Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Internett via parabol?

NYTT TEMA
Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12296
28.10.10 11:59

Heii.. Som topic sier..

Noen som har peiling på området?

Noen som tilbyr dette?

Mrc3
Mrc3Innlegg: 541
28.10.10 14:08

Dyrt og dårlig (lang responstid, typisk 500-650ms)så vidt jeg vet, eneste jeg fant er http://www.sat24.no/nyesider/bedrift.htm

Sanyasi
SanyasiInnlegg: 14232
28.10.10 20:24
Arnebelinda: Heii.. Som topic sier.. Noen som har peiling på området? Noen som tilbyr dette?

Bredbånd over parabol gir lynrask nedlasting, men man har en langsom opplasting og det foregår en omstendelig prosess for å få signalene. For å få fram en nettside må man må først sende en forespørsel over telefonnettet. Nettsiden blir funnet - deretter må den sendes opp til en satelitt - og så ned igjen til deg.

Jeg hørte en beskrive dette med en lignelse. Han syntes det var flott at nedlastingen var lynrask; men det var som at et avisbud kjørte i 200 km/t for å levere avisen fra i går...

RoyalGard
RoyalGardInnlegg: 8419
29.10.10 08:55

Da ville jeg heller gått for radioBasert Bredbånd.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg glemt parabol

DogbertITkonsulent
DogbertITkonsulentInnlegg: 7363
29.10.10 15:24
Sanyasi: Bredbånd over parabol gir lynrask nedlasting, men man har en langsom opplasting og det foregår en omstendelig prosess for å få signalene. For å få fram en nettside må man må først sende en forespørsel over telefonnettet. Nettsiden blir funnet - deretter må den sendes opp til en satelitt - og så ned igjen til deg.

Det finnes systemer hvor trafikken går begge veier via parabolen, uten å bruke telefonnettet.  Men fellesbetegnelsen for disse er at de er svindyre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg