Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

HJELP, ny gamer laptop.

NYTT TEMA
Torotto
TorottoInnlegg: 2212
10.02.12 12:29

MSI test her

Toshiba X770  her

MSI maskinen har ett skjermkort 10% bedre yttelse  Link

NB Ettersom det kan være ulike versjoner  EL kjøp kjører  egne modeller, så sjekk data nøye!

(Innlegget ble redigert 10.02.12 12:30)

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 1526
10.02.12 15:32

MSIen er best til spill, den har 570 skjermkort mens toshibaen har 560 skjermkort men sterkere prossessor

northwolf
northwolfInnlegg: 800
10.02.12 17:57
Pelle_Parafin: MSIen er best til spill, den har 570 skjermkort mens toshibaen har 560 skjermkort men sterkere prossessor

Det blir ett vanskelig valg, er også litt usikker om MSI leverer god kvalitet.Tror nok Toshiba er ett sikrere valg, den har bedre prosessor, Hybriddisc  og Blueray.

Torotto
10.02.12 18:47
northwolf: Det blir ett vanskelig valg

Kan gjøre det ennå vanskeligere. Denne MSI maskinen  med aluminiums kabinett.

Full HD skjerm Anti reflex  1920x1080

(Innlegget ble redigert 10.02.12 18:48)

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 71788
10.02.12 22:26

Alienware

HusebyD
HusebyDInnlegg: 862
11.02.12 10:23

Om jeg skulle ha kjøpt en laptop for gaming (Nei, det skjer aldrig.) ville jeg nok gått får en Asus, da de er et ekstremt sikkert valg. 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647795

northwolf
11.02.12 12:16
XtraGal3: Alienware

Den blir for kostbar, men sikkert bra gamer pc.

Speca
SpecaInnlegg: 8579
14.02.12 21:41
northwolf: Det blir ett vanskelig valg, er også litt usikker om MSI leverer god kvalitet.Tror nok Toshiba er ett sikrere valg, den har bedre prosessor, Hybriddisc  og Blueray.

MSI er en Pc-produsent. Toshiba er bare en Pc-leverandør.

northwolf
14.02.12 21:53
Speca: MSI er en Pc-produsent. Toshiba er bare en Pc-leverandør.

Jeg bestillte pc fra link nummer 2.Toshibaen til 10000,-.

Hva mener du, var det feil valg.

Torotto
14.02.12 22:37
northwolf: Hva mener du, var det feil valg.

Nei det har du ikke.  Vi gjør alle personlige valg mellom merkene.  Toshiba er ett godt og velrenomert merke. Toshiba har dessuten ett godt utbygget  nett i de skandinaviske land.

Det er først i de senre årene en del av hovedkortleverandørene har begynte å produsere Laptoper og Nettbrett.

Du har fått deg en fin maskin.    Gratulere med  kjøpet

(Innlegget ble redigert 14.02.12 22:38)

northwolf
14.02.12 22:51
Torotto: Du har fått deg en fin maskin.    Gratulere med  kjøpet

Takk så mye, den er ikke til meg, men guttvalpen.

Speca
14.02.12 23:09
northwolf: Jeg bestillte pc fra link nummer 2.Toshibaen til 10000,-. Hva mener du, var det feil valg.

Jeg mener at etthvert kjøp  hos Elkjøp er ett feil valg. Men ettersom denne modellen du har kjøpt har gått ut, og blitt erstattet av en annen, så har du sannsynligvis gjort ett dårlig valg.

Skulle jeg ha kjøpt gamer for rundt 10k i dag, så hadde nok valget falt på en Asus G74SX, selvom bærbar og gamer i mine øyne ikke hører sammen.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=656680 

Egentlig det eneste alibiet som eksister pdd. er vel Samsung 700G7A

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=176825&ref=prisjakt

(Innlegget ble redigert 14.02.12 23:09)

Speca
15.02.12 00:17
Torotto: Det er først i de senre årene en del av hovedkortleverandørene har begynte å produsere Laptoper og Nettbrett.

Det er svært få kjente merker som produserer pcer. Jeg trodde MSI gjorde det, men der tok jeg visst feil etter hva jeg har lest på google den siste halvtimen. Så foreløpig er den eneste kjente hovedkortprodusenten som produserer egne maskiner, Foxconn. Foxconn er verdens største produsent av elektroniske artikler, mens verdens største produsent av pcer heter Quanta. 

Foxconn produserer for bl.a. Toshiba, Apple, Dell, Lenovo, etc. 

Poenget er at det er ett fett hvilket merke som står på den, fordi sjansen er stor for at de blir produsert på samme fabrikk. Så da går det på byggekvalitet og innmat, og her vinner stort sett "hovedkortleverandørene" hver eneste gang, sammenlignet med pris.

northwolf
15.02.12 05:59
Speca: Men ettersom denne modellen du har kjøpt har gått ut, og blitt erstattet av en annen, så har du sannsynligvis gjort ett dårlig valg.

Det er vel umulig å alltid kjøpe nyeste modell, det oppgrades jo hele tiden.Når jeg fakturerer den på firmaet, havner den på 8 tusen.Synes ikke det er mye for en bærbar med i7 cpu, hybriddisk, blueray, 8GB minne, GTX 560 skjermkort og gode høytalere, lys i tastaturet er det også.

Speca
15.02.12 11:59
northwolf: Det er vel umulig å alltid kjøpe nyeste modell, det oppgrades jo hele tiden

Det er bare hos elkjøp bærbare oppgraderes hele tiden, fordi at de får forskjellige batcher av de ulike maskinene. Hos butikker, så kan ofte bærbare være helt identiske i 3-4 måneder.

Når jeg fakturerer den på firmaet, havner den på 8 tusen.Synes ikke det er mye for en bærbar med i7 cpu, hybriddisk, blueray, 8GB minne, GTX 560 skjermkort og gode høytalere, lys i tastaturet er det ogs

Du kan aldri ta høyde for hva man får den for etter man har trukket av for moms. Det vil være helt feil sammenligningsgrunnlag mot de som ikke har firma, men spiller på kveldstid. Men du er skattesnylter altså? Kjøper en bærbar for privat bruk, som du skriver på bedriften. Eller er du spilltester av yrke? Jeg har ENK jeg også, men jeg skriver ikke av privat datautstyr på firmaet. Det ville som sagt være unndragelse av skatt.

Og var det virkelig slike specs på den til 10k? Det er det ikke på den som koster 10k nå.

northwolf
15.02.12 12:55

Den skal brukes i arbeid, så det er ingen snusk her.

Det er akkurat samme pc som denne fra Komplett, forskjellen er at den ikke har 3D skjerm.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646264#extra

Lefdal har den 

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/QOSMIOX770120/toshiba-qosmio-17-3-barbar-pc-x770

(Innlegget ble redigert 15.02.12 12:59)

Torotto
15.02.12 14:20
Speca: Jeg mener at etthvert kjøp hos Elkjøp er ett feil valg. Men ettersom denne modellen du har kjøpt har gått ut, og blitt erstattet av en annen, så har du sannsynligvis gjort ett dårlig valg.

Dette blir feil, selv om maskinen har gått ut av varesortimentet er den ikke nødvendigvis utdatert.

Med hensyn til eventuelle reklamasjoner, så er det lettere å forholde seg til ett fast utsalgsted enn det og sende. 

Det å sende ett produkt med feil som kommer og går, kan være ganske så fustererende, når man får krav om betaling for feilsøking og frakt.   Har hatt en slik sak, med en strømforsyning som hadde defekt elektrolyt kondensator og hvor den ble sendt tilbake til meg med krav om dekning av frakt og arbeide.  Denne store nettbutikken (Ikke MPX Komplett,PSdata)  hadde inge kompetanse eller verksted for feilsøking på PSUer og etter at den på nytt smalt sikringer, så ble den returnert og jeg fikk ny.men slet lenge med å få dekket frakt.  

Slik sett betalte jeg heller kr. 1000,00 ekstra og kjøpte en LCD i butikk.  Mange er nemlige ikke klar over at skader under frakt, blir en sak mellom deg og Posten.

De fleste av de store netbutikkene driver og styrer folks valg på byggesett (PC) gjennom å gi valg mellom en rekke "utdaterte" komponenter, de sitter med stort lager av. 

Selv om jeg er ASUS fan selv, så har jeg faktisk også opplevd at de går i stå. De har også maskiner med dårlige tastatur og kjøling.

Link

(Innlegget ble redigert 15.02.12 14:21)

northwolf
15.02.12 14:36
Speca: Jeg mener at etthvert kjøp  hos Elkjøp er ett feil valg.

Har aldri hatt problemer med Elkjøp.

Toshibaen jeg kjøpte ble lansert i 29 August 2011 og har Sandy brigde plattformen, vil ikke si at det er ett utdatert produkt.

Speca
15.02.12 14:52
northwolf: Har aldri hatt problemer med Elkjøp. Toshibaen jeg kjøpte ble lansert i 29 August 2011 og har Sandy brigde plattformen, vil ikke si at det er ett utdatert produkt.

Det er bare at man stort sett betaler mye mer enn nødvendig, som er min motstand mot Elkjøp.

Skal man kjøpe offline, så går man til de små databutikkene som fortsatt finnes rundt omkring.  Jeg gjør størstedelen av mine datakjøp hos en liten databutikk i Moss, selvom de absolutt ikke er de billigste. Jeg klarer dog å prute meg frem til en pris jeg er fornøyd med. Hvorfor? Fordi det blir så fryktelig trist den dagen man kun kan gå på Elkjøp hvor det ikke finnes kunnskap og nettbutikken.  Det kan man f.eks se på forhandlere av fiskeutstyr, altså hvor få det er igjen av spesialbutikkene. I hele Østfold er det meg bekjent 1 butikk igjen, og det er M&M i Sarpsborg. Det må man unngå at skjer med IT-bransjen også.

Jeg har heller ikke påstått noe sted at maskinen er ett utdatert produkt. Det er dine egne ord!

northwolf
15.02.12 15:36
Speca: I hele Østfold er det meg bekjent 1 butikk igjen, og det er M&M i Sarpsborg. Det må man unngå at skjer med IT-bransjen også.

Kjøper alt av fluefiskeutstyr fra Stillwater flyshop., jeg kjøper der det er billigst og god service.

Kjøpte Simms vader med zip like før jul, betalte kr 1300 levert på døra.Samme vader koster ca kr 3500 i norsk nettbutikk.

Speca
15.02.12 18:50
northwolf: Kjøper alt av fluefiskeutstyr fra Stillwater flyshop., jeg kjøper der det er billigst og god service.

Det er prototypen på hva jeg synes er tullete eller bor du delvis i Oregon. Det er også årsaken til at sånne som meg, som har ekstrem stor kunnskap om fiske, ikke jobber i bransjen. Det vil på sikt ødelegge for interessen blant yngre fiskere fordi man ikke lenger kan stå i timesvis og sikle på det man vil ha. Det ødelegger for kunnskapen når fiskeutstyr skal selges, men slik er det i Norge. Vi er så fattige at vi må til utlandet for å handle. Og jo flere som gjør det, jo dyrere blir det i Norge.

Vi får håpe at butikker som Nordisk , Noroco, Villmarksbutikken, M&M etc. klarer seg i det lange løp, men når selv Prima VIllmarksliv gikk over ende, så får vi se. Men jo flere som tenker som deg, jo mer XXL blir det eneste fiskbare alternativet, og det er det ingen av oss som er glad i fiske som kan leve med eller av.

Kjøpte Simms vader med zip like før jul, betalte kr 1300 levert på døra.Samme vader koster ca kr 3500 i norsk nettbutikk.

Ingen av vaderne til Simms i Norge med glidelås koster 3500 kroner.  Sannsynligvis har du kjøpt Freestone , en bukse som med glidelås i Norge koster 2995 til veil. pris. 1300 ferdig fra USA  inkl. moms er aldri verden veilende pris. Antageligvis er det tilbudet de hadde på 2011 modellen, som for meg av ukjente grunner. allerede har blitt erstattet av en ny modell i år.

Den rene opplevde forskjellen er at om du skulle få høl/rift i buksa, så kan en som har kjøpt den i Norge sende den til Flyfish Europe på Jessheim (europa kontoret til bl.a. Simms og Waterworks), få den reparert, og kun betale for porto. Man er da maks 10 dager uten buksa, du er minst 2 måneder uten samt har mye større utlegge i porto. Selvom du tilbyr å betale, så får du ikke reparert buksa i Norge. Kjedelig når det skjer i sesongen, for det skjer ikke når man man bruker den...

Selv hadde jeg muligheten til å kjøpe en G4Z for en pris du neppe hadde klart å få den fra Usa for en gang, men endte allikevel opp med en Scierra-bukse, og har ikke angret en eneste gang, bortsett fra litt, når selgeren hos Flyfish Europe ble litt over gjennomsnittet oppgitt over meg. Den selgeren er forøvrig min bror.

northwolf
15.02.12 23:46
Speca: Ingen av vaderne til Simms i Norge med glidelås koster 3500 kroner.

Det er Freestone med glidelås, nei jeg har ikke sett den modellen i Norge, men den har samme pris i Usa som headwaters, og den koster ca 3500 i Norge.Nå skal det sies at jeg kjøpte vaderen på salg til 119 dollar.G4Z synes jeg blir litt stiv, det blir for tykt med 5 lag Gore tex.

Har de siste 3 år brukt Alta vaderen, meget komfortabel og god passform, dessverre ødela jeg glidelåsen da jeg temmet en 15kg laks.

Sierra er vel noe dritt, blir klam og puster ikke.

Vadebukser er så billige at det er bedre å reparere selv og kjøpe ny når det ikke lenger er mulig å reparere.

(Innlegget ble redigert 15.02.12 23:50)

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 1526
16.02.12 04:46
northwolf: Vadebukser er så billige at det er bedre å reparere selv og kjøpe ny når det ikke lenger er mulig å reparere.

Badebukser er enda billigere

Speca
16.02.12 09:58
northwolf: Det er Freestone med glidelås, nei jeg har ikke sett den modellen i Norge, men den har samme pris i Usa som headwaters, og den koster ca 3500 i Norge.Nå skal det sies at jeg kjøpte vaderen på salg til 119 dollar.

Ja, jeg vet det er Freestone med glidelås du snakker om, ettersom det er kun G4Z og Freestone som har versjoner med glidelås. Jeg vet også at Freestone kom med glidelås i 2011, og at den modellen ble solgt på salg allerede i høst, av for meg ukjente grunner, og at det kommer en ny versjon av den i 2012.

G4Z synes jeg blir litt stiv, det blir for tykt med 5 lag Gore tex.

Det er ett ankepunkt mange har mot den buksa. Men det har lite med antall lag, mer på hvordan buksen er sydd. Scierra buksa har 6 lag og er ikke stiv.

Har de siste 3 år brukt Alta vaderen, meget komfortabel og god passform, dessverre ødela jeg glidelåsen da jeg temmet en 15kg laks.

aha. Så du kjøper faktisk noe i Norge altså. Men kaste noe fordi ødelagt glidelås. Joda, du må ha litt over gjennomsnittet god økonomi.

Sierra er vel noe dritt, blir klam og puster ikke.

Dette er min 3.vadebukse. Har hatt bukser som har blitt regnet som meget bra tidligere, og denne er intet annet enn suveren. Det er forøvrig Scierra CC6. Blir svært lite klam, selv ikke når jeg sto en hel uke, 7-8 timer per dag i vannet, på Bornholm i 6-7 varmegrader i vannet, og 22 på land var kondens noe stort problem. 

Vadebukser er så billige at det er bedre å reparere selv og kjøpe ny når det ikke lenger er mulig å reparere.

Så hvis du har en bukse du kan få reparert gratis av folk som kan det, så er det ikke verdt det? Merkelig konklusjon.

Og om du skulle kjøpe bukser til over 3000 kroner, så må du ha litt over gjennomsnittet god økonomi til å påstå at det er så billig...

northwolf
16.02.12 13:53
Speca: aha. Så du kjøper faktisk noe i Norge altså. Men kaste noe fordi ødelagt glidelås. Joda, du må ha litt over gjennomsnittet god økonomi.

Buksa er ikke ødelagt, klarte å få glidelåsen  på plass, men den klarer ikke lenger å låse til og bli tett nederst, så jeg smurte på aquasure, og da ble den tett.Nå får den fungere som reservebukse om Simms vaderen skulle bli lekk.

Har kjøpt flere fluestenger og sneller fra Sportsbutikken.no, så jeg handler da i Norge også.

northwolf
16.02.12 13:59
Speca: Og om du skulle kjøpe bukser til over 3000 kroner, så må du ha litt over gjennomsnittet god økonomi til å påstå at det er så billig...

Når det gjelder fluestenger og sneller foretrekker jeg Hardy og Orvis stenger , Ross Reel sneller. F1.

Ikke det billigste, men jeg vil ha utstyr som funker.

Siste innlegg