Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ødelagt gjenstand i air bnb leilighet

NYTT TEMA
HHH9293
HHH9293Innlegg: 1
30.08.16 15:28

Meg og noen venner var på en weekendtur til Barcelona og leide leilighet for 5000,- i tre dager. veldig bra standard på leiligheten, men møblene så ikke særlig dyre ut. Vi drakk øl og satte flaskene direkte på et trebord og la ikke merke til noe spesielt da vi reiste. Utleier sier nå vi skylder 1800,- fordi det er merke på bordet etter en ølflaske og sier han må sende dette inn til spesialist. er dette helt urimelig? 

FlGARO
FlGAROInnlegg: 1349
31.08.16 09:16
HHH9293: Utleier sier nå vi skylder 1800,- fordi det er merke på bordet etter en ølflaske og sier han må sende dette inn til spesialist. er dette helt urimelig?

Jeg ville hørt med Airbnb først. Jeg tror alle som leier ut via nettsiden betaler en viss del av summen til Airbnb, og at det inkluderer forsikring. Så det er mulig at forsikringen dekker dette.

Kan jo være at utleier er så sleip at han/hun får forsikringspenger av Airbnb og så kontanter fra dere i tillegg.

Edit:
Hentet fra sidene deres

Vertsgarantien beskytter hjemmet ditt og tingene dine fra utilsiktet skade. Hver vert med et utleiested på Airbnb er kvalifisert for dekning uten ekstra kostnad. Du trenger ikke å gjøre noe for å registrere deg.

Ser ut som utleier skal henvende seg til Airbnb for å få dekket skaden, ikke direkte til dere som har leid dette.

(Innlegget ble redigert 31.08.16 09:19)

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 2755
31.08.16 11:38
FlGARO: Kan jo være at utleier er så sleip at han/hun får forsikringspenger av Airbnb og så kontanter fra dere i tillegg.

Jeg tror fort at det er dette som har skjedd.

Er tross alt ikke sååå lukrativt å drive med Air BnB.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 34241
31.08.16 12:18

Det sier noe om folk når de har et slikt nevrosenivå at de skal ha penger fordi et bord blir brukt!

De kunne ha tatt vekk bordet, lagt på en glassplate eller lagt frem en haug med bordbrikker,,,,,, 'fryktelig' å se tegn til liv.

Loddo
LoddoInnlegg: 2328
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg