Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøpe hus der noen har begått selvmord

NYTT TEMA
frogstuff
frogstuffInnlegg: 967
18.11.14 00:46

Hei dere!! Jeg ønsker svar på hva andre ville ha gjort i min situasjon.

Jeg og kona (+to barn) har nettopp vunnet en budrunde på en fin enebolig og gleder oss til å ta over boligen på nyåret. Nå noen dager før kontraktamøtet har jeg hørt rykte om at det for en del år siden var en politimann som begikk selvmord ved henging i garasjen. Jeg har undersøkt litt på nett (eiendomsbaser) og ryktene ser ut til å være sanne. Selvmordet skjedde i 1996, altså for ca 19 år siden. Huset ble solgt til nåværende eier i 2001 (nåværende eier har altså bodd der siste 13 år). Jeg kjenner nåværende eier da vi har barn på samme skole som er kamerater. Jeg antar at nåværende eier kjenner til hva som har skjedd.

Jeg har ikke fortalt om selvmord-historien til kona da jeg er engstelig for at hun blir fortvilet, redd og familiefreden får seg en solid knekk. Samtidig føler jeg det blir veldig feil at hun får høre det at bekjente eller naboer i etterkant. Burde selger eller megler ha opplyst om dette?

Hva hadde dere gjort?

Tormund
TormundInnlegg: 14537
18.11.14 00:50
frogstuff: Hva hadde dere gjort?

Ingen verdens ting, folk har dødd i de fleste hus. Selvmord hadde ikke gjort noe forskjell for meg. Det var neppe husets feil uansett.

fisto
fistoInnlegg: 28816
18.11.14 00:52

Haugevis av leiligheter og villaer blir solgt der folk har dødd. Det er helt vanlig, faktisk. Om de døde av piller eller hang seg i garasjen for lenge siden bør ikke være av avgjørende betydning for å kjøpe hus. Fortell til kona på forhånd.

Er hun hypersensibel, så bør dere bygge et helt nytt hus. Slik at hun ikke skal være redd spøkelser.

jeangabin
jeangabinInnlegg: 23835
18.11.14 00:53
frogstuff: Jeg har ikke fortalt om selvmord-historien til kona da jeg er engstelig for at hun blir fortvilet, redd og familiefreden får seg en solid knekk. Samtidig føler jeg det blir veldig feil at hun får høre det at bekjente eller naboer i etterkant. Burde selger eller megler ha opplyst om dette? Hva hadde dere gjort?

Folk dør i alle hus, som det ble sagt. Det er jo bare å male om garasjen om du syntes det er for ille. Nei, gi poker i hele problemstillingen. Folk må jo dø et sted. Tenk på hvor mange som har hatt sex på soverommet ditt før deg :)

frogstuff
18.11.14 00:59

Takk for alle positive kommentarer:-) jeg blir helt utafor pga at jeg er redd for hvordan kona skal ta det. 

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2417
18.11.14 01:02
jeangabin: Tenk på hvor mange som har hatt sex på soverommet ditt før deg :)

Tenk hvis disse veggene kunne snakke :)

fisto
fistoInnlegg: 28816
18.11.14 01:05
frogstuff: jeg blir helt utafor pga at jeg er redd for hvordan kona skal ta det.

Hun skjønner helt sikkert problemstillingen. 
Liker hun å gå på loppis? Der er det jo mye fra dødsbo.

Nevi
NeviInnlegg: 4647
18.11.14 22:14
frogstuff: Jeg og kona (+to barn) har nettopp vunnet en budrunde på en fin enebolig og gleder oss til å ta over boligen på nyåret.

Ett aksept fra både budgiver og selger er vel uansett bindende selv om man ikke har skrevet under på en kontrakt enda.

mf_6
mf_6Innlegg: 3524
19.11.14 05:20

Så lenge han politimannen ikke hang så lenge at det har satt seg lukt i veggene, er det vel ikke så mye å bry seg med. Hvis kona di tar seg nær av det, er det kanskje profesjonell hjelp hun trenger.

Selv har jeg hus som er nærmere 100 år, og har ennå ikke begynt å fantasere om at noen har dauet i huset mitt. Det er kun mora til leieboeren min som har sett ei kjerring som daua i huset for 40 år siden gå rundt i huset. Men hun har da tross alt gått på Engleskolen til Martha. 

_roffe_
_roffe_Innlegg: 5424
05.12.14 05:39

Det er vel også kanskje greit å bemerke at at tidligere eier tok reper'n i garasjen og ikke inne i selve huset.

Kanskje evt. politimann-gjenferdet vil beskytte bilen din mot innbrudd/tyveri.

Når vi alle engang kanskje ender opp på et gamlehjem, så er sjansen ganske stor for at det tidligere  har daua endel folk på soverommene våres.

(Innlegget ble redigert 05.12.14 05:41)

Minikongen
MinikongenInnlegg: 7295
24.03.15 11:13
fisto: Er hun hypersensibel, så bør dere bygge et helt nytt hus.

Vet aldri hvem som kan ha dødd på marken huset bygges på...

Kent
KentInnlegg: 107470
09.04.15 21:07
Tormund: Det var neppe husets feil uansett.

Isåfall håper jeg ikke trådstarter har betalt så mye for det.

Gudfaren
GudfarenInnlegg: 42780
05.08.15 12:35

Hvordan gikk det?

frogstuff
29.09.15 14:55

Vi har solgt huset og flyttet. Bodde der kun 3mnd!

M_Tyson
M_TysonInnlegg: 38
04.10.15 04:40

Noen i min nære familie kjøpte et hus for et par år siden, og trodde de hadde kuppa drømmehuset. Helt til de ble kjent med naboene og fikk høre hva som skjedde med de som bodde der før de forrige eierene.  

For 20-30 år siden tok tenåringsgutten i huset salongrifla til far ned fra veggen og skøt og drepte mora si før han tok sitt eget liv.

Noen er mer mottagelige for å merke energien som henger igjen fra sånt, andre merker ingenting.

De prøvde uansett å få hevet kjøpet, men fikk ikke lov siden dette ikke skjedde med de forrrige eierene, men de før der igjen.

martevo
martevoInnlegg: 2
06.10.15 15:59

Jeg mener å huske at megler skal opplyse om speiselle type hendelser som har skjedd helt opp til tre år tilbake i tid. så dette skulle han da ikke behøvd å opplyse om. 

sirjoss888
sirjoss888Innlegg: 12923
06.10.15 16:16

Jeg ser ikke problemet, rent bortsett fra at du kanskje ville gjort en bedre økonomisk deal om dette ble kommunisert på forhånd. Siden det finnes folk med urasjonelle tanker rundt slikt

sirjoss888
sirjoss888Innlegg: 12923
06.10.15 16:18
frogstuff: Vi har solgt huset og flyttet. Bodde der kun 3mnd!

Pga dette? :O

frogstuff
14.10.15 20:46

Vi flyttet ikke pga det. Den perioden vi bodde der følte vi ikke noe spesielt ubehag i forhold til at noen hadde tatt sitt eget liv i garasjen. Vi flyttet pga at vi ikke orket å pusse opp, endte med å kjøpe et helt nytt hus med litt dårligere beliggenhet til samme prisen.

M_Tyson
M_TysonInnlegg: 38
30.04.16 03:42

Bestemora kjøpte et hus for omtrent et tiår siden hvor sønnen i huset tok livet av mora si med en .22 rifle før han skøyt seg selv. Koselig hus med fin utsikt. Jeg har ligget over der en haug av ganger og har aldri opplevd noe ekkelt der.

Om ikke liket har blitt liggende og stinke en evighet er ikke det noe å bry seg om i det hele tatt, spør du meg! Det var en sak på Sinsen i Oslo hvor en mann hadde ligget død i senga si i halvannet år før noen merka det, liket var nesten helt skjelettert. Der prøvde de som kjøpte huset å få hevet kjøpet siden stanken var helt totalt komplett umulig å få vekk. Ikke sikker på om de fikk hevet det.

ynnory
ynnoryInnlegg: 44947
30.04.16 03:53
M_Tyson: Koselig hus med fin utsikt.

Da er det vel bare å kjøpe hvis man har finansene i orden.... Er man overtroisk eller redd spøkelser kan Lilly Bendris kontaktes... Hun fikser dette for et par tre tusen..... Det bør man ha råd til å investere hvis man har millioner for å kjøpe. En god venninne ringte denne sexy og sminkede demonutdriveren og fikk beskjed at prisene begynner rundt 2000.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1403
12.10.16 00:29
frogstuff: Vi flyttet pga at vi ikke orket å pusse opp, endte med å kjøpe et helt nytt hus med litt dårligere beliggenhet til samme prisen.

EDIT: dama frika ut*

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg