Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dersom utbygger bruker mer enn 30 dager...

NYTT TEMA
rocketdude
rocketdudeInnlegg: 31
24.08.12 13:35

Ved kjøp av ny boilig, har utbygger 30 dager etter overtakelsesforretning til å ordne feil og mangler som er påpekt og ført ned i protokoll. Nå begynner det snart å nærme seg 30 dager. Hva gjør jeg dersom ikke alt er ordnet innen denne tid? Kontakte forbrukerrådet? Ringe dagen før og si ifra at nå er tålmodigheten slutt, og si at i morgen vil jeg bringe saken videre? Vil gjerne ligge litt i forkant. Jeg synes gjerne jeg hittil har vært litt snill og høflig og "vist forståelse for at de har 1000 ting å tenke på", noe de jo faktisk har.

Samtidig må man jo kreve sitt ved kjøp av ny bolig.  Hva gjør jeg for øvrig med ting som er blitt avdekket etter selve overtakelsesforretningen? F.eks dersom jeg overtok boligen 2 august, og fant noen mangler 8 august (dette blir da reklamasjon), har da utbygger 30 dager på å rette dette også, etter at det ble oppdaget?

Skaumannen
SkaumannenInnlegg: 6278
24.08.12 14:17
rocketdude: Ved kjøp av ny boilig, har utbygger 30 dager etter overtakelsesforretning til å ordne feil og mangler som er påpekt og ført ned i protokoll. Nå begynner det snart å nærme seg 30 dager. Hva gjør jeg dersom ikke alt er ordnet innen denne tid? Kontakte forbrukerrådet? Ringe dagen før og si ifra at nå er tålmodigheten slutt, og si at i morgen vil jeg bringe saken videre? Vil gjerne ligge litt i forkant. Jeg synes gjerne jeg hittil har vært litt snill og høflig og "vist forståelse for at de har 1000 ting å tenke på", noe de jo faktisk har.

Det er ingen unskyldning at de har mye å gjøre.Det er ikke ditt problem.

De får skaffe mannskap og få det gjort.Tru med søksmål, da øker nok tempoet en smule.

(Innlegget ble redigert 24.08.12 14:17)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg