Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Leie ut garasjen?

NYTT TEMA
susilu
susiluInnlegg: 36944
02.03.11 00:07

Er det noen her som har noen ide om hva jeg kan ta i leie av halvparten av en dobbelgarasje ?  Tenker den er ca 3m bred og 5- 51/2 m lang (halvparten, altså!).  Den andre halvparten er ca 4 m bred.  Tomannsbolig.  Bor i Oslos sydligere strøk. Mot Oppegård.

gourmande
gourmandeInnlegg: 12502
02.03.11 01:11

Susilu:-) Håper du har det bra i din nye tilværelse og at håndverkerne stiller til avtalt tid og rydder etter seg. Du skal se at din kjære brukte sisternen som tegn:-)

Det kommer litt an på, hvor prekær er parkeringssituasjonen i strøket ditt, er det langt mellom husene, dvs må folk gå langt for å hente bilen sin? Osv. I sentrum av Oslo er 2-3.000 ikke uvanlig. Jeg tror jeg ville ha startet med 1.000/mnd og sondert terrenget blant de som eventuelt "nappet på" tilbudet. Hvis veldig mange viser interesse, kan du glatt plusse på noen hundrelapper.

Lykke til:-)

(Innlegget ble redigert 02.03.11 01:15)

susilu
02.03.11 07:03

Takk, gourmande!  Jeg har tenkt å leie ut en av leilighetene i denne tomannsboligen, men det ar sin tid å sette i stand, male, vaske, rydde og jeg er alene om det.  Håndverkerne er hyggelige og sikkert flinke, men de lager mye støv. Og selv om de ikke er av de dyreste, kostr det jo :-)  Akkurat nå ønsker jeg meg en liten pause,

Men heromdagen så jeg plutselig en annonse (FINN??) om en garasje som skulle leies ut for kr 1000 pr mnd.  Da jeg åpnet annonsen, så jeg at det dreide seg om en parkeringsplass i et garasjeanlegg, antagelig og viste en plass mellom to biler.

Det er sikkert rift om plasser inne i sentrum, hvor bilene ofte står langs gatene.  Her står også noen langs veien, men her er det store hager og de fleste har garasje.

Likevel, noen kunne ha en bil de ønsker å ha inne. Det blir bare denne og min, da.  På den annen side kan jeg ikke tilby meg å hold innkjørselen måkt, men det er plass til snøfreseren mellom bilene:-)

Jeg kan jo bare annonsere den med "gi bud" over 1000?

Det hadde vært fint å få venner og bekjente til å hente tingene sine, den står som gratislager for gud og hvermann,  12000 pr år ville være flott, kan tilogmed finansiere måking.

susilu
02.03.11 07:15
gourmande: Du skal se at din kjære brukte sisternen som tegn:-)

Ja, jeg fikk jo noen kjedeligere forslag på den tråden.  Jeg har ikke hørt noe sånt etterpå og aldri før. Det var jo litt av et sammentreff også at dette kom rett etter at jeg hadde bedt om et tegn:-)

Det går overraskende bra med meg i grunnen.  Men man får selvsagt en helt annen økonomi etter et slikt oppgjør som følger, og plutselig er det jeg, og ikke han lenger, som vet hva et brød koster:-)  Jeg har aldri vært noen ødeland, men jeg var ikke så knipen, heller!  Nå kommer Tante Skrue frem:-)

Likevel kvier jeg meg for å leie ut.  Men garasjen har jeg ikke så stort forhold til :-)

burimrafuna
burimrafunaInnlegg: 1
06.09.15 11:34

hei susilu jeg vil å kontakte med deg angående garasjen fordig jeg trenger et garasje og jeg er interessert også lek ut et 2 mansboli så jeg driver med biler noen ganger fordig jeg har hobi og tror det paser for meg ring meg 45844040 så jeg vil å pråte direkt angående garasjen jeg har også et lite firma flyterenholld så ring meg

susilu
06.09.15 20:28

Det begynner å bli noen år siden nå.....

Jeg husker jeg stusset på hvordan jeg skulle greie alt alene... det hadde jo ikke engang gått et halvt år, og jeg bodde i annen etasje av huset og tenkte å leie ut nede.  Men så fikk jeg en omplassert katt i et anfall av medfølelse for en sky og deprimert katt, og vi gikk etterhvert ned, siden jeg jo ikke kunne slippe ham ut i annen etasje :-)

Så kjøpte jeg meg en seng til å ha nede...

Og oppe er det tomt, -jeg er der av og til, men jeg lager mat nede,ennå på en kokeplate....

For det hører jo med til historien at katten dukket opp på FINN på "Gis bort" da jeg satt og tittet etter en komfyr  :-)

Og garasjen? Den er jo full av snøfreser, gressklipper, "sykkel", trillebår, redskaper, bildekk, bil, poser med jord og med bark og litt møbler som ikke er mine....

(Innlegget ble redigert 06.09.15 20:30)

sl500
sl500Innlegg: 10106
19.03.16 18:19
susilu: Og garasjen? Den er jo full av snøfreser, gressklipper, "sykkel", trillebår, redskaper, bildekk, bil, poser med jord og med bark og litt møbler som ikke er mine....

Jeg kjenner flere som har dobbelt garasje men ikke plass til to biler. Så det er nok vanelig å fylle på med saker og ting.

Skulle det bli tomt og du fortsatt vil leie ut ville jeg satset på en som trenger plass til en veteran bil.
Leie den bort 5-6 måneder i året til vinterlagring er enkelt men det finnes også et marked for veteran bil eiere som trenger garasje hele året.
Da slipper du daglig trafikk og de fleste med slike interesser er både hygelige og betalingsvilige mennsker.

(Innlegget ble redigert 19.03.16 18:21)

Ezio
EzioInnlegg: 1531
07.04.16 01:11
sl500: Jeg kjenner flere som har dobbelt garasje men ikke plass til to biler. Så det er nok vanelig å fylle på med saker og ting.

Det slår ikke fattern. Han bygde en svær dobbeltgarasje med hybel (soverom, oppholdsrom, opplegg for kjøkken & bad) i annen etasje som jeg bodde i en, men garasjen fylte han opp med drit og møkk. Siden jeg syntes dette var bortkastet så ryddet jeg halve garasjen slik at jeg fikk plass til bilen min der inne hvorpå jeg får spørsmålet "hvorfor står du i garasjen?" "Nei, jeg vet ikke hvorfor du har laget en svær bod med to store porter på den ene veggen jeg, men den kan med letthet forveksles med en garasje" svarte jeg da....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg