Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Laste ned fra NRK Nett-TV?

NYTT TEMA
Per_Rong
Per_RongInnlegg: 11067
07.02.10 00:34

Noen som har klart det? Klarer å laste ned fra de fleste andre nettsider, selv om de prøver å forhindre nedlasting, men kommer ingen vei med NRK.

Instantcoffee
InstantcoffeeInnlegg: 5470
07.02.10 00:40
Per_Rong: Klarer å laste ned fra de fleste andre nettsider, selv om de prøver å forhindre nedlasting, men kommer ingen vei med NRK

Du kan prøve RealPlayer Downloader. Ikke det at det er mye å laste ned fra NRK, men det var i alle fall ikke noe problem å laste ned seiersintervjuet med GP vinneren.

Per_Rong
07.02.10 01:04
Instantcoffee: Du kan prøve RealPlayer Downloader. Ikke det at det er mye å laste ned fra NRK, men det var i alle fall ikke noe problem å laste ned seiersintervjuet med GP vinneren.

Hva er den beste måten å bruke dette programmet på? Ser det er en add-on for Firefox, men ser ikke noen ekstra funskjoner som muliggjør nedlasting.

Eller er det meningen å kopiere og lime URLen over i RealPlayer og laste ned derfra. Det virker iallefall. Uansett, takk for hjelpen!

Instantcoffee
07.02.10 01:26
Per_Rong: Hva er den beste måten å bruke dette programmet på?

Jeg bruker vanligvis IE. Der er det bare å holde musepekeren over videoen så kommer det opp en downloadknapp over den. Du kan vel også høyreklikke på videovinduet og få nedlasting som valg.

Per_Rong
07.02.10 01:40
Instantcoffee: Jeg bruker vanligvis IE. Der er det bare å holde musepekeren over videoen så kommer det opp en downloadknapp over den. Du kan vel også høyreklikke på videovinduet og få nedlasting som valg.

Virker ikke for meg. Mulig at det er en konflikt med AdBlock. Men det er et minimalt problem.

(Innlegget ble redigert 07.02.10 01:40)

Instantcoffee
07.02.10 01:57

AdBlock skulle vel egentlig ikke blokkere høyreklikk menyen, men det er mulig du må restarte før "Download video with RealPlayer" aktiveres. Husker ikke helt hvordan det var hos meg, men den fungerer i alle fall helt fint hos meg, både i IE og Google Chrome, så det kan jo være Firefox som ikke er helt "på nett".

Per_Rong
07.02.10 03:14

Hmm...de nedlastede filene er litt hakkete. Virker som RealPlayer ikke laster ned filene som ligger på NRKs servere, men istedet konverterer streamingen til RM format "on the fly".

Instantcoffee
07.02.10 03:18

Du kan jo prøve et annet sted, f.eks. YouTube. Det kan hende NRK's server holder husets standard. Har du sjekka om du har betalt lisensen :)

Per_Rong
07.02.10 03:33

Prøvde å laste ned fra et annet sted - intet problem. Fikk opp Download når jeg hold musen over videoen, og videoen ble også lastet ned i korrekt format (FLV) og ikke konvertert til RM.

Så dette tyder på at Real Player har det samme problemet som jeg har -  å finne direkte-linken til NRKs videoer.

Kan du bekrefte at det virker som det skal hvis du bruker Internet Explorer hvis du laster ned fra NRK Nett-TV? Tror filmene skal være i WMV-format.

(Innlegget ble redigert 07.02.10 03:40)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg