Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er den beste nettleseren?

NYTT TEMA
HafstadUnited
HafstadUnitedInnlegg: 63
03.01.10 20:12

Jeg lurer på hva som er den beste nettleseren av:

- Explorer

- Mozilla firefox

- Chrome

- Safari

Hvis du vet om en annen nettleser som er bedre enn noen av disse, så gjerne fortell om den.

Jonasar
JonasarInnlegg: 21195
03.01.10 20:30

har explorer, firefox og Chrome

eneste jeg bruker explorer til er streams, bortsett fra det Chrome all the way!

HafstadUnited
HafstadUnitedInnlegg: 63
03.01.10 20:34

okei. Var veldig usikker på va jeg skulle bruke, fordi firefox er bra, chrome er å veldig bra med lette og praktiske muligheter, mens explorer er såå kjedeli ...

takk for tipse :)

ATuin
ATuinInnlegg: 15696
04.01.10 23:53

De har alle sine fordeler og ulemper.

Bruker Firefox hjemme, men savner å kunne åpne en ny tab eller et nytt vindu med historien fra det jeg åpner det i. Dette er mulig i Opera og IE.

IE har faktisk tatt seg opp en del i de senere versjonene og på typisk Microsoft-vis stjålet fra konkurrentene.

Til sist er det den personlige smaken som avgjør.

UVox
UVoxInnlegg: 17457
05.01.10 22:20

Den beste nettleseren er den du selv trives best med, dekker dine behov, og gir deg sikkerhet.

Samtlige siste versjoner av de store - IE(8), Firefox, Opera, Chrome og Safari - duger for privatfolk flest som kun benytter browseren til å cruise på nett.

bkar89
bkar89Innlegg: 1846
05.01.10 23:00

går for chrome...

Temperature
TemperatureInnlegg: 20
06.01.10 02:16
HafstadUnited: Jeg lurer på hva som er den beste nettleseren av: - Explorer - Mozilla firefox - Chrome - Safari

Mozilla Firefox er den beste nettleseren. PUNKTUM!. raskeste nettleseren for både windows og mac osx.

Topguy
TopguyInnlegg: 6962
06.01.10 02:17

Chrome er raskere enn Firefox, men Firefox har mange addons som fort kan bli uunværlige.

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75442
06.01.10 14:10

Det er ingen nettlesere som er bedre enn andre
noen liker en andre liker en annen
men I.E og firefox er de 2 mest brukte og dermed de som folk helst foretrekker.

Jeg bruker IE mest fordi jeg liker måten bokmerkene lagres på som separate .html filer når jeg backer de opp
og Ie fungerer  med 99% av alle sider selv om firefox skjelden har problemer

Men firefox bruker jeg der og når jeg har problemer med IE
og noen ganger når youtube går sakte går det litt bedre på firefox.

Firefox er vist også litt sikkrere mot virus.

Noe annet IE er bra på er at den starter øyeblikkelig når du trykker IE ikonet men firefox tar noen sekunder lengre fordi den har mange plugin osv..
altså jeg syns IE starter raskere men sevlsagdt er den litt treigere å browse sider men siden jeg ofte lukker netterleseren og åpner den igjen så fungerer IE best for mine behov

Jeg vil anbefalle å bruke begge firefox og IE

(Innlegget ble redigert 06.01.10 14:12)

engafever
engafeverInnlegg: 11862
06.01.10 22:19

Av de fire mener jeg å ha lest at Firefox er det sikreste, derfor ville jeg ha valgt den.

DogbertITkonsulent
DogbertITkonsulentInnlegg: 7351
06.01.10 23:18
Topguy: Chrome er raskere enn Firefox, men Firefox har mange addons som fort kan bli uunværlige.

Raskere på hva da?

Ja, den scorer langt bedre på kunstige javascript tester, men hva med i virkeligheten?

sillyme
sillymeInnlegg: 343
07.01.10 03:41
ATuin: Bruker Firefox hjemme, men savner å kunne åpne en ny tab eller et nytt vindu med historien fra det jeg åpner det i. Dette er mulig i Opera og IE.

Hei!

I Firefox: Klikk på fanen/tab'en og dra den bort mens du holder Ctrl-knappen inne for å åpne en ny tab og beholde historien til den tab'en (fanen) du sto i. Funker som bare det! :)

ATuin
07.01.10 06:39

Det gjør det.
Takk for tipset.

Man Ctrl+N er litt lettere :-)

LiquidDarkness
LiquidDarknessInnlegg: 11589
07.01.10 16:57

Opera er kjapp, oversiktlig, brukervennlig og man slipper å måtte laste ned og holde styr på ørten addons for å få forholdsvis grunnleggende funksjonalitet.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 4295
09.01.10 10:06

Orca Browser (avant-sak) er en som er verd å se på.

http://www.orcabrowser.com/

Den bygger på firefox/gecko, men kan minne litt om IE på mange måter.

ps:
etter hva jeg kan se gir både McAfee og Norton (sikkerhersguidene grønt lys for den tilhenviste adressen...)

(Innlegget ble redigert 09.01.10 10:09)

Aleksander88
Aleksander88Innlegg: 525
09.01.10 16:10

Funker Chrone på Windows 7? Jeg får ikke installert det.

sillyme
sillymeInnlegg: 343
11.01.10 20:17
ATuin:
Det gjør det.
Takk for tipset. Man Ctrl+N er litt lettere :-)

Humm...? :) Ctrl+N = Nytt nettleservindu (som hos meg åpner seg på den startsiden jeg har satt som standard).

ATuin
11.01.10 20:20

Ikke i IE - den har faktisk enkelte lyspunkter.

Calle4
Calle4Innlegg: 13
12.01.10 08:40

Prøv Opera, du. :) Norsk nettleser, kjempe rask, og drit stilig design. Jeg har satt min lit til Opera i hvert fall!

www.opera.com :D

torshan
torshanInnlegg: 481
14.01.10 14:56

chrome uten tvil

Avery
AveryInnlegg: 2654
14.01.10 16:03

Chrome som standard, men må fortsatt bruke IE på enkelte sider.

Smallboi
SmallboiInnlegg: 9165
14.01.10 16:08

Bruker Chrome hjemme og IE på skolen.

Corvus
CorvusInnlegg: 16684
14.01.10 18:44

Har brukt explorer i alle år, og hatt ganske mye problemer fra tid til annen. For et par år siden bestemte jeg meg for å gjøre noe med problemene og testet Firefox.

Det har jeg ikke angret på. Veldig stabilt og bra, og masse utvidelser som er nyttige

z0rz0r
z0rz0rInnlegg: 167
15.01.10 01:45
ATuin: De har alle sine fordeler og ulemper. Bruker Firefox hjemme, men savner å kunne åpne en ny tab eller et nytt vindu med historien fra det jeg åpner det i. Dette er mulig i Opera og IE. IE har faktisk tatt seg opp en del i de senere versjonene og på typisk Microsoft-vis stjålet fra konkurrentene. Til sist er det den personlige smaken som avgjør.

Alle har vel ikke sine fordeler og ulemper..

Hvilke fordeler har IE?

Abernaber
AbernaberInnlegg: 11580
15.01.10 01:47

har IE, firefox, chrome og opera. bruker KUN firefox.

z0rz0r
15.01.10 01:49
XtraGal3: Jeg bruker IE mest fordi jeg liker måten bokmerkene lagres på som separate .html filer når jeg backer de opp
og Ie fungerer  med 99% av alle sider selv om firefox skjelden har problemer

nei nei, IE fungerer med youtube og google.. Det er plenty med sider jeg har kommet over som oppfordrer brukeren til å bruke en annen nettleser. Det er pga kodene. "hei, vi heter microsoft og vi vil skille oss ut og kreve egne koder på saker og ting sånn at det blir ekstra tungvindt for den som lager siden å programmere".

Skjønner ikke hvorfor folk "hater" på apple når ms er mer tullinger på mange måter :)

z0rz0r
15.01.10 01:51
Aleksander88: Funker Chrone på Windows 7? Jeg får ikke installert det.

Seff fungerer det ikke, det er windows?

ATuin
15.01.10 06:52
z0rz0r: Hvilke fordeler har IE?

Den funker .....

Aebriol
AebriolInnlegg: 14527
15.01.10 09:58

Ja, store fordelen med IE er at den funker. 

Personlig bruker jeg opera, og rives med det. Det er i utgangspunktet pga tabhåndtering, og muligheten for hurtigikoner på toppen av siden så det er raskt å gå til sider jeg ofte bruker, samt innebygd støtte for søkemotorer i adressefeltet (ctrl+t = new tab, skriv inn g information for å  google det, w information for å søke på wikipedia, osv). 

Firefox bruker jeg når jeg lager websider pga plugins. 

Chrome er morsom, og bra, men jeg har ikke hatt behov for det egentlig så har bare blitt litt testing. 

Safari har litt dårlig støtte for styling av forms, som jeg syntes trekker litt ned, ellers strålende.

DawnLand
DawnLandInnlegg: 18771
15.01.10 13:10

Jeg har IE, Safari, Firefox og Opera  installert på min maskin. Jeg foretrekker helt klart Opera. Alt er en vanesak, men funksjonaliteten med tabs og wand (enkel passorhåndtering) har gjort det til min favoritt. Hver gang jeg må åpne IE eller firefox føles det som sirup og det tar en halv evighet. Opera åpner seg kjapt og smertefritt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg