dette hadde vært en Tesla X :P 

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35156
05.02.18 20:48

Hvorfor det?

Regner med at VWs konsernsjefer twitrer om hvor lenge låsekassen skal holde!

Jan
JanInnlegg: 4487
05.02.18 20:48
MrEirik2: Hadde blitt så mye mer artig diskusjon her nå om dette hadde vært en Tesla X :P

Det er bare å gå inn på Elbilforum og Teslatråden for FW dører eller reklamasjonstråden for model S så finner du rikelig med saker om dører og dørhåndtak. Dører som ikke lar seg åpne, lukke osv.

Det er et eller annet gammelt ordtak om stein og glasshus.

MrEirik2
05.02.18 21:02
Jan: Det er bare å gå inn på Elbilforum og Teslatråden for FW dører eller

Tja, mye mer gøy her på VGD. Hittil så er det VW 1 og Tesla 0, på dører som ikke fungerer ;)

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3808
05.02.18 21:29

Model X i krasj, dørene ville ikke opp. Likevel ble Teslaeieren imponert selvsagt.

På Audi Etron-forumet på Facebook er det en som gleder seg til Etron med vanlige dører da han i 10 minus ikke får lukket de hersens dørene på sin Model X. Men det er jo bare å stroppe de fast så er Model X fortsatt verdens beste bil....

Religion er religion. De er vel fornøyde uansett hva som skjer. Det er som i alle religioner; det gjelder bare å ha troen. Og det å forsvare sin gud...

(Innlegget ble redigert 05.02.18 21:31)

MrEirik2
05.02.18 21:39

Jeg holder score av antall på VGD jeg, ikke antall på rene merke forumer. Så hittill, Tesla vs VW, 0-1 ;)

Og den x'en som ikke fikk opp dørene, mens få fikk han opp dørene alikvell etterpå. Tja, låter litt selvmotsigende?

blist
blistInnlegg: 1270
05.02.18 22:07
MrEirik2: selvmotsigende

Det mest morsomme med X-dørene er at i et parkeringshus ( med lavt tak ) vil automatikken hindre vingedørene i å åpne nok til å ta ut baksetepassasjerene ( alle ungene bak ) ; dørene må da kjøres manuelt inne fra førerplassen og da smeller det en gang i blant - og tesla må på verksted i månedsvis..

Tesla 0 - VW 1

MrEirik2
05.02.18 22:20
blist: Det mest morsomme med X-dørene er at i et parkeringshus ( med lavt tak ) vil automatikken hindre vingedørene i å åpne nok til å ta ut baksetepassasjerene ( alle ungene bak )

Det der er motbevist gang på gang.

Kommer du ikke ut av dørene bak, så kan du bare glemme å åpne vanlige dører :)

Høyden er sjeldet ett problem, har 206cm i garasjen jeg, og dørene åpner mer enn nok for å få ut alle småttissene.

sl500
sl500Innlegg: 10433
06.02.18 07:35
Jan: Dette har jeg vært borti på biler av flere merker. Jeg tror ikke det er et typisk VW problem.

VW har hatt store problemer i årevis med dette tidligere men ærlig talt trodde jeg de hadde lært etter 20 år.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg