Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Antivirus program

NYTT TEMA
engavif
engavifInnlegg: 9438
01.06.12 16:46

Ser at det er en del program ute på nett som er gratis. Men er dem like bra som dem du kjøper i butikken? Man får vell det man betaler for..

Eventuelt noen tips om hva jeg bør skaffe eller ikke skaffe? Gratis eller ikke, har ikke så mye å si.

Takk.

engafever
engafeverInnlegg: 10421
01.06.12 16:49

Dette er bra, parra med gode surfevaner så er du rimelig sikker:

http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/products/security-essentials

engavif
01.06.12 16:52
engafever: Dette er bra, parra med gode surfevaner så er du rimelig sikker:
http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/products/security-essentials

Takker, så gratis er like bra som den man betaler for?

engafever
01.06.12 17:51
engavif: Takker, så gratis er like bra som den man betaler for?

Dette programmet har fått god omtale og jeg har selv brukt det i flere år, og er godt fornøyd. Men ingen anti-virusprogram er bedre enn dine egne surfevaner. Ja, gratis kan være like bra som de du betaler for.

Test her

Flere omtaler av programmet

Kan samtidig tipse deg om Secunia PSI, som er et program som hjelper deg å holde programmene dine oppdatert slik at PCen din blir mindre sårbar for hackere/angrep.

(Innlegget ble redigert 01.06.12 17:58)

engavif
01.06.12 18:48
engafever: Kan samtidig tipse deg om Secunia PSI, som er et program som hjelper deg å holde programmene dine oppdatert slik at PCen din blir mindre sårbar for hackere/angrep.

Takker igjen!

Har du hørt om et program som heter Avast? Har hørt av noen venner at det skal være bra.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 3653
01.06.12 21:53

Strengt talt burde jo de som koster være bedre enn de som er gratis. Oftest inneholder de mer funksjonalitet.

Men som nevnt - Microsoft Security Essentials er fint, og er jo tilpasset Windows av de som har lagd Windows. Produktet krever at man har ekte Windows og ikke piratutgaver.

I tillegg er denne både god og lekker (?) , Panda Cloud Antivirus
Denne er også gratis.

Det er heller ingen problemer å kjøre et lokalt antvirus og ett i "skyene" samtidig.

Hvis du i tillegg har og kjører dette igang iblant, bør du være ganske så sikker.

engavif
01.06.12 23:30
return_of_drakkar: Strengt talt burde jo de som koster være bedre enn de som er gratis. Oftest inneholder de mer funksjonalitet.

H,. jo dem burde jo i teorien  det. Men etter å ha lest litt på nett så er det flere som sier at "gratis"versjonene er nesten om ikke bedre enn enkelte man betaler for.

100% sikra vill man vell aldri være uansett.

(Innlegget ble redigert 01.06.12 23:30)

engafever
01.06.12 23:56
engavif: Har du hørt om et program som heter Avast? Har hørt av noen venner at det skal være bra.

Avast er et bra valg og har du gode sørfevaner, så klarer du deg bra.

Her er en test

oggen
oggenInnlegg: 2253
02.06.12 00:55
engavif: 100% sikra vill man vell aldri være uansett

Nei. Og så er det jo sånn da at det svakeste leddet er den som administrerer systemet.

tofi
tofiInnlegg: 3951
02.06.12 23:17
return_of_drakkar: I tillegg er denne både god og lekker (?) , Panda Cloud Antivirus. Denne er også gratis

Jeg henger meg på denne anbefalingen. Har brukt gratisversjonen av Panda i 2 1/2 år og jeg kan innrømme at jeg har vært på en del mistenkelige nettsteder uten problemer. ;-)

madigan
madiganInnlegg: 7193
03.06.12 13:41
engavif: så gratis er like bra som den man betaler for?

Det spørs hvordan man deffinerer ''bra'' de gratis greiene fjærner jo virus like godt som betalversjoner,men om man velger å betale,har ofte disse programmene flere funksjoner som besparer jobb fra deg,eksempelhvis så har dagens betalversjoner multi funksjoner med proaktiv brannmur,og oppdaterer seg gjerne daglig,dette er faktisk et poeng for å holde følge virusforfatterne.

Mange av de fjærner også Malware og spy og minitrojanere som før ble deffinert som buggs,og som man måtte laste ned egne programmer for å ta,det samme gjelder rootkit og blacklight,dette er ofte intergrert i betalversjoner (jeg er ikke sikker på om gratis versjoner har alt dette da,så antaglig må man da laste ned et program for hver av disse ,selv om de er gratis--m.a.o. mye jobb) jeg velger heller å betale meg ut av den slags.

Når det er sagt,er det vel så viktig å ha et regcleaner program,helst da også en betalversjon (om man har råd) for disse har deepscan (vilket mange gratisprogrammer ikke har,i værste fall må man kansje likevel betale for å få ta vekk værstingene) disse tar også ofte buggs,så det som antivirusprgrammet ikke finner tar som regel regcleaneren:))

Det er ikke så dyrt lenger,de fleste slike programmer har kommet kraftig ned i pris,og de fleste fåes nå også på norsk (ikke det at det spiller noen rolle da for oss) men er greit for folk som ikke er så gode i engelsk.

engavif
03.06.12 18:52
madigan: som betalversjoner,men om man velger å betale,har ofte disse programmene flere funksjoner som besparer jobb fra deg,eksempelhvis så har dagens betalversjoner multi funksjoner med proaktiv brannmur,og oppdaterer seg gjerne daglig,dette er faktisk et poeng for å holde følge virusforfatterne.
Mange av de fjærner også Malware og spy og minitrojanere som før ble deffinert som buggs,og som man måtte laste ned egne programmer for å ta,det samme gjelder rootkit og blacklight,dette er ofte intergrert i betalversjoner (jeg er ikke sikker på om gratis versjoner har alt dette da,så antaglig må man da laste ned et program for hver av disse ,selv om de er gratis--m.a.o. mye jobb) jeg velger heller å betale meg ut av den slags.
Når det er sagt,er det vel så viktig å ha et regcleaner program,helst da også en betalversjon (om man har råd) for disse har deepscan (vilket mange gratisprogrammer ikke har,i værste fall må man kansje likevel betale for å få ta vekk værstingene) disse tar også ofte buggs,så det som antivirusprgrammet ikke finner tar som regel regcleaneren:))
Det er ikke så dyrt lenger,de fleste slike programmer har kommet kraftig ned i pris,og de fleste fåes nå også på norsk (ikke det at det spiller noen rolle da for oss) men er greit for folk som ikke er så gode i engelsk

Fint innlegg. Har egentlig ikke greie på dette her i det hele tatt. Men takker.

engavif
04.06.12 12:19

Fungerte nå faktisk!

(Innlegget ble redigert 04.06.12 12:23)

return_of_drakkar
05.06.12 16:52

Et supert verktøy er Ccleaner  for å rydde opp i filer som skal bort.

Kjører selv nå
MSE + panda cloud + malwarebytes + ccleaner.

Det holder.
Spesielle registerverktøy utover dette (med den sikre som finnes i ccleaner) er helt unødvendig for 99,999% av oss.
Man risikerer å ødelegge mer enn man gjør godt med disse aggressivt markedsførte registerrenserne.  

Jeg er megaskeptisk til metodene de bruker:
-last ned og prøv
-173 saker som bør renses sier så verktøyet
-trykk rens
-så sier verktøyet at 20 er fikset, mens du  må så betale ??? kroner for å fjerne resten...og folk blir jo da normalt engstelige for dette.

Man kan også prøve flere slike samtidig uten å rense og få så vidt forskjellige resulater at man kan lure på alt.

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75433
05.06.12 17:24
engavif: Men er dem like bra som dem du kjøper i butikken? Man får vell det man betaler for

Ja Betal antivirus er bedre det sier seg selv
men det fins endel gratis antivirus som også du kan betale for som da blir bedre.

Selv benytter jeg Kaspersky, men har planer om senere å gå over til webroot da jeg har hørt bare gode ting om den

Men siden det er god pris på kaspersky valgte jeg å kjøpe 1 år til med den så kjører kaspersky forløbig

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75433
05.06.12 17:34
engafever: Men ingen anti-virusprogram er bedre enn dine egne surfevaner

Dette er korrekt du kan ha det beste antiviruset men det hjelper ikke om man er innom lumske internet sider til stadig

Da vil jeg anbefale en kombinasjon av Sandkasse og antivirus, dette er også bra hvis du er usikker på hvor trygt et programm er og du vil teste det ut i en virtuell omgivelse isolert på pcen
dette er gratis, merk det erstatter ikke antivirus men skal brukes i tilegg
http://www.sandboxie.com/

flere antivirus programmer har også sandkasse men jeg foretrekker å benytte denne

Når det gjelder Gratis antiviruser er de god nok til de med gode surfevaner, men er du ofte innom websider med gratis nedlastinger,  sang tekster (ja det er mye snusk på lyrikk sider)  osv.... så er man nødt ha et ganske godt antiviruset

Men det beror mye på surfevanene,  det fins mange sider idag som har popup vinduer ikke de beste nettlesere kan stoppe, og trojanere som infiserer pcen bare ved å besøke nettsiden uten du klikker deg inn på noe, nok å besøke nettsiden

Mange kunne ikke tro dette var mulig før men idag vet de fleste at dette er mulig det er nok å besøke en nettside for at den kan utnytte svakhetene i windows og nettleseren

Hver også oppmerksom på (noe få er) at selv ved å bruke Bildesøkeren i Google kan du bli rammet av virus da bilder kan ligge på sider som har virus.

problemet med Gratis viruser er at de ofte oppdager virus som ikke er virus, feks i går på min gammle pc (den nye har jeg kaspersky på den gammle har jeg avast på) 

Den med gratis antiviruset avast når jeg skulle laste ned Flashplayer adobe etter å ha formatert pcen fikk jeg en melding av antiviruset at en virus prøvde infisere pcen siden pcen var formatert er det ikke mulig noe virus hadde ligget på pcen fra før så det må enten vært antiviruset som tok feil 
Det er såfall svært alvorlig at antiviruset tar feil av Flashplayer instalasjon og virus :)

eller... det kan faktisk ha vært virus igår på flashplayer instalasjonen på den offentlige siden til adobe

Såfall...er det også til bekymring da mange millioner nå vil ha virus på pcen sin....adobe har vel rettet det opp til nå .... men jeg vil tippe det heller var en feil melding fra antiviruset.

Så det er problemet med gratis antivirus de tar ofte feil og blokerer ting de ikke burde.

Enting som irriterer meg Grønn med betal antivirus er at de NEKTER Deg support om de finner ut at du har bare et spill eller program som er piratvare på pcen, det er jo helt sykt da har du betalt for et antivirus så har de med å gi deg støtte uansett hva du har på pcen din.

madigan
05.06.12 18:49
return_of_drakkar: Jeg er megaskeptisk til metodene de bruker:
-last ned og prøv
-173 saker som bør renses sier så verktøyet
-trykk rens
-så sier verktøyet at 20 er fikset, mens du må så betale ??? kroner for å fjerne resten...og folk blir jo da normalt engstelige for dette.

Ja,dette er en velkjendt medtode,for at de vil selge produktet sitt (selvsagt) men disse betal versjonene retter opp skadede filer,gjenoppretter tids punkter og kan også rette opp alt mulig fra parametere,ressursbruk og interface osv,dette gjør ikke C cleaner,den fjærner bare døde og brukte filer fra hardisken (noe ala det innebygde diskopprydningsprogrammet i windows,og ikke stort mere.

Reg cleanere skader aldrig pc'r,så om pc'n er annerledes etter en runde med skann fra et slikt program,kan det mere tyde på at programmet har fjærnet noe snusk fra hardisken,(alt fra spy-malware osv) enn at det er noe galt med den,det er nemlig det som er håpet fra bakmenn som kansje har lagt inn noe buggs,at ikke du skal oppdage de.

(Innlegget ble redigert 05.06.12 18:51)

return_of_drakkar
05.06.12 21:52
madigan: Ja,dette er en velkjendt medtode,for at de vil selge produktet sitt (selvsagt) men disse betal versjonene retter opp skadede filer,gjenoppretter tids punkter og kan også rette opp alt mulig fra parametere,ressursbruk og interface osv,dette gjør ikke C cleaner,den fjærner bare døde og brukte filer fra hardisken (noe ala det innebygde diskopprydningsprogrammet i windows,og ikke stort mere.
Reg cleanere skader aldrig pc'r,så om pc'n er annerledes etter en runde med skann fra et slikt program,kan det mere tyde på at programmet har fjærnet noe snusk fra hardisken,(alt fra spy-malware osv) enn at det er noe galt med den,det er nemlig det som er håpet fra bakmenn som kansje har lagt inn noe buggs,at ikke du skal oppdage de.

Når Windows kan slutte å virke ved bruk av rensere er det et problem ja. 
Å si at slikt aldri skjer er noe antiempirisk..
Lyver ComputerHope eller er de bare helt ubrukelige?
Det er jo ikke slik at de alltid skaper problemer, det er ikke sot-hvitt, men helt unødvendig for de fleste av oss.

Det er to veldig klare fronter her.
De som sier at slike produkter er unødvendige og kan skade versus de som sier det komplett motsatte.

Men jeg skjønner ikke hensikten med å skremme folk med uttrykk og vendinger de fleste vanlige brukere ikke forstår når det likevel er så stor dissens om behovet / nytten.
Jo, en del av hensikten er nok å generere penger, slik de er oppbygde med å liksom rette x antall av X, for på den måten å lure folk til å mene at de må ha produktet. Uetisk.

Det er også en myte at registerrensere gir mer speed, noe som nærmest alltid er et blikkfangsargument. For Win95/98 ok, men fra XP er ikke dette noe poeng for folk flest. Windows fjernet jo sin egen renser fra etter Win98.

To grupper kan ha bruk for det
a) de som selv utfører manuelle forandringer i registeret
b) programmere og utviklere

Folk flest med nyere Windows - stay clear! 

Sir_Arsenal
Sir_ArsenalInnlegg: 1067
05.06.12 22:11
XtraGal3: Da vil jeg anbefale en kombinasjon av Sandkasse og antivirus, dette er også bra hvis du er usikker på hvor trygt et programm er og du vil teste det ut i en virtuell omgivelse isolert på pcen
dette er gratis, merk det erstatter ikke antivirus men skal brukes i tilegg
http://www.sandboxie.com/

Sandboxie er tingen! Har brukt det en stund nå, har ikke hatt problemer med virus/malware siden :)

Dette bruker jeg:

Sandboxie, Eset Smart Security, Malwarebytes + SpywareBlaster.

Litt om Sandboxie, her er en fin instruksjonsvideo (tre deler), for dere som er usikre for hva Sandboxie er. :)

(Innlegget ble redigert 05.06.12 22:17)

DogbertITkonsulent
DogbertITkonsulentInnlegg: 7293
05.06.12 22:41
XtraGal3: Ja Betal antivirus er bedre det sier seg selv

Hvorfor?
Og for å svare deg, så nei, det sier IKKE seg selv. 

DogbertITkonsulent
DogbertITkonsulentInnlegg: 7293
05.06.12 22:45
madigan: Reg cleanere skader aldrig pc'r,så om pc'n er annerledes etter en runde med skann fra et slikt program,kan det mere tyde på at programmet har fjærnet noe snusk fra hardisken,(alt fra spy-malware osv) enn at det er noe galt med den,det er nemlig det som er håpet fra bakmenn som kansje har lagt inn noe buggs,at ikke du skal oppdage de.

Hadde jeg fått en krone for hver PC jeg hadde fixet en PC etter at noen "luringer" har kjørt en eller annen reg-cleaner, hadde jeg vært rik.

Hva mener du forresten at reg-cleanere fjerner "bugs"?'
Vet du hva en bug er?

Det finnes INGEN reg-cleanere som fjerner bugs i programmer.

spredo-the-original
spredo-the-originalInnlegg: 1126
06.06.12 00:26

Ccleaner har ingenting i en antivirus-diskusjon å gjøre.

Ccleaner har enkelte greie funksjoner:

- den sletter alle "overflødige" filer. Om du ikke endrer standardsettingene så er dette en forholdsvis trygg funksjon. Den "rydder opp" på harddisken din, og frigjør plass. MEN den sletter også filer som Windows (og andre programmer) har lastet ned for å kunne jobbe raskere. Greit å ha så lenge du bruker programmene, men greit å kvitte seg med etter at du er ferdig med å bruke programmene.

- "registry cleaner" funksjonen deres er av de tryggere jeg har sett. Ideen med en "registry cleaner" er at man rydder opp i registeret og fjerner linker til tomme filer, til unødige filer, til filer som eies av programmer du har avinstallert. Mye av dette er bra (hvorfor skal Windows slite med å lese gjennom registeret som er fult av info om programmer du ikke har lenger?), men endringer her ER farlig. Du kan lett fjerne noe du har  bruk for. Brukes med forsiktighet (les igjennom hva programmet foreslår å slette. IKKE slett noe du ikke skjønner hva er.) Men som sagt, Ccleaner er ikke det mest hissige programmet der ute, så som uerfaren er dette "tryggere" enn mange andre (men som sagt, det ER farlig å slette i registeret. Så... brukes på eget ansvar).

- "hold orden på programmer som starter med windows". Grei funksjon, fungerer som den skal. Men det er mange programmer der ute som gjør dette også. (Og dette er faktisk av de tryggere tingene du kan plukke med. Men sørg fremdeles for at du bare stopper programmer du vet hva gjør... Du VET du får problemer om du forteller windows at windows ikke skal starte når du starter maskinen...)

Så... til sitt bruk er Ccleaner et bra program. Gjør jobben sin, og vel så det. Men Ccleaner fjerner crap som ligger på maskinen, det fjerner IKKE virus. 

madigan
06.06.12 08:36
DogbertITkonsulent: Hva mener du forresten at reg-cleanere fjerner "bugs"?'
Vet du hva en bug er? Det finnes INGEN reg-cleanere som fjerner bugs i programmer.

Når jeg bruker ordet ''bugs'' her mener jeg selvsagt en fellesnevner for alt som heter malware,spy osv,(før var det egne slike skannere som tok slike ting) slik at det ble flere skannere i pc'n.

De fleste av dagens regcleanere tar  ikke bare ''bugs,men faktisk også en god del nedgraderte virus som er kjendte,men ikke missforstå,det er svært viktig å ha et oppdatert antivirusprogram for å ta de nyeste virusene.

Nå er virus egentlig rimlig skjeldent,og virusforfatterne modifiserer gamle kjente malware/trojanere m.m slik at både reg cleanere og antivirusprogram (i betalform) sikter in mot disse:))

madigan
06.06.12 11:07
return_of_drakkar: Når Windows kan slutte å virke ved bruk av rensere er det et problem ja.
Å si at slikt aldri skjer er noe antiempirisk..

Nå skjønner jeg ikke hva du mener.

Mener du å si at windows skulle slutte å virke,fordi man renser registeret? Og i såfall hvorfor skulle den slutte å virke?

Jeg har brukt reg-cleanere i mange år,uten antydning til slike påstander,vilket jeg vil deffinere som tøvete.

Om din windows av en eller annen grunn skulle slutte å virke,tror jeg en ordentlig  sjekk av pc'n din ''teknisk'' sett ville være på sin plass,rett og slett,fordi en reg-cleaner ikke er i stand til å ødelegge windows,til det er det for mange overvåkningssystemer innebygget i windows til at noe sånt skulle skje.

En regcleaner kan derimot feile,(dvs at den f-eks kansje ikke har adgang til å rette opp noen bestemte filer i windows) da får man som regel feilrapport om at den ikke klarte oppgaven,men ødelegge operativsystemet--neppe, dette har jeg aldrig hørt/lest om.

spredo-the-original
06.06.12 11:36

"Reg cleanere", fjerner IKKE malware.

"Reg cleanere" gjør det navnet sier, de reparerer registeret. Og registeret "trenger" reparasjon når man installerer og avinstallerer MANGE programmer. Fordi det blir liggende igjen "gamle data" som ikke lenger trengs. Eller virker. (Enkelt eksempel: Har du lastet ned en et program for å lese ebøker i epub-format, og deretter avinstallert programmet, så vil fremdeles (i svært mange tilfeller) windows ha registrert at det avinstallerte programmet er det som skal brukes for epub-filer. Ganske bortkastet, ikke sant? En "RENSING" av registeret KAN da finne problemet og foreslå sletting av henvisningen, etter å ha konstatert at windows her har en henvisning til et program som ikke finnes.

Når det gjelder registerrensere så er det to skoler:

1. IKKE RØR REGISTERET, dette håndterer windows selv helt utmerket.

og

2. Det er helt OK å hjelpe windows å holde orden på registeret ved å bruke tredjepartsprogramvare til å rydde opp.

Personlig velger jeg løsning 1,5. "Det er helt greit å bruke tredjepartsprogramvare til å holde orden på registeret, forutsatt at du vet nok om hva du har installert/avinstallert på maskinen til å IKKE fjerne ting du trenger".

Ccleaner er som sagt forholdsvis trygg her (jeg har ennå ikke klart å slette "nødvendige koblinger" med Ccleaner selv om jeg har godtatt ALLE forslagene programmet kommer med, men jeg KAN være unik der.

Andre registerrensere (Glary, win util etc) er mye mer hissige, og VIL fjerne nødvendige koblinger om du kjører i standardmodus og bare godtar forslagene de kommer med.  

return_of_drakkar
06.06.12 13:25
madigan: Nå skjønner jeg ikke hva du mener.
Mener du å si at windows skulle slutte å virke,fordi man renser registeret? Og i såfall hvorfor skulle den slutte å virke?
Jeg har brukt reg-cleanere i mange år,uten antydning til slike påstander,vilket jeg vil deffinere som tøvete.

At Windows ikke starter opp fordi en regcleaner rotet det til.
F.eks for update.
Og alle rensere er jo ikke skrevet likt, for man kan jo få svært forskjellig resultat om tester ut en bunke av dm.

Noe vel også Dogbert...er inne på.
Men det er jo ikke slik at det skjer 100%.

Jeg antar at disse betaligsrenserne gir et feil antall feil som burde fikses. Jo høyere antall jo mer påvirkes en bruker til å kjøpe for å bli kvitt sakene. 

return_of_drakkar
06.06.12 13:35
spredo-the-original: Har du lastet ned en et program for å lese ebøker i epub-format, og deretter avinstallert programmet, så vil fremdeles (i svært mange tilfeller) windows ha registrert at det avinstallerte programmet er det som skal brukes for epub-filer. Ganske bortkastet, ikke sant? En "RENSING" av registeret KAN da finne problemet og foreslå sletting av henvisningen, etter å ha konstatert at windows her har en henvisning til et program som ikke finnes.

Filosofisk korrekt, men spiller dette overhodet noen rolle for vanlige brukere? Særlig gitt at ting kan gå til bloksberg... 

I registeret er det hundretusenvis av såkalte "entries". Men registeret er en database og dette er indeksert slik at man oppnår i beste fall 'mikroskopisk' forbedring. Det du vil fjerne forsinker ikke tilgangen til det du skal bruke. Det blir som å være overrenslig med vann og såpe.

madigan
06.06.12 13:47
spredo-the-original: "Reg cleanere" gjør det navnet sier, de reparerer registeret. Og registeret "trenger" reparasjon når man installerer og avinstallerer MANGE programmer. Fordi det blir liggende igjen "gamle data" som ikke lenger trengs. Eller virker. (Enkelt eksempel: Har du lastet ned en et program for å lese ebøker i epub-format, og deretter avinstallert programmet, så vil fremdeles (i svært mange tilfeller) windows ha registrert at det avinstallerte programmet er det som skal brukes for epub-filer. Ganske bortkastet, ikke sant? En "RENSING" av registeret KAN da finne problemet og foreslå sletting av henvisningen, etter å ha konstatert at windows her har en henvisning til et program som ikke finnes. Når det gjelder registerrensere så er det to skoler: 1. IKKE RØR REGISTERET, dette håndterer windows selv helt utmerket. og 2. Det er helt OK å hjelpe windows å holde orden på registeret ved å bruke tredjepartsprogramvare til å rydde opp. Personlig velger jeg løsning 1,5. "Det er helt greit å bruke tredjepartsprogramvare til å holde orden på registeret, forutsatt at du vet nok om hva du har installert/avinstallert på maskinen til å IKKE fjerne ting du trenger". Ccleaner er som sagt forholdsvis trygg her (jeg har ennå ikke klart å slette "nødvendige koblinger" med Ccleaner selv om jeg har godtatt ALLE forslagene programmet kommer med, men jeg KAN være unik der. Andre registerrensere (Glary, win util etc) er mye mer hissige, og VIL fjerne nødvendige koblinger om du kjører i standardmodus og bare godtar forslagene de kommer med.

Dette er da bare tull,jeg har hadt registercleanere i mange år uten at det har påvirket pc'n negativt,når det er sagt bruker jeg betalversjoner som går i deepscan og disse hjelper windows med å opprettholde optimal ytelse samt at : de faktisk tar malware,og spy osv,dette har blitt helt vanlig i både regcleanere og antivirus'',for som sagt er det disse som faktisk er de truslene som fremdeles fanges opp oftes.,ens reelle virus og ormer er et skjeldent fenomen,iallefall hos vanlige brukere.

Her er noen eksempler på betalversjoner av regcleanere,og hva de faktisk gjør:

http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

http://www.iobit.com/ld/iobitadvancedsystemcare.html

(Innlegget ble redigert 06.06.12 13:48)

spredo-the-original
06.06.12 15:33
return_of_drakkar: Filosofisk korrekt, men spiller dette overhodet noen rolle for vanlige brukere? Særlig gitt at ting kan gå til bloksberg...

Enig.

Og det er grunnen til at jeg (iallefall i det første innlegget) presiserer at du ikke må godta slettinger av ting du ikke forstår.

Hvilket egentlig betyr at om man ikke skjønner hva en reg-cleaner egentlig gjør, så har man ikke bruk for en... :D 

(Innlegget ble redigert 06.06.12 15:35)

spredo-the-original
06.06.12 15:35
madigan: Her er noen eksempler på betalversjoner av regcleanere,og hva de faktisk gjør:

... og jeg ser fremdeles ikke henvisning til at de tar malware?

Og i tillegg skryter de av at "dette er MER enn en registry cleaner", så... 

(Innlegget ble redigert 06.06.12 15:36)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg