Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Problemer med Tv2 sumo

NYTT TEMA
Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 977
03.01.12 23:15

Jeg sliter med litt hakking i fotballsendingene til sumo. Bildekvaliteten er HD og internettlinja er stabil, men flyten i sendingen har hele tiden bitte bitte litt hakking. Det er mulig å se på fordi sendingen aldri stopper opp o og lyden er bra, men det er veldig irriterende å se på over tid.

Kjøpte min bærbare pc (veldig billig) for et halvt år siden. Den har 4GB RAM og AMD Athlon(tm) 2 P360 Dual-Core Processor 2,30 GHz. Den funker greit på viasat sine streamer og NRK sine. Men Tv2 Sumo og deres silverlight skaper problemer.

Noen flinke folk som kan hjelpe:)?

Garrincha58
04.02.12 16:40

Fant dette på et forum:

Det er ikkje problem for SUMO, det er tross alt din pc som jobber med saken. Problemet er att din media pc ikkje bruker gpu til dekode.
Vist silverlight støtter dette må du bare sette det opp.

Og vist det er som obergeru mener att gpuen din ikkje støtter dekoding i silverlight så er det cpu som MÅ ta all last og ein atom er jo ikkje stort kraftigere enn den trengs får å brukest i pc.. 

Noen som har peiling på hvorsan man gjør dette?

rosa7
rosa7Innlegg: 182
05.02.12 22:22

Bumper denne fordi jeg lurer på det samme

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 1526
08.02.12 17:30

Skriv silverlight i kjørprogramlinja i start menyen og klikk på den maskinvareakslerasjonsknappen.

Silverlight er ikke spesielt bra og oppløsningen faller ofte dramatisk

(Innlegget ble redigert 08.02.12 17:32)

arze
arzeInnlegg: 2694
09.02.12 01:27

Jeg har brukt Sumo i årevis, og det er lenge siden jeg har hatt noen problemer med sendingene. Unntaket er nå den siste måneden, men så bruker jeg også mobilt bredbånd for tiden.

NRK og Viasat derimot har jeg hatt enorme problemer med i alle år, uansett nettilgang eller datamaskin.

rosa7
09.02.12 11:31
Pelle_Parafin: Skriv silverlight i kjørprogramlinja i start menyen og klikk på den maskinvareakslerasjonsknappen.

Takk for forslag, men jeg finner ikke fram til "maskinvareakselerasjonsknappen". Gjør som du sier, men det er ingen slik knapp. 

rosa7
09.02.12 11:32
arze: Jeg har brukt Sumo i årevis, og det er lenge siden jeg har hatt noen problemer med sendingene.

Du har rett i at det ikke er et stort problem, og jeg kan godt leve med det. Men fikk noen kommentarer i helgen om at det var litt småhakking på sendingen, så dersom det går an å gjøre noe med det, så prøver jeg så klart på det.

(Innlegget ble redigert 09.02.12 11:36)

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 1526
09.02.12 14:20

Den skal ligge under avspillings kolonnen, er den ikke der antar jeg at skjermkortet ikke støtter maskinvareakslerasjon

rosa7
11.02.12 09:57
Pelle_Parafin: Den skal ligge under avspillings kolonnen, er den ikke der antar jeg at skjermkortet ikke støtter maskinvareakslerasjon

Der fantes det ikke noe "maskinvareakselerasjon". Aner ikke hvilket skjermkort jeg har. Pc-en er ett år gammel.

Men jeg skrev "chrome://flags/" i adresselinja i Chrome og skrudde på noen greier, så nå løper sendingene smooth:)

Brukte denne adressa til å finne fram (den er gammel, men gjør nytten med litt try and fail).

Kanun2_0
Kanun2_0Innlegg: 1007
11.02.12 15:24

Er det fotballkanalen eller alle sumo-kanalene ? Det kan umulig være pcen. Jeg kjører sumo på min ipad 1 uten problemer, men jeg opplevde hakking og andre problemer med sci-fi kanalen de leaste fra TV4.

Garrincha58
13.02.12 00:09
rosa7: Der fantes det ikke noe "maskinvareakselerasjon". Aner ikke hvilket skjermkort jeg har. Pc-en er ett år gammel. Men jeg skrev "chrome://flags/" i adresselinja i Chrome og skrudde på noen greier, så nå løper sendingene smooth:) Brukte denne adressa til å finne fram (den er gammel, men gjør nytten med litt try and fail).

Takk for linken:)

Disse 3 tingene skulle aktiveres:

1. GPU Accelerated Compositing
2. GPU Accelerated lerret 2D
3. Web Page Prerendering

Jeg sliter med å finne 3.Web page Prerendering. har det et annet navn i den nyeste google chrome?

rosa7
13.02.12 15:49

"WebGL" tror jeg. Når jeg tenker meg om så ble det ikke så fryktelig mye bedre. Men litt=)

(Innlegget ble redigert 13.02.12 15:49)

Siste innlegg