MacPersonInnlegg: 6058
Det er et tema som stadig dukker opp i de fleste tråder her, og det er jantelov og bilene til pappa. Tenkte derfor at det kunne være på sin plass med en ekte papagutt-tråd! Her er det lov å skryte av pappa og bilene hans, videre er beslektede emner som villa, hytte(r), inntekt og formue også lov å dra fram. Er det andre sider som også bør nevnes, fram med det!
Jeg får begynne selv da, med min pappa:
Inntekt: Førtidspensjonist, tipper en 230'-250' i året
Formue (utover villa): Nei
Bil: Mercedes C180 2000 -modell
Villa: Ja, men ikke noe av særlig verdi.
Hytte: Nei
Han har vært industriarbeider i drøye 40 år, men sikkert betalt mer skatt enn flere av de mer velstående pappaene her inne.
Værsågod neste, ikke hold tilbake!
Buick-RivieraInnlegg: 14526
Greit.
Formue: tja... ikke han men, hu han er gift med....
Bil: Peugeot 406 (burde klassifiseres som luksusbil da det går deler for noen tusen!)
Hus : verdi på en 2,5 - 3 mill...
Hytter: 4 stykker...Stavern, Randsfjordn,2 oppi Synnfjellet....
HAN har ikke mye penger el formue.. tjener vel 360 i året tenker jeg... Ingen spesiell utdanning egentlig....
TVe200Innlegg: 23588
Siden min far døde av hjerteinfarkt før han rakk å bli pensjonist får jeg ta en situasjonsrapport som ligger noen år tilbake i tid.
Yrke : Innredningssnekker (selvstendig næringsdrivende)
Inntekt : Litt over midddels
Bolig : Rekkehus Oslo sydøst
Hytte : Landsted med verdi LAV
Bil : 2 år gammel Opel Omega
Øvrig formue : Ubetydelig
BurkarInnlegg: 6306
Hahaha :) Here goes:
Yrke: Elektriker
Inntekt: ca 500'
Bolig: Enebolig i Buskerud (verdi ca 2 mill)
Biler: 92 Omega og en 01 Grand Espace
Båt: En 28-fots motorbåt av et eller annet slag
Formue: Nei
En ting til... Spilte på LSK fra 1977 til 1982 og vant cupen 3 ganger og serien 1 gang...
chelsea8Innlegg: 17185
Here it goes...
Inntekt: Omkring 400 000 i året.
Formue: Tror ikke det er noe nevneverdig.
Bil: Peaugot 406, Nissan Cherry (85-modell), Toyota Avensis (firmabil).
Hus: 2,5 - 3 mill.
Yrke: Jobber i Forsvarsbygg som driftsleder.
Hytte: Ja
NullstressInnlegg: 4770
Den tilleggsinformasjonen gjør at pappaen din er en fantastisk mann
------------------------------------------------------------------------
Banken er det eneste stedet jeg har cred
FredPerryInnlegg: 26060
"FredPerry skrev:
FredPerrypappa:"
Var på et tidspunkt norgesmester i stafettløp, men husker ikke grenen nøyaktig.
brosmeraadInnlegg: 11134
Min rolle i denne tråden får være å "koste trappa" for WB, som vel kommer innpå her snart???
DrPainInnlegg: 3147
Inntekt: ca 400000
Bil: Peugeot 406SVHDIB 2003, VW Caravelle 2,4d 1994
Villa: ja, ca 3,5 mill
Hytte: ja
WonderboyInnlegg: 20317
MacPerson skrev:
"Her er det lov å skryte av pappa og bilene hans, videre er beslektede emner som villa, hytte(r), inntekt og formue også lov å dra fram. Er det andre sider som også bør nevnes, fram med det!"
Det er ikke moro å skryte når man får lov da. Mye morsommere når det ikke er ansett som lov.
Men her er mitt bidrag etter MacPerson-modellen:
Inntekt: Mer enn nok (veldig forskjellig fra år til år)
Formue (utover villa): Vanskelig å anslå, men uten tvil åtte-sifret dersom alle lån betales inn og alt selges i dag. Siden han er flinkt til å "gjemme" formuen så står den hele tiden ca ballansert i null.
Biler: Mercedes E 320 cdi 2005 (er vel fortsatt firmabil), En Porsche 996 1999, Golf 4 1.6 2001. De to siste husker jeg ikke helt om står på mor eller far. Uansett er det vel ett fett her inne.
Villa: Ja, flere enn en.
Hytte: Ja, flere enn en.
Hva slags jobb? Selvstendig næringsdrivende. Utdannet økonom.
"Er det andre sider som også bør nevnes, fram med det!"
Dersom du definerer denne til noen konkrete spørsmål skal jeg svare så langt jeg kan. :-)
Mange bra bidrag her sålangt. For ordens skyld, det er lov å skryte av mor også, vi er jo tross alt likestilt.
alarsInnlegg: 2299
Yrke: Planleggjar, ingeniør.
Inntekt: Har ikkje peiling. Så lenge han held fram med å betale for skulegongen min, så skal eg ikkje leggje meg opp i det.
Formue: Nei, det er det mammo som står for.
Bil: Opel Zafira og Opel Astra. Hyttetraktor og nokre atv`ar i tillegg.
Hytte: 3 stk + ein gard som han let meg bruke som hytte.
Båt: Mange små, med mindre verdi...
Wonderboy skrev:
For pappaer med ustabile inntekter er det lov å midle over siste 3 eller 5 år om man vil.
Og mhp formue tenker jeg på reell formue, dvs formue som kan omsettes uten tvil. For eiendommer er det forholdsvis greit med merkedsverdi, for aksjer på gråmarkedet el i private ANS har vel mer usikker verdi, sågar ingen verdi i visse tilfeller.
Og WB, jeg jobber ikke hos futen så om din far gjemmer unna verdier så kan du trekke dem fram her, skal ikke sladre!
Og som om de som ikke har modellbetegnesle på bilen, tror jeg alltid at de har minste motor inntill motsatte er bevist. Så du sier flere villaer og flere hytter, så vil det si 2 villaer og 2 hytter !?
Men, det er mange flere her inne som sikkert har lyst til å skryte litt uten frykt for å bli rakket ned på? Kom igjen, folkens!
-Vanaheim-Innlegg: 16130
Inntekt: Uføretrygdet, det vil si veldig lite.
Bil: Golf 94
Villa: Nei, hadde en gang men rotet det bort.
torstein_Innlegg: 5304
Inntekt: Lege, jobber bare 3 dager i uka nå (må slutte i forsvaret når man er 60), tjente ca 800 000 i fjor
Formue (utover villa): Hmm, det vet jeg ikke, er det tallet som står på skattelistene du mener? Var vel 1,4 millioner sist jeg sjekket, men dette er kanskje verdien på huset
Bil: Saab 9-5 2.0t 2003 mod
Villa: Vi liker å kalle det hus, det var 2mannsbolig før, vi har hele nå
Hytte: Jepp, en liten koselig på fjellet, ganske gammel. Den er arvet, og vi får vann innen 10 år ;-D
Båt: Rana 17, som sjelden starter. Men her blåser det så mye at den ikke trives
Garasje: Den ser håpløst stor ut, så rommer den kun en bil og masse hage-skrot.
Kles-stil: Dressmann for alle penga! Dvs når det er jul eller bursdag, da mamma gir han noe nytt (det gjelder meg og, veldig greit, fikk 3 gensere til 20årsdagen nå, det holder jo leeenge)
Det beste med pappan min er at han er veldig snill, liker å prate bil (når mamma ikke er tilstedet, han kan forferdelig mye, er BÅDE sivil ingeniør OG lege, og er pokkers gjerrig, så jeg arver en god del (eh). Men han er ikke sterkere enn faren til noen, ikke sterkere enn meg en gang.
WonderboyInnlegg: 20317
MacPerson skrev:
"For pappaer med ustabile inntekter er det lov å midle over siste 3 eller 5 år om man vil."
Jeg tror ikke det er sunt å gå ut med det her på nettet. Ikke alle her inne som fortjener å få vite det heller.
Forresten er det også passiv inntekt i form av f eks utleieinntekter og noe aksjer. Han har flere firmaer. Et for boligspekulasjon også. Omsetningen i disse er bra, men det han henter ut i lønn kan være svært forskjellig og helt avhengig av hvor mye han trenger osv...
"Og mhp formue tenker jeg på reell formue, dvs formue som kan omsettes uten tvil. For eiendommer er det forholdsvis greit med merkedsverdi, for aksjer på gråmarkedet el i private ANS har vel mer usikker verdi, sågar ingen verdi i visse tilfeller."
Dette varierer jo også fra tid til annen. Men åttesifret (altså et sted mellom 10 og 100 mill om du vil ha det med teskje) er nok nærme sannheten. Vil ikke gi dere mer konkret enn som så.
"Og WB, jeg jobber ikke hos futen så om din far gjemmer unna verdier så kan du trekke dem fram her, skal ikke sladre!"
Hehe, alt min far foretar seg skjer på lovlig vis. Med unntak av fartsbøter.
"Så du sier flere villaer og flere hytter, så vil det si 2 villaer og 2 hytter !?"
Ja, det betyr altså minst 2 villaer og minst 2 hytter ;-) Velger å ikke sette på "modellbetegnelse". Kan legge til at minst 2 av de er ved sjøen.
MazdaSpeedInnlegg: 2330
Yrke: Seksjonsleder
Inntekt: Ca 700 000
Bil: 06 Mazda6 2.0 Touring Sumo
Villa: Ja, verdi ca 2.5 millioner.
ÅÅÅÅ, kan vi skyte av mor og.. så trivelig
Samma som sist, men 15 mill i formue og 1 mill i inntekt etter skatt....
GemballaInnlegg: 3832
Frå vel bidra jeg og, Papz:
Yrke: Selger, eier i firmaet
Inntekt: Kommer an på hva han tar ut, som regel rundt 500k
Villa: Vel, rekkehus
Bil: E60 520i
Sykkel: CB 750
Sterk er han vel, selv om junior kanskje har tatt han igjen :D
"Gemballa skrev:
Sterk er han vel, selv om junior kanskje har tatt han igjen :D"
Jeg syns egentlig det var litt vemodig da jeg plutselig var sterkere enn pappa i alle styrkeøvelser. Det var som om en del av barndommen hvor pappa var kjempesterk og ordna alt som trengte tunge løft var over.
torstein_Innlegg: 5304
Men du har litt igjen til 175 kg eller Fred? Jeg er der snart D-:
RamojInnlegg: 5199
Wonderboy skrev:
"Dette varierer jo også fra tid til annen. Men åttesifret (altså et sted mellom 10 og 100 mill om du vil ha det med teskje) er nok nærme sannheten. Vil ikke gi dere mer konkret enn som så."
Dette var skuffende greier wondi! Jeg trodde virkelig pappa-wondi hadde mer å fare med enn dette. Husk at det i denne oppgaven er lov å skryte litt av mamma også :)
GemballaInnlegg: 3832
Jeg syns egentlig det var litt vemodig da jeg plutselig var sterkere enn pappa i alle styrkeøvelser.
- Enig. Nå har jeg både musklene og den gode ryggen som trengs, jeg er til og med den første mamma spør når et glass skal åpnes. Til tross for 30 år mer, så har han fremdeles mye bedre kondis en meg :S
Wonderboy skrev:
"Dette varierer jo også fra tid til annen. Men åttesifret (altså et sted mellom 10 og 100 mill om du vil ha det med teskje) er nok nærme sannheten. Vil ikke gi dere mer konkret enn som så."
Hvis vi selger firmaet og alle bygg og eiendommer som er nedskrevet til 15 mill i ligninga så får vi vel 10 ganger det Wondi......... wuhuhuhuhhu da har vi mer penger tenk......
hehe
"torstein_ skrev:
Men du har litt igjen til 175 kg eller Fred? Jeg er der snart D-:"
175 kilo i benkpress er nok mange mange år, og mange mange bokser med tunfisk unna for å si det sånn. :S Tror ikke jeg gidder å tenke på akkurat det en gang. Men du er vel like om hjørnet? :D
baldvikingInnlegg: 20201
I likhet med TV200s far er min også avdød, så dette blir fra noen år tilbake:
Inntekt: Under middels
Bil: Volvo 240, Magirus Deutz lastebil
Hus: Ja, men belånt opp til pipen
Av annet kan nevnes et betydelig våpenarsenal (ca et dusin skytevåpen alt i alt...) og nok ammunisjon til at vi skjøt opp det siste for et par år siden.
100 i benken og 150 i knebøy er greit så lenge en slapp og trene for det....hehe
TVe200Innlegg: 23588
Buick-Riviera skrev:
"Hvis vi selger firmaet og alle bygg og eiendommer som er nedskrevet til 15 mill i ligninga så får vi vel 10 ganger det Wondi......... wuhuhuhuhhu da har vi mer penger tenk......"
Du vil med andre ord arve seriøs med verdier om en del år. Da kan du kanskje få råd til en litt nyere Buick ? :-)
Får nå tru det blir en stund til..................
Gjør vel kanskje det ja.... men er flere av oss da.. Hva skal jeg egentlig med disse verdia da???
Men nyere Buick, tjaaa, 96 Park Avenue og Riviera.. 95 Eldorado kanskje... hehe hvem veit, el bare en helt ordinær Tahoe etter 2000....