Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nextgentel problemer.. Hjelp?

NYTT TEMA
pANDI
pANDIInnlegg: 138
20.11.10 01:17

Hei.

Jeg har NEXTGENTEL, som sagt. Men hverdag fra 18.00 - 01.00 har jeg så treigt nett at jeg ikke vil være på den engang, og de krever 450 kr av meg hver mnd, hva er dette for noe?

Jeg vil gjerne høre om noen har problemer med Nextgentel? eller er det bare jeg som blir behandlet så ******* dårlig? Jeg har ringt dem 3 ganger forrige uke å klaget på dette, men det skjer all deles INGENTING. Jeg blir lei meg over hvordan de kan behandle kundene sine sånn?

Jeg har restartet routern, og alt det de har sagt på telefon..

De 7 timene har jeg mindre 1 mbit nett. JEG SKAL HA EGENTLIG 10 MBIT. Men jeg får bare 1 de 7 timene, og det er da venner osv spiller?

(Innlegget ble redigert 20.11.10 01:19)

silkshade
silkshadeInnlegg: 3547
20.11.10 01:34

Har ikke hatt lignende problemer med NGT selv, faktisk var de 5 årene jeg hadde ADSL fra NGT de årene jeg hadde desidert færrest problemer med linjen min.

Men jeg synes det er altfor dårlig at de ikke kan gi deg et svar på hvorfor du ikke får bedre hastighet. Bor du veldig langt unna telefonsentralen? Jeg ville vurdert en annen ISP, får du ikke hastigheten du har krav på burde du bare bytte.

pANDI
20.11.10 02:04
silkshade: Har ikke hatt lignende problemer med NGT selv, faktisk var de 5 årene jeg hadde ADSL fra NGT de årene jeg hadde desidert færrest problemer med linjen min. Men jeg synes det er altfor dårlig at de ikke kan gi deg et svar på hvorfor du ikke får bedre hastighet. Bor du veldig langt unna telefonsentralen? Jeg ville vurdert en annen ISP, får du ikke hastigheten du har krav på burde du bare bytte.

Jeg bor ca 10 - 15 minutter med bil unna sentralen, noe jeg syntes er helt forbanna tull! Jeg har ikke hatt nett fra dem 5 mnder engang før dette har skjedd.

Jeg har også planer om å bytte til Telenor, pga der for man hjelp og de behandler kundene sine på god måte.

- Tommel til deg for at du tok deg bryet til å svare. :D

drillern
drillernInnlegg: 6430
20.11.10 02:28
pANDI: Jeg bor ca 10 - 15 minutter med bil unna sentralen

Jeg bor også 10-15 minutter med bil fra sentralen,her prøvde  NEXTGENTEL å levere men klarte det ikke,sjøl med deres langdistanse.Ledningen fra sentralen her er på 7,6 km opplyste telenor.Jeg har nå wimax radiobredbånd fra en base 16 km i luftlinje herfra,også det har lavere hastighet fra skoleslutt til over midnatt.Jeg skal egentlig ha 4mb/500kps.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 7186
20.11.10 11:44
pANDI: Hei.   Jeg har NEXTGENTEL, som sagt. Men hverdag fra 18.00 - 01.00 har jeg så treigt nett at jeg ikke vil være på den engang, og de krever 450 kr av meg hver mnd, hva er dette for noe? Jeg vil gjerne høre om noen har problemer med Nextgentel? eller er det bare jeg som blir behandlet så ******* dårlig? Jeg har ringt dem 3 ganger forrige uke å klaget på dette, men det skjer all deles INGENTING. Jeg blir lei meg over hvordan de kan behandle kundene sine sånn?
Jeg har restartet routern, og alt det de har sagt på telefon..   De 7 timene har jeg mindre 1 mbit nett. JEG SKAL HA EGENTLIG 10 MBIT. Men jeg får bare 1 de 7 timene, og det er da venner osv spiller?

Høres akkurat ut som min tid med Ventelo så jeg bytta til Telenor med samme resultat.
Har nå NGT og får det jeg betaler for 24/7.

Min erfaring er att ingen adsl selskaper er flinke på support i det hele tatt. Telenor var helt håpeløse og utrolig arogante. Ventelo brøy seg ikke, dem sa rett ut att dem ikke ønsket tidligre Bluecom kundene, Bluecom blei egentlig bare kjøpt opp for og avvikles.

Nest etter Bluecom så er det NGT hos meg som har vist seg og ha best oppe tid.

Topguy
TopguyInnlegg: 7018
20.11.10 21:35
pANDI: Jeg har restartet routern, og alt det de har sagt på telefon..

Hvilken router har du ? (NGT sin og evt. andre)

Kablet nett eller trådløst ?

tinnyme
tinnymeInnlegg: 6849
22.11.10 02:00
pANDI: Jeg vil gjerne høre om noen har problemer med Nextgentel? eller er det bare jeg som blir behandlet så ******* dårlig? Jeg har ringt dem 3 ganger forrige uke å klaget på dette, men det skjer all deles INGENTING. Jeg blir lei meg over hvordan de kan behandle kundene sine sånn?

Jeg hadde en Inteno router fra NGT og etter hvert fikk jeg samme problem som deg, tregere og tregere gikk det. Jeg har kanskje vært heldigere enn deg som traff på en tekniker som forstod problemet og antok at det var selve routeren som var skyld i dette. Jeg fikk tilsendt en ny Thomson Speedtouch router omgående og nå virker alt helt fint.

Jeg ville ringt de og bedt om en ny router før jeg gikk til det skritt å skifte til Telenor, NGT sine folk er mer profesjonelle og lyver heller ikke til kundene sine slik som førstnevnte gjør, men så er jeg jo en gammel Telenor-hater og da;)

(Innlegget ble redigert 22.11.10 02:03)

wio
wioInnlegg: 24
22.11.10 15:07
pANDI: Jeg vil gjerne høre om noen har problemer med Nextgentel? eller er det bare jeg som blir behandlet så ******* dårlig? Jeg har ringt dem 3 ganger forrige uke å klaget på dette, men det skjer all deles INGENTING. Jeg blir lei meg over hvordan de kan behandle kundene sine sånn?  

HAHAAAA!!

Er det noen som IKKE har problemer med Nextgentel??

Jeg byttet til Powertech, Fikk 50 mb linje til 298-mnd.via telefonlinja!

(Innlegget ble redigert 22.11.10 15:08)

Topguy
TopguyInnlegg: 7018
22.11.10 16:12
wio: Er det noen som IKKE har problemer med Nextgentel??

Vil tippe at det er noen tusen abonenter som aldri har hatt noen store problemer med NGT ja, meg selv inkludert.

De er definitivt ikke ufeilbarlige men det er det jaggu ingen andre som er i den bransjen heller.

script92
script92Innlegg: 1159
22.11.10 16:39

Har NGT nå, hadde et problem i startfasen da jeg kun fikk halv linje, etter 1 mail jeg sendte, fikk jeg både mail og ble ringt tilbake og vi fikk "feilsøket" på linja. De sendte også nytt utstyr (kabler og div). Problemet ble fikset og har ikke opplevd noe negativt siden da. Har vell hatt det rundt et år nå, å kommer til å forsette med dem.

Syns det er rart at du opplever de som en dårlig leverandør, om det jeg skrev over er standard kundebehandling, eller så kan jeg jo ha vært heldig.

pANDI
29.11.10 12:53
Topguy: Hvilken router har du ? (NGT sin og evt. andre) Kablet nett eller trådløst ?

Jeg husker ikke akkurat hvilke, men thompsen eller noe sånt.

Nettet er trådløst, altså at venner kan logge inn når de er her, men jeg bruker kabel. :p

(Innlegget ble redigert 29.11.10 12:57)

pANDI
29.11.10 12:54

Jeg takker også for alle svar. Jeg ringte dem idag og sa at det begynner å bli bedre, og at de har søkt opp feilen.

De fortalte meg på telefon at det er overbelasting på nettet hvor jeg bor og at de skulle fikse det snarest (1 - 3 dager) og at jeg var i samme kanal med noen andre i nabolaget, noe de bytta på da jeg restarta routern.

Takker for alle svar igjen. :)

pANDI
29.11.10 13:00
script92: Har NGT nå, hadde et problem i startfasen da jeg kun fikk halv linje, etter 1 mail jeg sendte, fikk jeg både mail og ble ringt tilbake og vi fikk "feilsøket" på linja. De sendte også nytt utstyr (kabler og div). Problemet ble fikset og har ikke opplevd noe negativt siden da. Har vell hatt det rundt et år nå, å kommer til å forsette med dem. Syns det er rart at du opplever de som en dårlig leverandør, om det jeg skrev over er standard kundebehandling, eller så kan jeg jo ha vært heldig.

Jepp, de spurte meg også om tilsending av ny router, men jeg takket nei.

Jeg vet ikke helt hvorfor. Tror det var noe med at jeg ble behandlet dårlig som kunde. Jeg valge jo selvfølgelig NGT igjen pga. mor og far hadde NGT da jeg bodde hjemme, det var veldig stabilt nett, jeg ringte å bestillte da jeg flyttet for meg selv. Men dette skjer, helt trist.

Håper på at de fikser det innen 3 dager eller så er jeg nødt til å be om ny router, også ta det ut i fra det.

seamanux
seamanuxInnlegg: 2025
29.11.10 14:53
pANDI: Hei.   Jeg har NEXTGENTEL, som sagt. Men hverdag fra 18.00 - 01.00 har jeg så treigt nett at jeg ikke vil være på den engang, og de krever 450 kr av meg hver mnd, hva er dette for noe? Jeg vil gjerne høre om noen har problemer med Nextgentel? eller er det bare jeg som blir behandlet så ******* dårlig? Jeg har ringt dem 3 ganger forrige uke å klaget på dette, men det skjer all deles INGENTING. Jeg blir lei meg over hvordan de kan behandle kundene sine sånn?
Jeg har restartet routern, og alt det de har sagt på telefon..   De 7 timene har jeg mindre 1 mbit nett. JEG SKAL HA EGENTLIG 10 MBIT. Men jeg får bare 1 de 7 timene, og det er da venner osv spiller?

Hadde samme problemer med samme linje i et år (10mbit).

Tregt nett, uvitende sentralbord ansatte, manglende nett i perioder og mangel på service gjorde at vi byttet når bindingstiden var over. Har nå "Homebase" med 10/10 linje og merker en helt sinnsyk forskjell.

Har hørt mer negativt enn positivt om dem iløpet av dette året, og hadde jeg hørt om dette før så hadde jeg ikke bestillt nett hos dem.

VIIgard
VIIgardInnlegg: 286
30.11.10 01:27

Bor i Bergen og har nextgentel. Har hatt nextgentel i 3mnd nå og skal si opp så fort jeg får muligheten til det. 

Har brukt opp mot 1000kr på telefonhjelp (som ikke hjalp), har ca 1mbit opp og 6mbit ned. 

Vårt problem er at internette restarter seg flere ganger daglig, nesten hver time. Dette er ikke veldig passende visst man spiller en fifa kamp eller lignende. Det tar 3-4 minutter før internette kommer seg igjen.. 

NextGentel mener at grunnen til dette er at det er så mange som har nextgentel rundt oss. men HVILKEN grunn er det å gi? vi betaler 450kr mnd, pga vi bor i byen kan vi da ikke rekne med å miste internette 1gang per time? 

Det som irriterer er at internetten somregel detter ut hver gang hver gang vi akuratt går inn på det, typisk når jeg kommer hjem fra skolen å skal sjekke nyhetene så må jeg vente 4min pga nette detter ned. 

Noen som har hatt samme problemene ? 

liridongashi
liridongashiInnlegg: 1
30.11.10 18:18
VIIgard: Bor i Bergen og har nextgentel. Har hatt nextgentel i 3mnd nå og skal si opp så fort jeg får muligheten til det.  Har brukt opp mot 1000kr på telefonhjelp (som ikke hjalp), har ca 1mbit opp og 6mbit ned.  Vårt problem er at internette restarter seg flere ganger daglig, nesten hver time. Dette er ikke veldig passende visst man spiller en fifa kamp eller lignende. Det tar 3-4 minutter før internette kommer seg igjen..  NextGentel mener at grunnen til dette er at det er så mange som har nextgentel rundt oss. men HVILKEN grunn er det å gi? vi betaler 450kr mnd, pga vi bor i byen kan vi da ikke rekne med å miste internette 1gang per time?  Det som irriterer er at internetten somregel detter ut hver gang hver gang vi akuratt går inn på det, typisk når jeg kommer hjem fra skolen å skal sjekke nyhetene så må jeg vente 4min pga nette detter ned.  Noen som har hatt samme problemene ? 

bor i drammen og har hatt nextgentel over ett år nå. hadde fra tele2 først faktisk, også  ble det overført til nextgentel.  jeg har det problemet selv, men her var saken at jeg hadde for lav hastighet. hadde faktisk next1 mini, den minste. idag så oppdaterte jeg den og tok Next2 istedenfor da. jeg spurte: kan det ha noe med at hastigheten er så lav. de svarte at det kan jo hende. flott sier jeg da. 

Jeg oppgraderte til next 2 som har kapasitet opptil 20 mb. de garanterer 14 mb av de 20. så sa dem at hvis det oppstår et problem en gang til så skulle jeg ringe dem og si ifra slik at de skulle finne ut av ett eller annet. 
Nå har det ikke skjedd på en stund da, men vi får jo såklart vente og se. dette var ekstremt irriterende med tanke på at man spiller call of duty eller andre online spill og så får man ikke match bonus for eksempel. 

Det har jeg opplevd tusen ganger og fy f så sjukt sinna jeg blir , haha. så tro meg, i feel you there. 

når det gjelder internett abonnementet ditt så vil jeg anbefale og holde det slik eller så får du en saftig oppbruddsgebyr. hvis du betaler 450 kr pr mnd så har du fast abonement med 12 mnd bindingstid. dvs. 9 ganger 450 = 4050 kr i oppbruddsgebyr. 

Men til konklusjon: jeg har det problemet nå, håper ikke det samma problemet gjelder de neste ukene. 
Jeg har en d-link dir-635 som er utmerket, den er for kontorbruk og fungerer perfekt.

Dette ble litt langt men samma det. jeg hadde linja fra tele2 først, så ble det automatisk overført til nextgentel med varsel. og jeg har fortsatt det samma problemet. så poenget her er at den må være noe med linja. det eneste de i kundeservice kan gjøre er å si gjør ditt og datt, ikke noe mer. Som sagt, så får vi se da

pANDI
01.12.10 01:52

Yes da, da skjer det igjen. 50 - 3000 i Svartid, jeg skal ha 10 - 25.

Det er helt ubeskrivelig hvordan de behandler kunder. Jeg skal bytte til Telenor, det er bare sånn det blir. Jeg anbefaler alle som har NGT problemer.. BYTTE. Du får ingenting ut av ringe dem og prøve å få hjelp. Ikke TA sjangsen. Du bruker penger du kunne brukt på andre ting! (Jeg brukte 1000,- på hjelp via telefon, spar dem!)

Jeg leser også alle postene, jeg syntes det er trist at NGT har blitt til dårlig nett, for 2 år siden var det stabilt som bare f!

Takker for de som skriver om problemene sine ang. NGT. Setter jeg pris på, det bare viser hvor tapere de er med kundene sine.

(Innlegget ble redigert 01.12.10 01:53)

nowshowemthemtitties
nowshowemthemtittiesInnlegg: 397
01.12.10 01:57
pANDI: Jeg skal bytte til Telenor

Fra pest til kolera?

Har relativt gode erfaringer med linjene til NGT, men ja. Skjer det noe er du fucked. Tidenes dårligste kundeservice. Telenor er ubrukelige. Hvorfor telenor?

Marrern
MarrernInnlegg: 20795
01.12.10 16:14

Ett generelt problem med alle DSL-teknologier som går via kobberlinjene er at linjekapasiteten deles. Dvs jo flere som er på, jo dårligere blir opp- og nedlastingshastigheten pr bruker. Dette er helt uavhengig av om det er NGT eller Telenor ...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg