Har en 3 år gammel acer 5920 der harddisken ser ut til å være gåen. Hvordan løser jeg dette ? Er det bare å kjøpe ny disk,og kjøre backup cder som jeg har ?
Noen som har peiling setter jeg pris på tips :)
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Har en 3 år gammel acer 5920 der harddisken ser ut til å være gåen. Hvordan løser jeg dette ? Er det bare å kjøpe ny disk,og kjøre backup cder som jeg har ?
Noen som har peiling setter jeg pris på tips :)
Så lenge du finner tilsvarende disk er det det.
Men hvis PC'en er bare tre år gammel har du fortsatt reklamasjonsrett på den(5 år på PC), så egentlig er det bare å levere den i butikken og kreve reparasjon!
Dette er en slik disk HDD 320G WD WD3200BEVT-22ZCT0
Det skulle da bare være å finne en tilsvarende på nettet,smukke den i og re innstallere ? Det var jo latterlig lett å ta ut disken som satt i :)
Er kontaktene tilsvarende på alle 2,5 disker ?
Nei jeg leverer den ikke til reprasjon,har selv mekket litt på den etter at strømforsyningen røyk,Acer er dessuten veldig strikse på garantier utover 2 år. Så jeg gidder ikke krangle med de :)
(Innlegget ble redigert 02.02.12 11:20)
Du kan dytte inn nærmest alle harddisker inn i laptoppen.
Du kan kjøpe hvilken som helst av disse:
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10614
Eller så kan du gå for en SSD disk som er 2.5 http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11126&mfr=&filter=A00489.K60603.
De ganske mye mer per gb, men på grunnet av hard disk krisen som var i høst så er prisene ganske nærme, og du får ufattelig mye mer kraft i laptoppen om du kjøper en SSD disk.
Dessuten vil du merke at batteriet vil holde mye lengre.
Alle kontakter på forholdsvis nye laptoper er like når det gjelder harddisker, så lenge laptoppen ikke er eldre enn 5-6 år.
Har du forsøkt å formatere den? Har du sjekket at begge ledninger bak er koblet til?
Det er ikke en eneste "ledning bak" på den der...
Det er ikke ledninger bak på den nei :),jeg har formatert den,etter den var treg og program etter program sluttet å virke. Da jeg hadde formatert disken og lagt alt inn på nytt virket alt helt fint.Så lastet jeg ned masse oppdateringer til Windows,da pc skulle restarte tok hele disken kvelden. Får beskjed om å erstatte den for å redde data om mulig.
Så ny disk er nå kjøpt :)