Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NRK Nett-tv Fungerer ikke

NYTT TEMA
XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75442
02.06.09 07:39

På NRK sine sider jeg velger Direkte men det står da "conecting" en lang stund og så stopper det kommer ikke noe

Men program feks nyheter som ikke er på direkten fungerer fint i steamen bruker IE

Hvorfor fungerer ikke live stream?

jeg bor i utlandet

Feks nå prøvede jeg denne direkte

Men det går ikke

noen forslag?

(Innlegget ble redigert 02.06.09 07:40)

petterG
petterGInnlegg: 8072
02.06.09 10:44

Det kan jo være så enkelt at de blokkerer utenlandske IP-adresser for live sendinger. Send en mail og spør dem!

http://www.nrk.no/kontakt/

(Innlegget ble redigert 02.06.09 10:45)

XtraGal3
02.06.09 11:29

Står jo på sida at max hastighet fra utlandet er 600kbps så det går jo ann å se endel fra utlandet også

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 5086
03.06.09 21:03

Du XtraGal3, får du sett opptaksklipps fra NRK? 

Jeg har, om du ser på tråden om fotball jeg har lagd, så har jeg samme problem med live-sendinger fra NRK-Net.
F.o.m. 16.mai.

Virket noen serierunder før det ble helt borte og opplever via IE det samme som deg.
Klikker man desperat får man beskjed om at IE må stenge grunnet et oppstått problem.

Jeg kontaktet NRK.
De sa at Telenor (har telefonlinje-bb) stengte av visse "brukere, områder" ved stor traffik.
Ringte Telenor som ikke kjente til noe slikt.
De ba meg kontake bb-leverandør (som da er en annen), men de
kunne ikke forstå noe av dette...

Men andre steder i relativt nærmiljø funker det. Opptaksklipp går uten noen som helst problemer.

Muligens man bruker forskjellig teknologi på direkte- og opptaksklipps.
Kinkig sak...

(Innlegget ble redigert 03.06.09 21:09)

Okkaland
OkkalandInnlegg: 5389
03.06.09 22:18
XtraGal3: På NRK sine sider jeg velger Direkte men det står da "conecting" en lang stund og så stopper det kommer ikke noe Men program feks nyheter som ikke er på direkten fungerer fint i steamen bruker IE Hvorfor fungerer ikke live stream? jeg bor i utlandet

Mye mulig at det har med trafikken til utlandet, og at NRK skryter på seg 600kbs.

Likevel: Gå på "Innstillinger" oppe til høyre på nettsiden, velg silverlight, evt. last den ned, juster hastigheten og lagre.

Får du heller ikke bilde da, er det kapasitet/sperre mot utlandet. Vet at f.eks motstykket til NRK i Danmark, DR, har hatt en slik sperre...Send gjerne en mail til NRK og post den her :-)

return_of_drakkar
08.06.09 20:39
Okkaland: Får du heller ikke bilde da, er det kapasitet/sperre mot utlandet. Vet at f.eks motstykket til NRK i Danmark, DR, har hatt en slik sperre...Send gjerne en mail til NRK og post den her :-)

Jeg bor ikke i utlandet, men har siden 16.mai det samme problemet...

oggen
oggenInnlegg: 2322
08.06.09 21:05

http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/1.2614661

return_of_drakkar
09.06.09 21:23
oggen: http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/1.2614661

En bra link.

Men etter å ha prøvd "mulige og umulige" saker og ting, så virker ikke direktesendingene her hos meg.

Okkaland
OkkalandInnlegg: 5389
09.06.09 23:59
return_of_drakkar: En bra link. Men etter å ha prøvd "mulige og umulige" saker og ting, så virker ikke direktesendingene her hos meg.

Har du mulighet for å prøve det ut på en annen pc? Er du på trådløst nett? Gjelder det bare NRK?

Siden NRKs oppskrift ikke virker for deg, er det naturlig å tenke pc og nettverk, men det forstyrrende her er at du kan spille av annet materiale som ikke er direktesendt...Jeg tenker også codecs i forhold til direkteavspilling og lagrede sendinger.

Prøvd opera eller firefox og fått beskjed om installere codecs?

Har du veldig høyt sikkerhetsnivå i explorer?

(Innlegget ble redigert 10.06.09 00:01)

return_of_drakkar
10.06.09 22:03
Okkaland: Har du mulighet for å prøve det ut på en annen pc? Er du på trådløst nett? Gjelder det bare NRK? Siden NRKs oppskrift ikke virker for deg, er det naturlig å tenke pc og nettverk, men det forstyrrende her er at du kan spille av annet materiale som ikke er direktesendt...Jeg tenker også codecs i forhold til direkteavspilling og lagrede sendinger. Prøvd opera eller firefox og fått beskjed om installere codecs? Har du veldig høyt sikkerhetsnivå i explorer?

Vel, en ubalansert medisinerstudent har i ettermiddag bedt meg kaste pc'en ut av vinduet, så kanskje problemet løser seg...

1. Har ingen annen pc her.
Trådløst nett.
Det virket i april og mai fram til 16.mai på NRK Direkte.
Ser ikke noe særlig på nett-TV, men har nå testet ut et par direktesendringer på svensk TV og det funket fint.

2. Verken ved Opera eller Firefox eller Chrome får man beskjed om noe.

3. Nei. Ikke noe høyt  sikkerhetsnivå.

Men uansett hvilken nettelser som prøves så kommer ofte beskjed om at 
"Det er et problem med Opera som må lukkes. Beklager det inntrufne". (eller IE, firefox etc).

return_of_drakkar
10.06.09 22:13

Nå skal det ifølge NRK gå et program direkte på NETT-TV.
Det fikk jeg i alle fall inn.
Fikk også inn Dagsrevyen på mandags kvelden.
Men ikke fotballkamp på tirsdag.

Det virker egentlig som om det er fotballkampene som klikker.
Jeg har muligens mulighet ved neste korsvei å teste et annet nettverk mot pc'en min.
Det vil være søndag...

return_of_drakkar
13.06.09 18:27

Nå virker det fint -:).

Hadde visst oversett å slå av UDP-krysset slik de sier...

Det går fint å se dagens Adeccokamp (som var testen nå)...

Insane2
Insane2Innlegg: 22140
13.06.09 23:59

NRK 1 & 2 ligger her i OK kvalitet.

XtraGal3
14.06.09 14:49
return_of_drakkar: Du XtraGal3, får du sett opptaksklipps fra NRK? 

Ja

får bare ikke sett live

XtraGal3
14.06.09 14:53
Okkaland: Likevel: Gå på "Innstillinger" oppe til høyre på nettsiden, velg silverlight, evt. last den ned, juster hastigheten og lagre.

Takk , nå funker det så må være noe med windows media player som ikke går som det skal ?

return_of_drakkar
14.06.09 18:35

I går virket det på en gitt kamp som gikk direkte.
Nu i kveld er det helsvart igjen...

Både på mitt eget nett og på et annet trådløst et...helsvart altså.

XtraGal3
15.06.09 08:59

Nå fungerer det ikke igjen dette er jo helt håpløst

Feks på Morgenyhetene laster ikke klippet blir bare svart

Jeg fant ut at det starter som windows media player selv om jeg har Satt innstillingene som Silverlight (det som funka i går for meg)

Men neida Live nyhetene går på windows media player og ikke noe å velge mellom ser det ut som

Og jeg får ikke sett live med windows media player på NRK

(windows media player funker fint på andre steder men ikke Nrk live, sendinger som ikke er live på NRK funker bra bare live sendinga går ikke)

For å se live på nrk må jeg har silverlight men det kommer ikke noe silverlight på nyhetene

return_of_drakkar
25.06.09 20:17
XtraGal3: Nå fungerer det ikke igjen dette er jo helt håpløst

Selv har jeg følgende morsomhet med fotballkampene i 1.div.
Etter å ha notert ned er mønsteret slik:

- den kampen som på nettet samtidig sendes direkte på NRK2 får man alltid inn...
- de som bare sendes på får man ikke inn når de går. bare opptaksklippene dagen derpå.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg