Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filer som ikke kan åpnes ?

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 696
14.06.12 19:25

Jeg er inne på nyheter på nettet og trykker på "Trond Viggo fyller 60 år", og da kommer det opp om jeg vil opne det i .... (jeg kan velge her) eller om jeg vil  lagre fil. Uansett hva jeg foretar meg, får jeg ikke opp innholdet her. Hvorfor, er det noe jeg kan gjøre ?

I samme slengen ser jeg på min datamaskin under programmer under temp at det fins en mengde filer som jeg tror jeg kan slette, men vet ikke hva det er. Når jeg trykker på de kommer det opp : Kan ikke åpne denne filen. Og der er 2 alternativ jeg kan trykke på. 1. Bruk webside for å finne program for finne riktig  program 2. Velg et program fra en liste over instalerte program. Men uansett hva jeg gjør, får jeg ikke åpnet filen på samme måte som Trond Viggo......?

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 1608
14.06.12 20:15

Hvorfor lager du ikke en egen tråd som heter: "merterje trenger hjelp-tråden". Så skriver du ned alle problemene dine der, så kan de som vil gå innom der en gang i blandt å sjekke hvordan det står til med deg.

ludde02
ludde02Innlegg: 34
14.06.12 20:34

Hvilken link klikket du på?

Kort om filtyper: Det er vanligvis de tre siste (kan være fler eller færre også) bokstavene til høyre for punktum som forteller Windows hvilket standardprogram som skal brukes for å åpne fila. Denne Trond Viggo-fila di er av en type som ikke har noe definert standardprogram.

merterje
14.06.12 20:44

Jeg skjønne, men f. eks. med den Trond Viggo.... så kommer det opp om jeg vil åpne den i Internett Explorer, og der kommer viser det : Adressen er ugyldig.... Noe av det samme skjer om jeg åpner det i noe annet. Da er det vel feil fra dem da ?

(Innlegget ble redigert 14.06.12 20:45)

merterje
14.06.12 20:45

Slapp av, trenger ikke det, jeg skal gå datakurs til høsten.

ludde02
ludde02Innlegg: 34
14.06.12 21:22

Ikke godt å si. Umulig å si noe konkret hvis du ikke skaffer til veie en eller annen link. I utgangspunktet skal ting foregå inne i nettleseren din når du trykker på en link. Hvis ikke du har klikket på en nedlastbar fil, så høres det ut som at det er feil på siden.

(Innlegget ble redigert 14.06.12 21:27)

merterje
14.06.12 23:01

Ja, enig, tror det er noe feil på siden, men også andre filer som er på C-disken min går ikke an å åpne. Får beskjed hvor jeg vil åpne den, men uansett hvor jeg åpner dem så blir det bare "greske" bokstaver. Nedenfor hvor de er (uten at jeg tror andre enn meg selv skjønner det):

Data C - Brukere - Terje - AppData - Local - Temp - DF...tmp

(Innlegget ble redigert 14.06.12 23:34)

Torotto
TorottoInnlegg: 3364
14.06.12 23:34
merterje: Local - Temp - DF...tmp

Maleware? 

noah
noahInnlegg: 5241
14.06.12 23:55

Skjønner ikke du få lov å spamme hjelper bruker foumet til de grader.  . Har du ikke hørt om google eller youtube?

qop
qopInnlegg: 7995
15.06.12 13:54
Niklasabj: Hvorfor lager du ikke en egen tråd som heter: "merterje trenger hjelp-tråden". Så skriver du ned alle problemene dine der, så kan de som vil gå innom der en gang i blandt å sjekke hvordan det står til med deg.

Upassende innlegg! Hvis du mener man burde hatt en egen gruppe for nybegynnere, så ta det opp med modteamet!

Bitterman
BittermanInnlegg: 708
15.06.12 14:56
qop: Upassende innlegg! Hvis du mener man burde hatt en egen gruppe for nybegynnere, så ta det opp med modteamet!

merterje er noe for seg selv da.

ikke kritikk fra min side men han har mer dataproblemer på en uke enn jeg har hatt i hele min fartstid som pc-bruker :) 

merterje
15.06.12 15:54

Ja, det kan jeg forklare, i det siste har jeg hatt anledning til å benytte internett mye, og det er grunn til at jeg tar opp problemer som har oppstått senere tid. I perioder er jeg lite inne på internett, og da benytter jeg heller ikke VGdebatt så mye.

Bitterman
BittermanInnlegg: 708
15.06.12 17:25

Ikke noe problem for min del, synes det er hyggelig å hjelpe til hvis jeg kan.

drillern
drillernInnlegg: 6430
15.06.12 20:15
noah: Skjønner ikke du få lov å spamme hjelper bruker foumet til de grader.

Og det sier du???? som skal leve et år i villmarka,dra på jordomseling i bensinpram  ,lage gatebil av en gammel toyota  og mange andre  andre fsantasitråder.

ThePeoplesChampion
ThePeoplesChampionInnlegg: 16
15.06.12 22:15

G O O G L E Merterje, hørt om det? Maken til spam

noah
noahInnlegg: 5241
16.06.12 11:10
drillern: Og det sier du???? som skal leve et år i villmarka,dra på jordomseling i bensinpram  ,lage gatebil av en gammel toyota  og mange andre  andre fsantasitråder.

Det er vel ikke spamming at jeg har vært på jordomseiling og bodd i villmarken?.. Det er jo bare misunnelse fra folk som ikke klarer ta ut nok ferie i slaveriets maskineri. Bli selvstendig å bestem over ditt eget liv!..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg