Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

GET-problemer

NYTT TEMA
hanmann
hanmannInnlegg: 135
02.02.12 11:54

Ny boks beste versjon henger fryser oftere og oftere, må bruke svenskeknappe, slå av optil 2-3 ganger daglig. Frustrert.

Har, re-satt fabrikkinstilinger og reformatert harddisk.

Noen heng frossede situasjoner er lettere enn andre, man kn manøvrere i kanllisten men ikke se en eneste sending, gul firkant i nedre vindu. Høres det kjent ut ?

hillebillys
hillebillysInnlegg: 5803
02.02.12 17:15

Ring GET. Trolig får du tilsendt en ny.

FFK1903_
FFK1903_Innlegg: 8868
02.02.12 22:16
hillebillys: Ring GET. Trolig får du tilsendt en ny.

Eventuelt stikk innom Elkjøp, da får du en ny på stedet. Det gjorde i hvert fall jeg da jeg hadde problemer.

Safina
SafinaInnlegg: 736
03.02.12 13:43

Get er noe dritt, jeg og samboeren har hatt get i 6 måneder nå som følge av en avtale sameiet i bygget vårt har inngått. Helt siden dag 1 har vi hatt problemer med Get. Vi har ikke nett, enda vi betaler for det, og vi MÅ bruke kablet nett fordi trådløst ikke funker. vi har byttet ruter 4 ganger, vi har byttet get boks 2 ganger... Bytt til noe annet, get er noe dritt..

hillebillys
03.02.12 14:12
Safina: Get er noe dritt, jeg og samboeren har hatt get i 6 måneder nå som følge av en avtale sameiet i bygget vårt har inngått. Helt siden dag 1 har vi hatt problemer med Get. Vi har ikke nett, enda vi betaler for det, og vi MÅ bruke kablet nett fordi trådløst ikke funker. vi har byttet ruter 4 ganger, vi har byttet get boks 2 ganger... Bytt til noe annet, get er noe dritt..

Kan aldri tenke meg att boretslaget nekter dere å ha telefon fra F.eks Telenor. Og da kunne bestile ADSL som går over telefonkabelen. (Og ADSl har mange leverandører, ikke bunnet til Telenor)

Uttover det, så fungerer GET ypperlig hos dem jeg kjenner som har GET. Men har hørt att av og til så er det krøll med dekoderene. Har fioresten ikke hørt om noen konkurenter som av og til ikke har hatt dekoder problem.

hillebillys
03.02.12 14:13
FFK1903_: Eventuelt stikk innom Elkjøp, da får du en ny på stedet. Det gjorde i hvert fall jeg da jeg hadde problemer.

Ja det er jo raskere, hvilkensomhelst GET leverandør kan jo det. Trur noen Euronics sjapper også har GET.

Safina
SafinaInnlegg: 736
03.02.12 14:18
hillebillys: Kan aldri tenke meg att boretslaget nekter dere å ha telefon fra F.eks Telenor. Og da kunne bestile ADSL som går over telefonkabelen. (Og ADSl har mange leverandører, ikke bunnet til Telenor)

Vi har en GET boks som gir oss nett og tv. Utgiftene for den inngår i fellesutgiftene som betales månedlig. Vi har søkt og tigget om å kunne komme oss ut av denne avtalen, men blir nektet gang på gang. som studenter har vi desverre ikke råd til å betale for to nett/tv abo... så vi er stuck med drittboksen.

FFK1903_
03.02.12 14:55
hillebillys: Uttover det, så fungerer GET ypperlig hos dem jeg kjenner som har GET. Men har hørt att av og til så er det krøll med dekoderene. Har fioresten ikke hørt om noen konkurenter som av og til ikke har hatt dekoder problem.

Bortsett fra at PVR-boksen krøllet én gang har jeg vel aldri hatt et bedre kundeforhold overfor en leverandør av TV og nett.

Har hatt internett hos dem i over tre år nå og det er vel kun en gang nettet har vært borte og da varte det en times tid.

PVR-boksen er selvsagt ikke helt perfekt, og kan en sjelden gang hoppe over opptak jeg har satt den til og også ta opp ting jeg overhodet ikke har satt den til å gjøre. Men fattern har Canal Digital og de føler jeg er et langt stykke bak Get i brukervennlighet på boksen sin, det er jo først nå mange av funksjonene Get har hatt lenge at CD har kommet med.

Dessuten, gul tekst på hvit bakgrunn? Hva faen er det Canal Digital tenkte på der? Finnes det to farger som har mindre kontrast mellom seg?

hillebillys
03.02.12 16:22
Safina: Vi har en GET boks som gir oss nett og tv. Utgiftene for den inngår i fellesutgiftene som betales månedlig. Vi har søkt og tigget om å kunne komme oss ut av denne avtalen, men blir nektet gang på gang. som studenter har vi desverre ikke råd til å betale for to nett/tv abo... så vi er stuck med drittboksen

Hei. Dere er ikke helt dømt enda.

GET har også modem separat fra dekoderen.

Snakk med GET eller en GET forhandler om dette.

Først vil dem nok att dere prøver en ny boks, men bør kunne ordne ett modem vedsiden av.

Modemmet kobles før dekoderen med en splitter.
Om dere må kjøpe modemet (500,- ol) Eller får det er trolig avhengig av avtalen til boretslaget. Men trolig med slike problemer vil nok GET hjelpe til for å løse problemene.

Min mor har samme type avt med boretslaget. Men hun har da seperat modem

Så jeg vet GET kan skaffe dere det.

(Innlegget ble redigert 03.02.12 16:27)

hillebillys
03.02.12 16:26
FFK1903_: Bortsett fra at PVR-boksen krøllet én gang har jeg vel aldri hatt et bedre kundeforhold overfor en leverandør av TV og nett.

Mor har vel ikke hatt noe nedetid trur jeg.

Men det som jeg syntes er rart med pvr boksen, er att en kan sette favoriter. men ikke plass!!

Altså hun har jo HD kanaler og HD tv.
Hun ønsker jo da å ha NRKHD på 1,2 og 3. Men nei der er jo NRKSD. Og dekoderen kan ikke lage en liste på dette med kanaler på den plassen hun ønsker.

Lager favoritter ja. Men dem er på samme plass. Så for å se nrk1hd så må hun taste 997 (Eller var det 999) Taster hun 1 selv om hun er på favoritt lista, så havner hun på nrk1 sd og da ut av favoritt lista..

FF.. selv den fille dekoderen Pace fra Viasat kan lagre kanaler i selv valgt rekkefølge. Og den Pace dekoderen er langt fra bra... Nærmest ubrukelig. (Bortsett fra kanal lagrings mulighetene da)

FFK1903_
03.02.12 18:27
hillebillys: Men det som jeg syntes er rart med pvr boksen, er att en kan sette favoriter. men ikke plass!!

Det har du noe irriterende ja. Plassnummeret får man ikke gjort noe med, og favorittene må man trykke "Mine kanaler" for å bruke, det nytter ikke med tall.

Det går greit for min del, men problemet jeg får er at hvis jeg trykker på "Mine kanaler" så får jeg jo opp listen med kanaler, min er noe a la dette:

NRK
TV2
TV3
TV Norge

Osv. La oss si jeg skal se hva som skjer på TV2 neste dag. Jeg bruker da knappen helt til høyre av fargeknappene på fjernkontrollen. Skal jeg da tilbake 24 igjen, så må man trykke på den gule knappen. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg i steden for har trykker på rød knapp helt til venstre....

Hva skjer da? Jo, kanalen jeg sjekker blir slettet som favoritt og forsvinner fra "Mine kanaler". Ikke noe spørsmål om "Vil du virkelig slette kanalen fra favoritter?", nei da, her slettes den tvert.

Det går selvsagt an å legge til TV2 igjen, men da legger den seg helt til slutt av kanalen. Skal jeg ha TV2 som nummer to i rekken, så må jeg faen meg slette samtlige kanaler utenom NRK jeg vil ha først og så legge alle inn på nytt.

DET er tungvint det. Du trykker tilfeldigvis feil en gang, og så må du legge inn 30+ kanaler helt på nytt i den rekkefølgen du vil ha dem. Her burde det gått an å gått inn via internett og sorter kanalene akkurat slik man vil uansett hvilken rekkefølge man har lagt dem i.

Edit: Jeg har for øvrig også PVR-dekoderen for seg, og så et modem, med en splitter der signalene kommer inn, så kanskje TS sine problemer ligger nettopp der. (sånn for å ikke bare være off-topic).

(Innlegget ble redigert 03.02.12 18:29)

hanmann
08.02.12 11:46

GET-personell var innom og fant dårlige signaler i området. Monterte en signalforsterker så tele/data/telefon ble bra,,...

men boxen "fryser" og "henger" stadig vekk.

Noen ganger fryser bildet mens lyden er der, noen ganger fryser bildet og lyden blir borte. Noen ganger er det et semin-heng der man kan manøvrere med fjernkontrollen på infosiden over kanaler men bildene kommer ikke gjennom, men etter lang sveiping med den kan det da av og til komme tilbake.

Så noen heng må man slå av på ved, og noen få heng er det å vente, og vente...

CurtisMann
CurtisMannInnlegg: 1019
12.02.12 12:32

Har GET tv og internett.......aldri hatt noen problemer bortsett enkelte ganger hvor det har vært anntydning til mosaikk bilde på HD kanaler.
Jo forresten så hender det at HD PVR boksen låser seg men ikke noe stort problem.....skjer kanskje max 1 gang i uka.

(Innlegget ble redigert 12.02.12 12:34)

hanmann
12.02.12 12:35
CurtisMann: Har GET tv og internett.......aldri hatt noen problemer bortsett enkelte ganger hvor det har vært anntydning til mosaikk bilde på HD kanaler.

OK, har du GET telefoni ? Bruker du HDMI-kabel, er fjornkontrollen på TV-apparatet instilt på HDMI 1 eller en annen HDMI ?

På min TV-kontroll er det 7-8 valg, og jeg har prøvd alle i kombinasjon med HDMI-kabel og alle i kombinasjon med Scartkabel

Siste innlegg