Ja, jeg vet det er Freestone med glidelås du snakker om, ettersom det er kun G4Z og Freestone som har versjoner med glidelås. Jeg vet også at Freestone kom med glidelås i 2011, og at den modellen ble solgt på salg allerede i høst, av for meg ukjente grunner, og at det kommer en ny versjon av den i 2012.
G4Z synes jeg blir litt stiv, det blir for tykt med 5 lag Gore tex.
Det er ett ankepunkt mange har mot den buksa. Men det har lite med antall lag, mer på hvordan buksen er sydd. Scierra buksa har 6 lag og er ikke stiv.
Har de siste 3 år brukt Alta vaderen, meget komfortabel og god passform, dessverre ødela jeg glidelåsen da jeg temmet en 15kg laks.
aha. Så du kjøper faktisk noe i Norge altså. Men kaste noe fordi ødelagt glidelås. Joda, du må ha litt over gjennomsnittet god økonomi.
Sierra er vel noe dritt, blir klam og puster ikke.
Dette er min 3.vadebukse. Har hatt bukser som har blitt regnet som meget bra tidligere, og denne er intet annet enn suveren. Det er forøvrig Scierra CC6. Blir svært lite klam, selv ikke når jeg sto en hel uke, 7-8 timer per dag i vannet, på Bornholm i 6-7 varmegrader i vannet, og 22 på land var kondens noe stort problem.
Vadebukser er så billige at det er bedre å reparere selv og kjøpe ny når det ikke lenger er mulig å reparere.
Så hvis du har en bukse du kan få reparert gratis av folk som kan det, så er det ikke verdt det? Merkelig konklusjon.
Og om du skulle kjøpe bukser til over 3000 kroner, så må du ha litt over gjennomsnittet god økonomi til å påstå at det er så billig...