Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan koble sammen TV og PC

NYTT TEMA
Wennerxj
WennerxjInnlegg: 33
02.10.10 13:29

Har slått på TV'n og her står flg.

Slå på datamaskinen, og start medieserverprogrammet.

Hva er et medieserverprogram?? Hvor finner jeg dette?

På forhånd takk for all hjelp.

pikachu
pikachuInnlegg: 6488
Wennerxj
02.10.10 22:07

Kan dette gjøres vha det trådløse nettverket jeg har?

Kanlite
KanliteInnlegg: 629
04.10.10 14:35

Snedig! :)

Tommel!

pikachu
pikachuInnlegg: 6488
04.10.10 22:26
Kanlite: Snedig! :) Tommel!

Velbekomme

Sanyasi
SanyasiInnlegg: 9637
05.10.10 10:32
Wennerxj: Har slått på TV'n og her står flg. Slå på datamaskinen, og start medieserverprogrammet. Hva er et medieserverprogram?? Hvor finner jeg dette? På forhånd takk for all hjelp.

Kan TV'en din fungere som windows media center extender? Isåfall skal du vel koble til med en nettverkskabel.

Hvis den kan det, hadde det vært kjekt å vite hvilken TV du har :)

Medieserverprogram er innebygget i windows 7.

Wennerxj
06.10.10 23:32

Har den nye LED tv'n fra Phillips.

Sanyasi
SanyasiInnlegg: 9637
07.10.10 00:07
Wennerxj: Har den nye LED tv'n fra Phillips.

Hei igjen!

Du kan bruke TVen til å få tilgang til media som ligger på en nettverksharddisk eller en PC gjennom å koble en nettverkskabel fra TV til en router i ditt hjemmenettverk. Men du kan også koble til en PC direkte med DVI/VGA/HDMI. Da viser TVen det samme som PCen på den kanalen. Jeg vil tro det er derfor den har bedt deg starte Mediaserver-programvaren, for å justere bildet på bildet fra PCen? Det valget vil være naturlig om du har en Stue-PC som du bruker på TVen.

Jeg kjenner ikke innstillingene på din TV, men jeg ser på spesifikasjonene (hvis jeg ser på riktig TV) at du har DLNA, noe som er veldig moderne og nyttig, så slipper du å ha en egen boks for å spille av Digitale media.:) Jeg ville sporenstreks ha koblet TVen på nettverket og begynt å se på film.

Kanlite
11.10.10 17:09
pikachu: Velbekomme

Tommelen kom ironisk, siden du kun hadde en link. :)

Kanlite
04.02.12 02:02

Sanyasi:
Jeg har nå Samsung 46" 5005-serien, og har ei gammel maskin, der bruksanvisningen ikke stemmer med virkeligheten. Men jeg har en VGA ut, tror jeg, det et symbol som ligner en videokasett ved porten. Videre har jeg DVI-port på TV, så jeg trenger vel i såfall en vga til dvi - kabel, om det finnes, og kanskje lydkabler også?

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 1526
04.02.12 16:03

Har pcn bare VGA trenger du også en lydkabel

Siste innlegg