Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Studenthybel Lillehammer

NYTT TEMA
dongen
dongenInnlegg: 5
15.04.16 14:40

Hei, gutt på 20 år her. Jeg skal studere ved Høgskolen i Lillehammer og leter etter ett sted å bo. Jeg vil helst bo i en studentbolig/hybel. Har ikke noe imot å dele kjøkken, men kan gjerne ha eget bad :). 

Er det noen som har noen erfaringer om hvor det er "best å bo". Hvilke studenhjem som ligger sentralt til det meste og har et godt miljø.

Del gjerne deres erfaringer :)

Kolbeinn
KolbeinnInnlegg: 221
15.04.16 21:14

Har studert på Lillehammer selv, og trivdes greit på Smestad Studenthjem. Der hadde jeg eget bad, men delte kjøkken. Det ligger ca midt mellom byen og skolen. Smestadmoen og Vargstad Studenthjem ligger i samme område.

Om du vil bo nærmest mulig sentrum, tror jeg Bakeriet Studenthjem er det nærmeste.

Ville unngått studenthjemmet oppe ved skolen, husker ikke hva det heter i farten, men det er for langt fra sentrum.

Ellers så kan Facebook-gruppen "Bo til leie/ønskes leid for studenter i Lillehammer" være grei å sjekke ut.

Dejan_Stankovic89
Dejan_Stankovic89Innlegg: 2951
15.04.16 22:55
Kolbeinn: Ville unngått studenthjemmet oppe ved skolen, husker ikke hva det heter i farten, men det er for langt fra sentrum.   Ellers så kan Facebook-gruppen "Bo til leie/ønskes leid for studenter i Lillehammer" være grei å sjekke ut.

Du tenker på "Storhove". Det er langt unna sentrum og litt håpløst å komme seg hjem etter en bytur. Jeg bodde to år på Vingnes de to første årene mine i Lillehammer i et kollektiv. Det var veldig trivelig, men merket at det var tungvindt å bo unna sentrum. Alt måtte planlegges nøye(for eks: ta buss til Strandtorget for å kjøpe mat. Dette løser seg jo hvis du har bil). Jeg anbefaler kollektiv i sentrum. Det gjorde jeg det siste året mitt og det var en helt ny verden. Gåavstand til alle utesteder, Håkons Hall og Lillehammer Skysstasjon. 

dongen
dongenInnlegg: 5
21.04.16 00:36

Jeg fikk nettopp tilbud og takket ja til studenthybel m/bad og felles kjøkken. Det var Storhove... Det finnes vell noen oppsider ved å bo der? hehe

Odysseen
OdysseenInnlegg: 3882
21.04.16 17:23

Hadde jeg vært deg hadde jeg søkt meg til de nye hyblene som heter Olympiaparken. De dyreste, men samtidig de uten tvil beste studenthyblene.

Dejan_Stankovic89
Dejan_Stankovic89Innlegg: 2951
22.04.16 19:17
dongen: Det finnes vell noen oppsider ved å bo der? hehe

Kort vei til skolen og blir kjent med mange veldig fort er jo pluss. I og med at du skal bo rett ved skolen, kan du også trene gratis på skolen. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg